Auteur Topic: Pakken van Prince Charles  (8665 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Pakken van Prince Charles
Gepost op: 06 januari 2009 – 11:55:53




Even oftopic:

Ik vind vaak dat die bespoke jasjes van de prins bijzonder slecht zitten rond de hals!
Nu ook weer dit jasje, het staat gewoon omhoog in zijn nek!

Is dat nou [Anderson & Sheppard]? :-k
Laatst bewerkt op: 06 januari 2009 – 15:24:03 door Daedalus
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2009 – 13:33:09
Even oftopic:

Ik vind vaak dat die bespoke jasjes van de prins bijzonder slecht zitten rond de hals!
Nu ook weer dit jasje, het staat gewoon omhoog in zijn nek!

Is dat nou [Anderson & Sheppard]? :-k

Turnbull & Asser tegenwoordig.
Return to innocence...

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2009 – 14:36:08
Charles' DB pakken zijn inderdaad allemaal A&S. T&A doet, naar mijn beste weten (ik was voor het laatst in hun shop op Jermyn St in januari 08), geen bespoke pakken maar slechts MTM.

Dat in bovenstaande foto de kraag niet fraai aansluit heeft alles te maken met de specifieke houding waarin Charles staat/leunt en niets met slecht kleermakerswerk.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2009 – 15:20:35
Charles' DB pakken zijn inderdaad allemaal A&S. T&A doet, naar mijn beste weten (ik was voor het laatst in hun shop op Jermyn St in januari 08), geen bespoke pakken maar slechts MTM.

Dat in bovenstaande foto de kraag niet fraai aansluit heeft alles te maken met de specifieke houding waarin Charles staat/leunt en niets met slecht kleermakerswerk.


T&A doet inderdaad alleen maar MTM.
En daar is Charles op overgestapt ;)

Als je de Britse kranten beetje gevolgd had had je het een jaar terug erin kunnen zien staan ;)
Return to innocence...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2009 – 15:25:59

T&A doet inderdaad alleen maar MTM.
En daar is Charles op overgestapt ;)

Als je de Britse kranten beetje gevolgd had had je het een jaar terug erin kunnen zien staan ;)

Waren er enkele jaren geleden niet geruchten dat Charles ook enkele Italiaanse pakken had gekocht?
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2009 – 15:28:15
Ralph Lauren, Prince Charles, and You!
 
By Lauren Goldstein
November 9, 1998
(FORTUNE Magazine) – Ralph Lauren had a problem. When he was preparing his Purple Label suit line, he wanted to offer English-looking suits that actually were English. But England's standing as a men's wear mecca stems from the tradition of elderly tailors sitting cross-legged in the windows of Savile Row--not a means of mass production. There was only one place Ralph could meet his demands for British-style quality and American-style quantity: Chester Barrie.

The 63-year-old Chester Barrie factory, located in the town of Crewe, is staffed by 476 tailors, who sew some 30,000 handmade suits per year. (By comparison, Savile Row's H. Huntsman & Sons produces 550 suits per year.) On top of that, the factory produces 117,000 more suits with the help of--shhh!--sewing machines. Chester Barrie is now signing agreements to produce ready-to-wear lines for British designers like Timothy Everest. But lately it's Ralph who has kept those tailors busy: Some $16 million worth of his Purple Label suits sold last year in the U.S.--as opposed to only $5.5 million of Chester Barrie's own label. The irony of an English firm's reaping such huge rewards from an American is not lost on Colin Houlihan, Chester Barrie's managing director. The company does have one prominent British customer: After his tailor's death, Prince Charles began buying his suits at Turnbull & Asser, where he has always been fitted for shirts. But Turnbull & Asser's suits aren't made on Savile Row. They're made by Chester Barrie.

http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/1998/11/09/250851/index.htm
cyka blyat

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2009 – 15:28:27
Waren er enkele jaren geleden niet geruchten dat Charles ook enkele Italiaanse pakken had gekocht?


Klopt de geruchten gingen ooit dat hij klant bij Kiton was.
Maar dit is nooit bevestigd maar ook nooit ontkent eigenlijk..
Return to innocence...

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2009 – 15:49:07
Dank je Tim maar ik lees dagelijks al een handjevol Engelse kranten. Ik ken dus ook 'het verhaal' dat Prins Charles (en de rest van de Royals trouwens) vanwege bezuinigingen weg gegaan zou zijn bij A&S. Maar in Engelse kranten staan wel meer 'verhalen' en mij heeft het altijd wat onwaarschijnlijk geleken, al helemaal als zijn nieuwe 'kleermaker' T&A zou zijn, die immers essentieel bespoke shirtmakers zijn.

