Auteur Topic: Ralph Lauren Purple Label  (53623 keer gelezen)

Jason

  • Gast
Ralph Lauren Purple Label
Gepost op: 06 december 2004 – 20:23:21


dit vind ik nou een mooie kraag, precies goed gesneden. Het hemd zelf word ik verder niet warm of koud van.


deze gιαn er komen, hoe dan ook, hopelijk met eigen initialen.

Wat vinden de heeren van Purple Label?
De ralph lauren outletstore in roermond verkoopt het voor wel heeele malse prijzen.

ziehier de collectie
http://www.polo.com/family/index.jsp?categoryId=1766226&gph=menPurple_mainLink&nav=ig&cp=1795706

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #1 Gepost op: 06 december 2004 – 20:37:00
Mooie cut-away boord blijft ook mooi staan zonder das onder je jasje.Pantofels hoort uiteraard in een gentlemans collectie thuis :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #2 Gepost op: 06 december 2004 – 21:37:48
Citaat van: "gusto napolitano"
Mooie cut-away boord blijft ook mooi staan zonder das onder je jasje.Pantofels hoort uiteraard in een gentlemans collectie thuis :wink:

Het zijn echter geen pantoffels, het zijn echte schoenen.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #3 Gepost op: 06 december 2004 – 21:38:59
Citaat van: "Jason"
[img]
Wat vinden de heeren van Purple Label?
De ralph lauren outletstore in roermond verkoopt het voor wel heeele malse prijzen.

ziehier de collectie
http://www.polo.com/family/index.jsp?categoryId=1766226&gph=menPurple_mainLink&nav=ig&cp=1795706

Ik vind het best een mooie collectie, er zitten best exclusieve dingen tussen. Het is alleen moeilijk verkrijgbaar in Nederland heb ik het idee.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #4 Gepost op: 06 december 2004 – 21:47:39
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Jason"
[img]
Wat vinden de heeren van Purple Label?
De ralph lauren outletstore in roermond verkoopt het voor wel heeele malse prijzen.

ziehier de collectie
http://www.polo.com/family/index.jsp?categoryId=1766226&gph=menPurple_mainLink&nav=ig&cp=1795706

Ik vind het best een mooie collectie, er zitten best exclusieve dingen tussen. Het is alleen moeilijk verkrijgbaar in Nederland heb ik het idee.


Oger heeft het (of is het inmiddels overgedragen aan zijn RL flagshipstore?)
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #5 Gepost op: 06 december 2004 – 21:50:02
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "gusto napolitano"
Mooie cut-away boord blijft ook mooi staan zonder das onder je jasje.Pantofels hoort uiteraard in een gentlemans collectie thuis :wink:

Het zijn echter geen pantoffels, het zijn echte schoenen.


Bij deze mijn verontschuldiging.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jason

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #6 Gepost op: 06 december 2004 – 22:07:18
geloof me, als je er langs komt (om bijvoorbeeld naar shoes&shirts in maastricht te gaan) is het zeker de moeite waard, vooral door de prijzen, en al helemaal als je van de verdere ralph lauren collectie gecharmeerd bent. ze hebben ook dingen die verder nauwelijks te krijgen in zijn Nederland, ik hoop inmiddels ook die pantoffels. daarbij ligt het vlak aan de snelweg.

Ook verzacht het de pijn van een dagje maastrichts winkelen, dan ligt namelijk dat purple label overhemd voor e100 vers in het geheugen, ipv de prijs van die fatto a mano santoni's:wink:

Huey

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #7 Gepost op: 06 december 2004 – 22:08:45
Citaat van: "Bonne"
Ik vind het best een mooie collectie, er zitten best exclusieve dingen tussen. Het is alleen moeilijk verkrijgbaar in Nederland heb ik het idee.


Jawel, maar vιιl te duur voor wat je krijgt... De shirts worden geloof ik door T&A gemaakt. Maar zijn op het prijs niveau van Kiton. Er zaten erg leuke modellen bij, maar dan laat ik ze liever bij Barba op maat maken met hetzelfde stofje en opties. Sterker nog, dan kun je alle details aangeven die je wilt voor (in sommige gevallen) ruim 100 euro minder.

Je betaalt met RLPL naast het vakwerk nu ook nog eens voor de RL naam. En dat is met bijv. een Barba nog steeds in veel mindere mate het geval. Met Borrelli heb ik het idee dat je nu ook steeds meer voor de merknaam betaald. Hoe mooi de shirts ook zijn. Finamore is ook ιrg mooi.

