Auteur Topic: www.carlofranco.com  (3383 keer gelezen)

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
www.carlofranco.com
Gepost op: 27 december 2004 – 22:15:09
Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Op zowel styleforum.net als askandy staan zeer enthousiaste verhalen. Ik zit er zelf over te denken om een seven fold das hier te halen. Zeker gelet de gunstige dollar koers, een seven fold das kost hier nog geen 75 euro. Het schijnt het niveau van Robert Talbot te benaderen, iets dat niet geldt voor bijvoorbeeld marinella, borrelli en brioni. Ten minste als het gaat om afwerking.

Dat geldt overigens voor de dassen, de shirts schijnen qua materiaal wel top te zijn maar niet qua afwerking. Bij de nieuwe collectie die er aan komt schijnt ook de afwerking  van de shirts van het niveau borrelli te zijn. Er zitten dassen bij die wat mij betreft stilistische dwalingen zijn maar er zitten ook kostelijke meesterwerkjes bij. Zie www.carlofranco.com
l bello è quello che non si vede

Stijlkoning

  • Gebruiker
  • Berichten: 256
    • Bekijk profiel
Re: www.carlofranco.com
Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2005 – 02:20:34
Citaat van: "kiton"
Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Op zowel styleforum.net als askandy staan zeer enthousiaste verhalen. Ik zit er zelf over te denken om een seven fold das hier te halen. Zeker gelet de gunstige dollar koers, een seven fold das kost hier nog geen 75 euro. Het schijnt het niveau van Robert Talbot te benaderen, iets dat niet geldt voor bijvoorbeeld marinella, borrelli en brioni. Ten minste als het gaat om afwerking.

Dat geldt overigens voor de dassen, de shirts schijnen qua materiaal wel top te zijn maar niet qua afwerking. Bij de nieuwe collectie die er aan komt schijnt ook de afwerking  van de shirts van het niveau borrelli te zijn. Er zitten dassen bij die wat mij betreft stilistische dwalingen zijn maar er zitten ook kostelijke meesterwerkjes bij. Zie www.carlofranco.com


Zou het maar niet doen :!:  De boorden van de hemden vind ik afschuwelijk, stijf! De dassen kunnen me evenmin bekoren. Dergelijke zijden dassen koop je op de Piazza dei Miracoli in Pisa tegenover de scheve toren voor een drol. Trouwens op elke markt in Italië. Misschien niet 7 vouwen, maar wel dezelfde zijde :idea:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
www.carlofranco.com
Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2005 – 09:57:03
Waarom niet het proberen waard?

Mensen op SF en AAAC weten doorgaans wel waar ze het over hebben hoor.

Als er een das tussen zit je die aanspreekt, why not.
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
www.carlofranco.com
Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2005 – 11:59:29
Citaat van: "Nexus"
Waarom niet het proberen waard?

Mensen op SF en AAAC weten doorgaans wel waar ze het over hebben hoor.

Als er een das tussen zit je die aanspreekt, why not.


Mijn eerste seven fold das wordt misschien een carlo franco, maar ik wil  ook eens gaan kijken naar seven fold dassen van barba. Hoewel er in de elsevier op af werd gegeven omdat er te weinig handwerk en te veel machinaal werk in zou zitten. Strekking van het verhaal was dat het voor die prijs geheel handgemaakt zou moeten zijn. Maar ik kan niet echt over barba oordelen omdat ik ze nog niet heb gezien.

Borrelli vind ik te duur (250, ik ben bij chasens wezen kijken) dan betaal je imho te veel voor het merk. Hebben jullie nog andere aanraders als het gaat om seven fold dassen? Misschien die dassen van veldhuijzen van santen, die ik hier heen heb gedirigeerd. Zal eens bij new tailor gaan kijken naar zijn dassen.
l bello è quello che non si vede

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: www.carlofranco.com
Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2005 – 13:00:37
Citaat van: "Stijlkoning"
Citaat van: "kiton"
Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Op zowel styleforum.net als askandy staan zeer enthousiaste verhalen. Ik zit er zelf over te denken om een seven fold das hier te halen. Zeker gelet de gunstige dollar koers, een seven fold das kost hier nog geen 75 euro. Het schijnt het niveau van Robert Talbot te benaderen, iets dat niet geldt voor bijvoorbeeld marinella, borrelli en brioni. Ten minste als het gaat om afwerking.

Dat geldt overigens voor de dassen, de shirts schijnen qua materiaal wel top te zijn maar niet qua afwerking. Bij de nieuwe collectie die er aan komt schijnt ook de afwerking  van de shirts van het niveau borrelli te zijn. Er zitten dassen bij die wat mij betreft stilistische dwalingen zijn maar er zitten ook kostelijke meesterwerkjes bij. Zie www.carlofranco.com


Zou het maar niet doen :!:  De boorden van de hemden vind ik afschuwelijk, stijf! De dassen kunnen me evenmin bekoren. Dergelijke zijden dassen koop je op de Piazza dei Miracoli in Pisa tegenover de scheve toren voor een drol. Trouwens op elke markt in Italië. Misschien niet 7 vouwen, maar wel dezelfde zijde :idea:


Het gaat ´m toch juist om ´t feit dat ze seven fold zijn. Ik zou ´t voor die prijs gewoon een keertje proberen hoor. E 250,- voor een Borrelli lijkt me idd een beetje aan de hoge kant om mee te beginnen...
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
www.carlofranco.com
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2005 – 21:49:16
Nog een das besteld? :?:

Pas geleden nog een sevenfold van Borrelli vastgehad. Moet zeggen, das leek heel dun (lag waarschijnlijk aan de gebruikte zijde in die das). Te dun voor mijn smaak.
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
www.carlofranco.com
Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2005 – 14:43:28
Neen, ik zweer vanaf nu bij cavallaro. Een betere prijs/kwaliteit verhouding is er niet. En ook qua afwerkingsniveau doet het niks onder voor borrelli/marinella. Alleen is het wat minder exclusief dan borrelli e.d. Voor wat betreft carlo franco, het schijen goeie dassen te zijn maar ik vind de patronen/kleuren niet mooi. Dan kom ik veel meer aan mijn trekken bij cavallaro. Bovendien zit je dan ook niet met verzendkosten, je ziet wat je koopt, kan het in je hand houden, ik koop het liefst iets in een winkel. Ten zij ik zeker weet dat iets zo mooi is dat ik het hoe dan ook wil hebben. Zoals  bijvoorbeeld een seven fold van tyhrwhitt. Daar zit echt veel handwerk in, het patroon vond ik mooi en dat koop ik blind. Bovendien zit je bij een das niet me de vraag of het wel of niet past, hooguit of het staat i.c.m bepaalde pakken/shirts.
l bello è quello che non si vede