Auteur Topic: Vintage horloges  (125475 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Vintage horloges
Reactie #360 Gepost op: 15 augustus 2013 - 19:08:12
so stay away.
live and let die

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 15 augustus 2013 - 20:40:05
Ik zou zeggen: koop dat horloge wat je mooi vindt. Horloges waar je rijker van wordt, zijn, zoals hierboven al werd gezegd, dun gezaaid.

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 15 augustus 2013 - 20:50:09
Is er iets bekend over de manier waarop/voorwaarde waaronder je daar wel een one-off kunt krijgen?

Volgt men hierbij het Hermès-model* of een ander model?

*) Eerst genoeg kopen voordat je een custom/MTO mag kopen.
Bij Patek moet je:
1) goede klant zijn, dus niet 1 of 2 Aquanauts, maar meerdere Grande Complications
2) horloges bij je houden. Ze screenen je om te kijken of je veel verkoopt, als je het type persoon bent dat na 2 maand al uitkijkt naar een nieuw speeltje, etc.
3) je kan ook geen volledig MTO model laten maken, enkel variaties, eg. een lichtblauwe dial op je 5970J.
4) een hele, hele grote zak geld meebrengen.

Bij VC ligt het wat gemakkelijker dacht ik, daar maak je gewoon een afspraak in Zwitserland, bespreek je wat je wilt & betaal je vervolgens enkele miljoentjes.

Dacht me ook te herinneren dat Patek net als Ferrari het aankooprecht behoudt als je binnen x jaar het klokje weer wilt verkopen.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 15 augustus 2013 - 23:38:56
ok thx, tis maar dat zo'n vintage Valjoux zoals ik hierboven postte (RecordGeneve) verdorie veel geld kost en je niet echt iets hebt om te vergelijken.
Ik ben er ook niet ZO goed in thuis om vb te herkennen of het originele dials enz zijn, of wat de "reeele" waarde is.

Horloge dat je liet zien lijkt me origineel. Is de kast van massief goud of plaque?
Vj72c uurwerken zijn cool en gewild. Rolex, Heuer, Breitling en een groot aantal mindere goden gebruikten ze.
De Universal Geneve tri-compax modellen zijn een andere optie. Manufactuur en betaalbaar.

Zoals ik al zei: een goede investering begint met een goede inkoopprijs. Handelaarsprijzen ga je als particulier zelden of nooit krijgen.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 16 augustus 2013 - 00:07:41
Voordeel van de minder grote merken is dat ze niet gefaked zijn.
Bijvoorbeeld VJ72C in een (Jaeger) Lecoultre : ALTIJD fake. Veel bekende dealers hebben ze trouwens wel verkocht

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 16 augustus 2013 - 00:27:13

Dacht me ook te herinneren dat Patek net als Ferrari het aankooprecht behoudt als je binnen x jaar het klokje weer wilt verkopen.
Dream on.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #366 Gepost op: 16 augustus 2013 - 00:32:53
ok thx, tis maar dat zo'n vintage Valjoux zoals ik hierboven postte (RecordGeneve) verdorie veel geld kost en je niet echt iets hebt om te vergelijken.
Ik ben er ook niet ZO goed in thuis om vb te herkennen of het originele dials enz zijn, of wat de "reeele" waarde is.

Okee, dat is eigenlijk weer een andere vraag. Een investering moet meer geld waard worden; jij wilt slechts weten of je niet teveel geld betaalt versus de marktwaarde. Uh, daar moeten de andere horlogenerds in het topic je bij gaan helpen ben ik bang, niet mijn kennisgebied :)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 16 augustus 2013 - 07:47:58
ik wil er niet perse "rijker" van worden. Wil vb als ik vandaag 4.500€ betaal, deze binnen 5 of 10 jaar ofzo nog 4.000€ waard is of evtl 5.000  8)
Verder denk ik dat je gewoon de prijs betaald bij een handelaar en dat "koopjes" hierin niet echt bestaan.
Het betreft trouwens een Valjoux 88, kast is massief, maar die maanfase boeit me meer eigenlijk...

Denk dat ik het uur maar blijf aflezen op degene die ik nu heb

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 16 augustus 2013 - 13:10:57
Hier nog een geinig stukje over investeren in horloges: click .
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 16 augustus 2013 - 13:20:36
"He estimates he has devoted about 90 percent of his career earnings to his watches, with enough left over for his 2009 599 GTB Ferrari and paintings by Italian postmodernists such as Mario Schifano."

heh.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #370 Gepost op: 16 augustus 2013 - 14:19:31
Nou, mijn vintage Swatch was een slechte investering, zelfs voor vier tientjes. Vandaag na drie maanden of zo overleden, het batterijtje kan niet meer worden vastgezet. Waarschijnlijk hebben ze het horloge al beschadigd toen ze er een nieuwe batterij injasten. In ieder geval heeft 'ie de vakantie overleefd.

Nu ga ik gewoon m'n Tissootje weer dragen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 16 augustus 2013 - 14:52:10
Hè, jammer. Ik heb mijn Casiotron ook gemold door het batterijtje te hard aan te duwen. (Bedankt voor de tip met het kartonnetje, Laurens :evil:. Nee hoor, eigen schuld.)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Vintage horloges
Reactie #372 Gepost op: 16 augustus 2013 - 15:29:27
Awww. Zoveel moeite voor gedaan.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 16 augustus 2013 - 15:42:24
Ach, de emotionele waarde wordt er niet minder om. Tijd voor een echt horloge aan de pols?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 16 augustus 2013 - 15:52:58
Nou, dat het liep en het dragen vond ik wel bijzonder.

Ik heb al een echt horloge.