Auteur Topic: Wat voor dassen dragen jullie?  (93337 keer gelezen)

Berenice

• Bekijk profiel
Re: Wat voor dassen dragen jullie?
Reactie #255 Gepost op: 15 september 2009 - 19:46:58
En toch ben ik benieuwd waar hij deze nou vandaan heeft. Het lijkt erop dat deze dassen wel voor de amerikaanse markt gemaakt zijn, de designs sluiten aan op amerikaanse smaak.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 15 september 2009 - 20:15:13
Ik zag vandaag bij de bijenkorf dassen van het merk "Altea". Vroeg me af of iemand al eens eerder gehoord had van dit merk? Vond het zelf wel een mooie kwaliteit (zeg ik met mijn zeer beperkte kennis)

Kleine impressie hier

edit: website toegevoegd
Laatst bewerkt op: 15 september 2009 - 20:19:14 door Alliata
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #257 Gepost op: 15 september 2009 - 21:00:54
Áh, het ging om de sokken! Ik heb zelf eigenlijk alleen Profuomo en Suitsupply dassen. Ik wil eigenlijk de overstap maken naar sevenfolds, maar die zijn behoorlijk aan de prijs.

Persoonlijk vind ik sevenfold overrated. Ze zijn beduidend dikker dan "gewone" dassen, niet perse beter van kwaliteit en knopen vrij lastig en dik. Sevenfolds zijn enkel het summum als het gaat om de hoeveelheid materiaal die wordt verwerkt, verder gelden de kwaliteitspunten zoals bij iedere das.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 15 september 2009 - 21:11:06
Hmm, die zienswijze is redelijk nieuw voor mij. Sergio, wat zijn voor jou de eisen aan een das? Afgezien van een sprekend design natuurlijk.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 15 september 2009 - 21:16:58
Hmm, die zienswijze is redelijk nieuw voor mij. Sergio, wat zijn voor jou de eisen aan een das? Afgezien van een sprekend design natuurlijk.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bij het dragen van verschillende knoopstijlen een dunnere, of juist dikkere das een groot verschil kan maken. Persoonlijk vind ik de wat lossere, dunnere (qua stof) dassen vaak het mooist staan, aangezien daar een mooie golf in zit en meer op lijkt te gaan in de vaak exclusieve, fijne stoffen van het pak. Het vormt op die manier meer een eenheid, in mijn optiek.

Daarnaast ook een praktisch punt: sommige knopen zijn gewoon niet te doen met een dikkere stof, ik heb zelf soms al moeite met mijn half-windsor als ik een van mijn wat dikkere dassen draag.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 15 september 2009 - 21:27:30

Een goede val. Als je de das aan het smalle deel vasthoudt tussen twee vingers en 'm laat uithangen moet de das netjes recht vallen. Is dit niet het geval duidt dit meestal op een slechte das. De das zal ook tijden het dragen gaan draaien.

Mooie kwaliteit zijde en schuin op de weefrichting van de stof gesneden.

Goede kwaliteit binnenwerk van wol, katoen of linnen.

Los gestikt waardoor de das enigszins kan rekken en vervormen tijdens het draaien. Met een strakke naad is dit niet mogelijk waardoor de das na het dragen niet meer terug in model kan gaan zitten.

Voor mij zijn dit een aantal punten om op te letten bij het onderscheid van een goede das t.o.v. een slechte das. Prijs is vaak ook wel een goede indicatie ;-)

Vanità - modern tailors

jepk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 15 september 2009 - 22:10:20
Jammer Jepk, want ook slechte voorbeelden zijn leerzaam.
En je hebt dit allemaal over jezelf afgeroepen. Hopelijk heb je daar ook wat van geleerd, want volgens mij ben je diep gekwetst en dat is onnodig. Sterkte..  [-o<

Nee, Pax ik heb hier geen enkele moeite mee, maar alleen is er geen respect voor wat iemand mooi vind en schijnbaar de meeste op dit forum niet, maar dan wel willen weten welk merk het is , en nog meer wat de prijzen zijn.
Dat laat zien hoe de meeste mensen zijn, zeer nieuwsgierig om nog meer te kunnen zeuren :?
Laatst bewerkt op: 15 september 2009 - 22:18:18 door jepk

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 15 september 2009 - 22:10:37
Onder het motto: "know your enemies" http://www.youtube.com/v/-I6RA81KbCY

Zelf draag ik nauwelijks dassen. Voor gelegenheden heb ik een 3-tal aardige dassen (naast 5 a 6 dassen waarover ik niet naar huis zou schrijven).

Wat onderscheidt een kwalitatief mooie das van een goedkoop product?