Ik zag een mooie Finamore met roze streep bij Sartoria. Maar 258 euro voor confectie vond ik te duur.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
RL Purple Label
Reactie #8 Gepost op: 06 december 2004 – 22:09:33
Ik vind zelf RL ook helemaal niks. Volgens mij worden de Purple Label schoenen trouwens door Church's gemaakt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #9 Gepost op: 06 december 2004 – 22:10:22
Citaat van: "Nexus"
Ik vind zelf RL ook helemaal niks.


Dat zeg ik niet, bij PL hebben ze echt hele mooie dingen ertussen zitten. Je bent alleen voordeliger uit als je het bij een ander merk laat maken ;)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
RL Purple Label
Reactie #10 Gepost op: 06 december 2004 – 22:11:55
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Ik vind zelf RL ook helemaal niks.


Dat zeg ik niet, bij PL hebben ze echt hele mooie dingen ertussen zitten. Je bent alleen voordeliger uit als je het bij een ander merk laat maken ;)

Ja, maar volgens mij maken ze PL dingen dus niet zelf. Vandaar dat het goed is :P
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #11 Gepost op: 06 december 2004 – 22:15:00
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Ik vind zelf RL ook helemaal niks.


Dat zeg ik niet, bij PL hebben ze echt hele mooie dingen ertussen zitten. Je bent alleen voordeliger uit als je het bij een ander merk laat maken ;)

Ja, maar volgens mij maken ze PL dingen dus niet zelf. Vandaar dat het goed is :P


Dat is een ding dat zeker is. Ik zal eens op Styleforum.net zoeken naar de subcontractors.

Ik weet vrij zeker dat de schoenen door Edward Green gemaakt worden, de overhemden door T&A. De pakken ben ik vergeten. Even zoeken :P

Jason

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #12 Gepost op: 06 december 2004 – 22:15:25
geloof me, als je er langs komt (om bijvoorbeeld naar shoes&shirts in maastricht te gaan) is het zeker de moeite waard, vooral door de prijzen, en al helemaal als je van de verdere ralph lauren collectie gecharmeerd bent. ze hebben ook dingen van de polo collectie die verder nauwelijks te krijgen in zijn Nederland, ik hoop inmiddels ook die die purple label pantoffels. daarbij ligt het vlak aan de snelweg.

Ook verzacht het de pijn van een dagje maastrichts winkelen, dan ligt namelijk dat purple label overhemd voor e100 vers in het geheugen, ipv de prijs van die fatto a mano santoni's

volgens danny worden ralph lauren schoenen door edward green gemaakt. dat verklaart dan ook meteen de verassend hoge prijs ($ 400 and up) van de schoenen van de polo lijn, die verder nogal middelmatig van kwaliteit is (relatief gezien).

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
RL Purple Label
Reactie #13 Gepost op: 06 december 2004 – 22:21:58
Citaat van: "gusto napolitano"

Bij deze mijn verontschuldiging.

Het is je vergeven.... :P

Citaat van: "Huey"

Je betaalt met RLPL naast het vakwerk nu ook nog eens voor de RL naam.  

Dat is het grote probleem met RL. Het is best leuke kleding (voor bepaalde gelegenheden, kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat jullie in een Borelli maatpak en Santoni schoenen naar het strand gaan) maar je betaalt gewoon teveel voor het merk. Kwaliteit van de kleding is goed maar het zou wel iets minder mogen kosten omdat ze het ook voor veel minder kunnen maken dan waarvoor ze het verkopen.

Huey

  • Gast
RL Purple Label
Reactie #14 Gepost op: 06 december 2004 – 22:25:40
Citaat van: "Bonne"
(voor bepaalde gelegenheden, kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat jullie in een Borelli maatpak en Santoni schoenen naar het strand gaan)


Santoni heeft anders hele mooie slippers ;) En een Bespoke zwembroek van Borrelli is misschien wel een leuk idee  :lol:

Maar ff serieus, tuurlijk hangt het er vanaf van wat voor gelegenheid. Dan nog zou ik niet meer zo snel iets van bijv. Armani/Versace/Ralph Lauren kopen. Puur omdat je zo verschrikkelijk veel voor het merk betaald.

Ik denk dat een Partenopea pak van 1400 euro veel meer waar voor je geld biedt dan een Armani Collezioni pak van 1400 euro o.i.d.