Auteur Topic: [Emmen ]  (3005 keer gelezen)

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
[Emmen ]
Gepost op: 07 december 2008 – 08:58:40
Gister bij vader en moeder te Emmen op bezoek.
In het (verder niet zo interessante) centrum liepen we tegen "Mulders" of "Mulders mode" aan. Helaas kan ik geen web-adres vinden.

Wel een aardige winkel:
oa. even gepast (maar nu dus ook in (gedeeltelijk) sale):
* Canali
* Corneliani
* voor de meer mode-mided man: Boss

Nadeeltje : ze wilde me al een 3 knoops-boord aansmeren :-)

Ik denk dat ze alleen in RTW doen overigens.

Vrouwlief zag dat er ook een dames-afdeling is (1e etage)....maar was geloof ik niet erg onder de indruk.
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.965
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: [Emmen ]
Reactie #1 Gepost op: 07 december 2008 – 10:56:01
Oe, Maboc, dan hebben wij elkaar net gemist. Ook ik was gisteren in Emmen en ook ik was even bij (rond half twee) Mulder mode. Ben jij ook bij Bebob geweest? Deze winkel heeft opheffingssale en verkoopt incotex, glans ed.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: [Emmen ]
Reactie #2 Gepost op: 07 december 2008 – 11:49:37
Oe, Maboc, dan hebben wij elkaar net gemist. Ook ik was gisteren in Emmen en ook ik was even bij (rond half twee) Mulder mode. Ben jij ook bij Bebob geweest? Deze winkel heeft opheffingssale en verkoopt incotex, glans ed.

Oh wat grappig :-)

Ik denk dat ik een uurtje later daar binnen liep.

Je had me waarschijnlijk nooit als SF'er herkent....alleen mijn schoeisel (Santoni) zou me veraden kunnen hebben. Verser was de look nogal: clochard  :mrgreen:

Anyway... heb je nog wat gekocht?

(niet bij bebop geweest nee.)
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.965
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: [Emmen ]
Reactie #3 Gepost op: 07 december 2008 – 12:57:41
Uiteindelijk niets gekocht. twijfel nog over een bruine, wollen incotex en een paar schoenen bij bebop. Bij Mulder eigenlijk niet gezien buiten de Burberry trench  =P~

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: [Emmen ]
Reactie #4 Gepost op: 07 december 2008 – 13:34:32
Gister bij vader en moeder te Emmen op bezoek.
In het (verder niet zo interessante) centrum liepen we tegen "Mulders" of "Mulders mode" aan. Helaas kan ik geen web-adres vinden.

Wel een aardige winkel:
oa. even gepast (maar nu dus ook in (gedeeltelijk) sale):
* Canali
* Corneliani
* voor de meer mode-mided man: Boss

Nadeeltje : ze wilde me al een 3 knoops-boord aansmeren :-)

Ik denk dat ze alleen in RTW doen overigens.

Vrouwlief zag dat er ook een dames-afdeling is (1e etage)....maar was geloof ik niet erg onder de indruk.





http://www.muldermodeemmen.nl/
Mulder mode Emmen B.V.
Not. Oostingstraat 35
7811 CN   Emmen
Fax: 0591-643546
Tel.: 0591 611830
e-mail:
[email protected] 



-------
Artikeltje van Textilia.nl

40 jaar Mulder Mode; ‘Personeel is het gezicht’
Een buitenstaander die een historisch familiebedrijf overneemt, staat voor een moeilijke taak. Toch waagden Klazien en Corné Derksen in 2007 de stap met de overname van Mulder Mode in Emmen. Een frisse wind waait sindsdien door de winkel; de oud-eigenaar kijkt ondertussen tevreden toe.





Corné Derksen: ‘Onze vaste klanten vertrouwen op het personeel dat hen al jaren adviseert.’

"Sokken en ondergoed: daar keek je tot voor kort van buiten af tegenaan", vertelt Corné Derksen, terwijl hij nieuwsgierige klanten koffie met koekjes en chocolaatjes toestopt. Topverkoper Bert Runsink laat de mensen intussen de verbouwde winkel zien: luxe vloerbedekking, veel klassieke houten accenten en een lichte hoek voor de casual kleding. De sokken en het ondergoed van weleer zijn voorgoed verborgen in een kast achter de toonbank. Trots is Derksen op zijn winkel, zelfs de burgemeester was bij de heropening aanwezig. Mulder Mode is een begrip in Emmen en ver daar buiten, de mannen- en vrouwenmodezaak draait immers al veertig jaar in het topsegment mee.

Derksen kwam al jaren over de vloer bij de oude eigenaar, de heer Mulder, toen het gesprek een keer op opvolging van de zaak kwam. "We reden in 2000, in de tijd dat ik nog vertegenwoordiger was van Tenson, samen naar de herenmodebeurs in Keulen en onderweg kwam het gesprek overname", zegt Derksen terugblikkend. "Ik zei: ‘Mocht u de zaak ooit willen verkopen, ik ben geïnteresseerd.' We spraken af dat we zouden wachten op wat zijn dochter op dat moment zou besluiten." Zeven jaar later krijgt Derksen een telefoontje van de heer Mulder dat het zover is. Zijn dochter heeft aangegeven de zaak definitief niet over te willen nemen. "Ik heb direct actie ondernomen om de overname te kunnen realiseren en in juni 2007 werden mijn vrouw en ik eigenaar."