Hier is een Amerikaanse site met dassen voor 15$, Handmade of 100% Woven Silk:
http://www.thetiebar.com/categoryPages/All_Ties.asp?view=all&

Een grappige site waar de dassen met verschillende "shirts" en "pakken" gecombineerd kan worden.
Als je nog niet voldoende verschrikkelijke dassen hebt gezien, dan is dit je kans.
Er zitten echter ook wel een paar niet onaardige dassen bij, in mijn ogen.
Maar het lijkt me onmogelijk om voor 15$ een das met de hand te maken van geweven zijde.
Waar zitten de haken en ogen?
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 15 september 2009 - 23:20:39
Nee, Pax ik heb hier geen enkele moeite mee, maar alleen is er geen respect voor wat iemand mooi vind en schijnbaar de meeste op dit forum niet, maar dan wel willen weten welk merk het is , en nog meer wat de prijzen zijn.
Dat laat zien hoe de meeste mensen zijn, zeer nieuwsgierig om nog meer te kunnen zeuren :?

Mag ik je er aan herinneren dat je zelf mensen uitdaagt de prijs en het merk te raden? Je gedrag lijkt inderdaad sterk op trolling. Je vorige posts over schoenen hadden die vleug ook al.

Als jullie raden welke das het duurste is, van de dassen waarvan ik een foto geplaatst heb, want dat is een heel groot verschil, dan vertel ik wat het merk is en wat ze kosten, maar jullie krijgen maar drie kansen, dus totaal mag er maar drie keer geraden worden, dus ga maar overleggen met elkaar achter de schermen.Drie kansen, dat maakt het nog een beetje spannend :D ](*,) =;

Want jullie dachten mij gek te maken, ik maak jullie :r

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 15 september 2009 - 23:26:19
Een goede val. Als je de das aan het smalle deel vasthoudt tussen twee vingers en 'm laat uithangen moet de das netjes recht vallen. Is dit niet het geval duidt dit meestal op een slechte das. De das zal ook tijden het dragen gaan draaien.

Mooie kwaliteit zijde en schuin op de weefrichting van de stof gesneden.

Goede kwaliteit binnenwerk van wol, katoen of linnen.

Los gestikt waardoor de das enigszins kan rekken en vervormen tijdens het draaien. Met een strakke naad is dit niet mogelijk waardoor de das na het dragen niet meer terug in model kan gaan zitten.

Voor mij zijn dit een aantal punten om op te letten bij het onderscheid van een goede das t.o.v. een slechte das. Prijs is vaak ook wel een goede indicatie ;-)
De eerste eis is gelijk al een goede voor mijzelf om in de gaten te houden; dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Bedankt voor de informatieve post Sergio!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 16 september 2009 - 07:38:56
Ik zag vandaag bij de bijenkorf dassen van het merk "Altea". Vroeg me af of iemand al eens eerder gehoord had van dit merk?

Altea heeft mooie spullen van hoogwaardige kwaliteit. Heb het nu een aantal malen gezien in de accessoire hoek bij de "betere" zaken. Heb er zelf onlangs een shawl van gekocht. Kende het verder ook niet en ben net als jij gaan neuzen op internet. Heb een brochure aangevraagd voor de verzameling. 
Be yourself no matter what they say

jepk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 16 september 2009 - 09:37:40
Mag ik je er aan herinneren dat je zelf mensen uitdaagt de prijs en het merk te raden? Je gedrag lijkt inderdaad sterk op trolling. Je vorige posts over schoenen hadden die vleug ook al.

Je hebt helemaal gelijk Sergio, ik zal geen berichten meer plaatsen op het forum, omdat ik schijnbaar een heel andere smaak heb dan de meeste hier op het forum. :-#

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 16 september 2009 - 09:42:42

Je hebt helemaal gelijk Sergio, ik zal geen berichten meer plaatsen op het forum, omdat ik schijnbaar een heel andere smaak heb dan de meeste hier op het forum. :-#

Stel je niet zo aan, jankerd.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 16 september 2009 - 11:33:51
Persoonlijk vind ik sevenfold overrated. Ze zijn beduidend dikker dan "gewone" dassen, niet perse beter van kwaliteit en knopen vrij lastig en dik. Sevenfolds zijn enkel het summum als het gaat om de hoeveelheid materiaal die wordt verwerkt, verder gelden de kwaliteitspunten zoals bij iedere das.

Isaia heeft ook 9-fold in het assortiment zitten, en ik ben daar erg over te spreken. Ze zijn niet erg dik, maar knopen wel erg mooi. Menig 7-fold Borrelli is dikker.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 16 september 2009 - 18:50:42
Men zou idd verwachten dat die dikker zou zijn maar dat is niet het geval met de 9fold.