Enfin, wellicht dat Daedalus, die het sartoriale wereld wijde net op z'n duimple lijkt te kennen, uitsluitsel kan geven.

dasanti

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
  • Sinterklaas
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2009 – 16:35:39
Draag jij hem links of rechts?

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2009 – 16:44:13
Dank je Tim maar ik lees dagelijks al een handjevol Engelse kranten. Ik ken dus ook 'het verhaal' dat Prins Charles (en de rest van de Royals trouwens) vanwege bezuinigingen weg gegaan zou zijn bij A&S. Maar in Engelse kranten staan wel meer 'verhalen' en mij heeft het altijd wat onwaarschijnlijk geleken, al helemaal als zijn nieuwe 'kleermaker' T&A zou zijn, die immers essentieel bespoke shirtmakers zijn.

Enfin, wellicht dat Daedalus, die het sartoriale wereld wijde net op z'n duimple lijkt te kennen, uitsluitsel kan geven.

Google is je vriend. Maar dat terzijde, ik weet niks over bezuinigingsmaatregelen D., maar de Telegraph schreef vorig jaar zomer het volgende:

Savile Row no longer suits Prince of Wales
With the number of tailors in Savile Row declining and criticisms from the likes of Giorgio Armani that it has not moved with the times, the home of bespoke tailoring has suffered a further setback.
 
Mandrake by Tim Walker
Last Updated: 10:28PM BST 18 Jul 2008

The Prince of Wales – its best known customer alongside Jude Law – has taken his business elsewhere.

Mandrake can disclose that the heir to the throne has abandoned Anderson & Sheppard – the tailor that perfected the classic "London cut" – and is going instead to an outfitter also favoured by Mohamed Fayed.

"It's a shame but we don't do his suits any more," says Tom Hitchcock, the managing director of A&S.

"We've designed about 40 suits for him over 20 years and I was the one who measured him up. It's disappointing he doesn't come to us any more as you would have thought that the future King of England would like to have a Savile Row suit.

"He still wears our stuff but I understand he uses some other tailor now."

Mystery surrounded the tailor concerned.

A Clarence House spokesman declined to comment and Fayed, whose brother Ali owns Turnbull & Asser, the provider of shirts for the Prince, would say only:

"If Prince Charles wishes to emulate my elegance then he's most welcome.

"After all, I have heard that imitation is the highest form of flattery."



Maar zoals je al stelde; niet alles dat in de krant staat of op het WWW is waar. Zijn de journalisten van de Telegraph idioten? Is het een hoax geiniteerd door de Britse RVD? You tell me.
cyka blyat

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2009 – 16:53:55
Dank je Tim maar ik lees dagelijks al een handjevol Engelse kranten. Ik ken dus ook 'het verhaal' dat Prins Charles (en de rest van de Royals trouwens) vanwege bezuinigingen weg gegaan zou zijn bij A&S. Maar in Engelse kranten staan wel meer 'verhalen' en mij heeft het altijd wat onwaarschijnlijk geleken, al helemaal als zijn nieuwe 'kleermaker' T&A zou zijn, die immers essentieel bespoke shirtmakers zijn.

Enfin, wellicht dat Daedalus, die het sartoriale wereld wijde net op z'n duimple lijkt te kennen, uitsluitsel kan geven.


Tenzij Charles zelf dit gaat ontkennen ga ik er vanuit dat het zo is.
Maar misschien dat jij vaak met de prins praat en het anders is, dan geloof ik het gelijk en trek ik mijn woorden over dat hij bij T&A pakken koopt terug ;)
Return to innocence...

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2009 – 17:20:59
Zo las ik las ergens dat John Kent, die bij Norton and Sons huist, z'n nieuwe kleermaker is.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #12 Gepost op: 06 januari 2009 – 18:18:09
Zo las ik las ergens dat John Kent, die bij Norton and Sons huist, z'n nieuwe kleermaker is.

Zou ook nog een optie zijn.
John Kent is namenlijk altijd de kleermaker van Prince Philip geweest.
Dus bekent is hij iniedergeval met het koningshuis.
Return to innocence...

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #13 Gepost op: 05 maart 2009 – 13:47:46

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Pakken van Prince Charles
Reactie #14 Gepost op: 05 maart 2009 – 14:18:00
Ik zet deze er ook nog even bij, Velponi:

Filmpje van een recent bezoek van Charles en Camilla aan drie Royal Warrant-houders: Gieves & Hawkes, John Lobb St. James en één of andere kaasmaker:


Opvallend hoeveel beter de prins gekleed gaat dan sommige verkopers bij G&H.



De website van de prins: http://www.princeofwales.gov.uk/.

En een link naar de documentaire.