Grote klok

Een zaak overnemen met zoveel historie inclusief personeel dat al meer dan 27 jaar verbonden is aan het bedrijf, kan bezwaarlijk zijn voor eventuele overnamekandidaten. Het brengt flink wat kosten met zich mee en de vraag is hoe je doorgewinterde mensen zover krijgt dat ze jouw koers gaan varen. Derksen ervaart zijn personeel echter als een pre: "Mulder Mode heeft het altijd goed gedaan en dat komt met name door het personeel. Persoonlijke benadering is erg belangrijk in het hoge segment. In veel zaken word je niet eens begroet als je binnenkomt. We hebben veel vaste klanten en zij vertrouwen op de mensen die hen al jaren adviseren."

De nieuwe eigenaar weet bij de overname eigenlijk al direct dat hij wil verbouwen, maar hij besluit er nog even mee te wachten. "Ik wilde de winkel leren eerst kennen, leren wie de klanten zijn. Want voor wie verbouw ik eigenlijk? Ik heb gemerkt dat de mensen die hier komen, gevoel hebben voor stijl en klasse en tiptop bediend willen worden. Ze zijn niet altijd op koopjes uit. Bij de verbouwing heb ik daarom rekening gehouden met een bepaalde rust in de winkel." Ook wilde Derksen de overname niet direct aan de grote klok hangen. Er staat dan ook geen nieuwe naam op de gevel. "Ik wil het kalm aanpakken.

Of ik nu de eigenaar ben of de heer Mulder, dat maakt de klant weinig uit. Daarom is het personeel ook zo belangrijk. Dat is je gezicht."

Andere selectie

Binnen het hoge segment waarin de winkel opereert heeft Mulder Mode niet zo veel concurrentie in de omgeving. Slechts 30 procent van de klanten komt uit Emmen, Hoogeveen, Meppel en Assen, de rest komt van buiten de regio. De binding met de klantenkring is enorm. "We bedienen van Delfzijl tot aan Maastricht, want we maken bij de inkoop net een andere selectie dan winkels in de randstad. Mannen en vrouwen winkelen hier samen, dat scheelt ze weer een dag shoppen. Het mooie van dit bedrijf is dat de heer Mulder zich in het verleden niets heeft aangetrokken van de negatieve praatjes over dit gebied. Emmen staat nu niet bepaald bekend als het rijkste deel van Nederland."

Het lijkt erop dat oud-eigenaar Mulder helemaal heeft geaccepteerd dat zijn bedrijf door vreemd bloed wordt voortgezet. "Hij had natuurlijk zijn bedenkingen bij de verbouwing, maar tijdens de opening zei hij: ‘Uit het diepst van mijn hart, ik vind het erg mooi geworden.' Een mooier compliment had ik niet kunnen krijgen."

Passie voor het ondernemerschap

Corné Derksen en zijn vrouw hebben naast Mulder Mode in Emmen ook een winkel in Zwolle (American Sportswear). Derksen vindt het ondernemerschap leuker dan hij ooit had verdacht. "Ik heb altijd aan de andere kant gezeten en respect gehad voor de detaillist. Dat het zo veelomvattend is, heb ik mij echter nooit gerealiseerd. Ik ben nu echt voor het vak gevallen. Mijn vrouw en twee dochters werken ook in de zaak, dus het blijft een familiebedrijf."

 

Mannenmode: Burberry, Canali, Corneliani, Gant, Hugo Boss, Jaggy, Lacoste, La Martina, Paul & Shark, Polo Ralph Lauren

 

Vrouwenmode: Airfield, Erny van Reijmersdal, Gant, Isabel de Pedro, Marithé + François Girbaud, La Martina, Sportalm
----------

Oe, Maboc, dan hebben wij elkaar net gemist. Ook ik was gisteren in Emmen en ook ik was even bij (rond half twee) Mulder mode. Ben jij ook bij Bebob geweest? Deze winkel heeft opheffingssale en verkoopt incotex, glans ed.



Bebop
Hoofdstraat 74
7811 ES Emmen
Tel: 0591-613625
Laatst bewerkt op: 07 december 2008 – 13:47:57 door Daedalus
cyka blyat

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: [Emmen ]
Reactie #5 Gepost op: 07 december 2008 – 18:59:53
Zit jij mij soms een beetje te zieken D. ? :-)

Ik heb echt even zitten zoeken naar een web-adres. :-(
(zegt waarschijnlijk weer meer over mij dan over jou)

Anyway....het is inderdaad die zaak ...tnx :-)
Niets zo veranderlijk als de mens