Auteur Topic: Bamford & Sons  (4008 keer gelezen)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.367
    • Bekijk profiel
Re: Bamford & Sons
Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2009 – 14:01:19
Ok, bedankt.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Bamford & Sons
Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2009 – 19:48:10
Mooi hoor!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Tims

  • Gast
Re: Bamford & Sons
Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2009 – 21:06:43
Wat ik van het merk weet ...

Rijke vent/familie, die in het huidige aanbod iets miste en een eigen merk heeft opgezet. Brits, met Italiaanse flair (ook: made in italy); eigen winkel in de buurt van Saville Row. Veel handwerk, aparte technieken (bijvoorbeeld bijzondere cahmeretruien; ik heb me laten vertellen -naar aanleiding van een zeer fors prijskaartje- dat zij contact hebben met een cashmerebreier/wever die in staat is tot 'bijzondere hoogstandjes'; ben ik overigens zelf niet voor gevallen).

Heb een overjas (zie  http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=1776.msg219057#msg219057) en een jasje van B&S (zie http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=59.msg218670#msg218670)

Hun website (gek genoeg op dit moment uit de lucht; maar ik heb hem eerder wel gezien, dus wellicht zit er iemand -tijdelijk - met hun server te prutsen):
www.bamford.co.uk
www.bamfordandsons.com

Doen ook iets met het 'personalizen' van Rolex horloges:
http://www.bamfordwatchdepartment.com/index.cfm

Wordt in NL verkocht door Kool Hillegersberg (staat ook in hun brochure - een mooi gebonden boekje - als dealer).

Gegroet!

Heeft ook hele mooie Cashmere hoodies :)
Een kleine toevoeging aan Tungsten zijn verhaal. Er loopt op deze wereldbol een meneer Bamford rond en die heeft 2 zonen die in het huidige kleding aanbod iets misten !
dus als een echte vader heeft hij toen dat kledingmerk opgestart !
Vandaar ook de naam Bamford & sons.

Tungsten Duvall

  • Gebruiker
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Bamford & Sons
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2009 – 10:04:23
Tims, klopt helemaal. Zo heb ik het verhaal ook gehoord, maar toen wist ik nog niet dat ik het op SF zou gaan vertellen. Was een aantal details vergeten.  :wink:

Gegroet!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Bamford & Sons
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2009 – 16:19:44
Ik ken ze alleen van de verschillende aangepaste Rolex horloges die onder hun naam zijn uitgebracht en in het horloge topic hier nogal weggefloten werden...

Persoonlijk werd ik erg blij van de looks van hun PVD Rolex Daytona met lichtblauwe plaat, maar ik ben wat afwijkend ;-) en de prijzen waren geloof ik niet echt marktconform...

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Bamford & Sons
Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2009 – 17:24:41
'Pro-hunter' toch ? Erg cool. Wel overpriced natuurlijk.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra