Auteur Topic: Wat voor dassen dragen jullie?  (93329 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wat voor dassen dragen jullie?
Reactie #30 Gepost op: 02 december 2004 - 20:03:34
Ik in ieder geval niet maar ik neem aan Huey wel .

Huey

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 02 december 2004 - 20:04:11
Citaat van: "Looking to improve"
Idd vlinderdas bij de smoking.

Ander puntje, je smoking. Ik neem aan dat deze bij Oger gekocht is, dus heb ik meer 'moeite' met hun inkopers. Een smoking hoort volgens mij óf een sjaalkraag, óf puntrevers en nooit -zoals in je foto- een v-vormige 'inkeping' tussen kraag en revers te hebben.

MtB

Er zijn echt talloze van dit soort smokings op de markt. Volgens mij was de enige vereiste voor een smoking dat je een bies op de broek hebt en satijnen/zijden revers?

Maar hij komt idd bij Oger vandaan, weliswaar de dumpstore ;)

& Bonne, ik heb idd van die lakschoenen  :oops:

Maar iedereen is het er dus wel over eens, gewoon vlinderdas. De reden dat ik er over begon was dat ik me een advertentie van Baldessarini herinnerde met die grijze café baas. Daarin droeg hij een mooie smoking met een hele dikke knoop in een gewone das. Zag er super uit.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 02 december 2004 - 20:06:16
Ja nonchalance :wink:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #33 Gepost op: 02 december 2004 - 20:18:39
Draagt Robbie Williams ook op de DVD van Live at the Royal Albert Hall volgens mij.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 02 december 2004 - 20:23:49
Citaat van: "Nexus"
Draagt Robbie Williams ook op de DVD van Live at the Royal Albert Hall volgens mij.

Die heb ik vaak in de auto die DVD. Dus dan let ik niet echt op de kleding  :lol:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 02 december 2004 - 20:34:15
Citaat van: "Huey"

Die heb ik vaak in de auto die DVD. Dus dan let ik niet echt op de kleding  :lol:

Hmm ik heb de bijbehorende CD vaak op.. dan let ik helemaal niet op kleding zeg maar ;)

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 03 december 2004 - 09:26:58
Er zijn echt talloze van dit soort smokings op de markt. Volgens mij was de enige vereiste voor een smoking dat je een bies op de broek hebt en satijnen/zijden revers?

Niet op de man bedoeld, maar er zijn ook talloze plakpakken op de markt...

Als ik het goed heb heeft een jasje met dergelijke 'inkepingen' meer een casual oorsprong. Bovendien schijnt het goedkoper te zijn om te produceren...

Een smoking is (nog steeds) formele kleding. De smoking is weliswaar minder formeel dan het rokkostuum, maar heet daar wel zijn oorsprong in te hebben. Rok heeft puntige revers. (Al zag ik laatst op de BBC een exemplaar met inkepingen  :x (sic transit gloria mundi)). Als alternatief is er de sjaalkraag die je op de fluwelen 'smoking jackets' veel ziet.

Daarnaast heeft een smoking één bies op de broek. Een rokkostuum hoort er twee te hebben. Maar de hoeveelheid rokkostuums die ik zie waarvan de broek maar één bies heeft... Ik word er wanhopig van. Om maar niet te spreken over de witte (en zelfs zwarte!) cummerbunds die bij een rok gedragen worden.

Zul je negatief opvallen als je met deze smoking rondloopt? Ik denk het niet. Velen zullen een dergelijke smoking aanhebben, maar those in the know (waar ik de leden van dit forum direct onder schaar) zal het wel opvallen (hoop ik). Bovendien, hoeveel mensen hébben tegenwoordig een eigen smoking (in wat voor vorm dan ook)?

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 06 december 2004 - 13:10:39
Citaat van: "Hilco"
Wat vinden jullie van de dassen van www.dassenonline.nl Ik las het in de quote net. Ze zijn 25 euro +1,25 verzendkosten niet duur dus

Wat plaatjes

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dit staat er op hun site over de kwaliteit:
Wat is de kwaliteit van de dassen?
Onze dassen zijn handgemaakt in Italië van 100% zijde. De designs variëren van eigentijdse frisse kleuren tot traditioneel klassiek en kunnen zich meten met de kwaliteit van gerenommeerde herenmode zaken. Alle dassen zijn 150 cm lang en 9,5 cm breed. (De gangbare maat in Nederland

Had even een mailtje gestuurd maar ze zijn niet seven fold dit was hun reactie:

Allereerst hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website en excuses voor de late reactie. Helaas zijn onze dassen niet ”seven fold”. De hoofdreden hiervoor is dat de markt in Nederland simpelweg te klein is.

Overigens hebben we deze dassen wel in ons assortiment gehad. Onze inkoopkracht concentreert zich  op de “regular fold” dassen. Door groot in te kopen kunnen we de prijzen van deze 1e kwaliteit dassen zeer aantrekkelijk houden. De nieuwe collectie is vanaf volgende week online te bekijken. Wij hopen u dan wederom op onze site te mogen begroeten.

Huey

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 06 december 2004 - 15:06:54
Citaat van: "Looking to improve"

Niet op de man bedoeld, maar er zijn ook talloze plakpakken op de markt...

Als ik het goed heb heeft een jasje met dergelijke 'inkepingen' meer een casual oorsprong. Bovendien schijnt het goedkoper te zijn om te produceren...

Een smoking is (nog steeds) formele kleding. De smoking is weliswaar minder formeel dan het rokkostuum, maar heet daar wel zijn oorsprong in te hebben. Rok heeft puntige revers. (Al zag ik laatst op de BBC een exemplaar met inkepingen  :x (sic transit gloria mundi)). Als alternatief is er de sjaalkraag die je op de fluwelen 'smoking jackets' veel ziet.

Daarnaast heeft een smoking één bies op de broek. Een rokkostuum hoort er twee te hebben. Maar de hoeveelheid rokkostuums die ik zie waarvan de broek maar één bies heeft... Ik word er wanhopig van. Om maar niet te spreken over de witte (en zelfs zwarte!) cummerbunds die bij een rok gedragen worden.

Zul je negatief opvallen als je met deze smoking rondloopt? Ik denk het niet. Velen zullen een dergelijke smoking aanhebben, maar those in the know (waar ik de leden van dit forum direct onder schaar) zal het wel opvallen (hoop ik). Bovendien, hoeveel mensen hébben tegenwoordig een eigen smoking (in wat voor vorm dan ook)?

MtB

Dit is een interessant stukje info, waar heb je dit vandaan? Als het ergens op internet staat is het misschien interessant om eens door te lezen. Ik denk dat ik over pakken/overhemden al wel het een en ander geleerd heb door dit forum. Maar als ik over een paar jaar aan een bespoke smoking toe ben wil ik toch wel de juiste keuzes maken ook ;)

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 06 december 2004 - 17:03:45

Dit is een interessant stukje info, waar heb je dit vandaan? Als het ergens op internet staat is het misschien interessant om eens door te lezen. Ik denk dat ik over pakken/overhemden al wel het een en ander geleerd heb door dit forum. Maar als ik over een paar jaar aan een bespoke smoking toe ben wil ik toch wel de juiste keuzes maken ook ;)

:)

Meeste info uit boeken van Alan Flusser:
- Clothes and the Man is op Internet in te zien (in het engels!), kijk onder 'Formal Wear'. Het boek is (zij het een beetje lastig) nog wel the krijgen via bijv. Amazon.Com;
- Style and the Man (beetje verouderd, maar leuke winkeladresjes...), ook via Amazon te krijgen;
- Dressing the Man (meest recente boek), verkrijgbaarheid idem.

Verder nog enige andere boeken als bijv. The Elegant Man.

Daarnaast enige forums als dit.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Jason

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 16 december 2004 - 21:30:25
ik zie in de quote dassenonline.nl eigenaar rashad aroeb staan met naast hem yvra, die zijn dassen inspecteert. volgens hem hoeft er geen verschil in kwaliteit te zijn tussen een das van 25 en 125 euro. aan de ene kant vind ik het dubieus dat ze hun leverancier niet bij de naam noemen, aan de andere kant zijn ze bij de quote ook niet gek. wat denken jullie? bij kool zijn alle dassen nu 35 euro, by the way. en de eigenaar is model voor zijn eigen site, zie middelste foto.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 17 december 2004 - 00:18:17
Voor 100E heb je toch wel 'n sevenfold.. en da's toch echt wel beter dan een das van italianshirts lijkt me. Dat er weinig verschil kan zitten tussen een (non-sevenfold) das van 75E en 25E geloof ik best; zullen vast flinke marges op zitten.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 10 maart 2005 - 10:58:53
Heb net de volgende das besteld bij dassenonline.nl:

Ben eens benieuwd hoe ze in 't echt zijn, voor 25 E kun je er geen buil aan vallen. En anders heb je altijd nog 'n niet-goed-geld-terug garantie. ;)

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 10 maart 2005 - 11:12:41
Heb net de volgende das besteld bij dassenonline.nl:

Ben eens benieuwd hoe ze in 't echt zijn, voor 25 E kun je er geen buil aan vallen. En anders heb je altijd nog 'n niet-goed-geld-terug garantie. ;)

Laat maar even weten wat je er van vindt. Ik ben er wel benieuwd naar

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2005 - 11:14:20
Op de foto zien ze er iig lekker dik uit. Hou er ook wel van als de weving een beetje structuur heeft, zoals die op de foto.

Als ie bevalt misschien nog een roze erbij:

Vind dassen met strepen steeds minder mooi eigenlijk :)