Auteur Topic: Nieuwe revers  (3388 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwe revers
Gepost op: 06 februari 2009 - 14:17:50
Ik heb hier een leuk donkerblauw DB pakje van Corneliani liggen en ik ben niet helemaal tevreden over de revers. Ik wil er graag (bredere) velvet piekrevers op laten zetten, kennen de heren nog kleer(ver)makers in Hollanda die capabel genoeg zijn om deze operatie uit te voeren?

PS. Dit topic mag u van mij ook (mis)bruiken voor nazorg bij brasongevallen.
Laatst bewerkt op: 06 februari 2009 - 14:26:48 door Daedalus

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe revers
Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2009 - 08:37:11
Ik heb hier een leuk donkerblauw DB pakje van Corneliani liggen en ik ben niet helemaal tevreden over de revers. Ik wil er graag (bredere) velvet piekrevers op laten zetten, kennen de heren nog kleer(ver)makers in Hollanda die capabel genoeg zijn om deze operatie uit te voeren?

PS. Dit topic mag u van mij ook (mis)bruiken voor nazorg bij brasongevallen.

Ik zou veiligheidsgordels achter de revers laten naaien, dat voorkomt zo een 'wardrobe malfunction' de volgende keer...  :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2009 - 10:14:31
Heb ik ene Lapo niet eens met iets dergelijks gezien D.?  ;)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2009 - 10:34:05
Lapo kiest volgens mij meer voor satijn, zou ook mijn keuze zijn. Betwijfel of velvet mooi zal zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2009 - 13:25:43
Nee Mikey, zo wordt het niet:

Deze revers lijken me teveel op vliegdekschepen, een beetje té voor mij. Ik heb tevens een hekel aan cloth buttons dus die komen er ook niet op. Ik wil er geen formal dress van maken, daar is de stof niet naar, een pruisisch blauwe s100 uni.

Mijn pak is anders, je zult vooral de broek mooi vinden: dubbele bandplooi, omslag, bedekt de helft van de schoen en heeft een pijpwijdte van +/- 24cm.

Lapo kiest volgens mij meer voor satijn, zou ook mijn keuze zijn. Betwijfel of velvet mooi zal zijn.

Ik vind de inkeping tussen de revers en de kraag te laag zitten en de revers zelf zijn te dun ('flimsy'). Ik beschik niet over meer stof dus de nieuwe revers worden van ander materiaal, welk precies weet ik nog niet. Liefst donkerblauw, om dan met de structuur een contrast te bewerkstelligen.

Het wordt dus een bastaard, te casual voor formele events en dankzij de revers ook niet zakelijk bruikbaar. Vrijetijdspak dus, maar daar zit ik niet zo mee. Ik ken mezelf, nu ik ontevreden ben over dit detail zal ik het jasje zijn in de huidige staat niet dragen. Ik ga dus verbouwen.
Laatst bewerkt op: 08 februari 2009 - 01:24:49 door Daedalus