Als jij zelf nou eens af en toe goed leest zou je doorhebben dat we echt geen Quote of YvRA aanhangertjes zijn. Of upperclass figuren, zoals jij het noemt. We hebben het hier nooit over klassen of wat voor onzin dan ook, daar begin jij telkens weer over. We hebben hier gewoon een bepaalde gedeelde tik; interesse in goedgemaakte kleding.
Verder hoop ik niet dat je sympathie verwacht als je hier klittebandsportschoentjes of bordeelsluipers plaatst. Beetje het equivalent van telkens kermishorloges op een forum voor mechanische horloges plaatsen. Vanwege jouw 'geschiedenis' als CC weet ik soms niet of je nou iets plaatst om weer eens lekker te stoken of gewoon serieus bent, en dat irriteert me nogal eens. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben hierin. Ik vraag me wel eens af wat jou nu eigenlijk naar dit forum trekt, behalve de horloges.
Ik word er echt moe van onderhand.
Okay, wat mij hier heen trekt; het jet set leven, ik ken maar een paar jongens van hier en dat zijn verder studenten, maar de 'ouderen' lijken mij best wel succesvolle zakenlui, heb ik best respect voor en als ik aan dat soort mensen denk denk ik al gauw aan jets, buitenhuizen enz. Mocht dit niet zo zijn dan is dat een foute denkgedachte van mij, maar hoe moet ik dat weten als iedereen hier 'vaag' doet over wat ie doet? Ik bedoel, als je elke dag in pakt loop neem ik aan dat je wel een goede baan moet hebben.. en de daarbij behorende sporten, hobby's enz. Maar nogmaals, mocht ik hier fout in zijn.. dan hoor ik dat graag!!
En wat kermishorloge's betreft op het horlogeforum.. welke horloge's bedoel je? Die Parmigiani's? .. Dat zijn dus echt géén kermishorloge's.. btje respectloos dit.
Gast, het gaat hiet niet over het 'jet set leven', of whatever. Dat er hier mogelijk een paar succesvolle zakenlui zitten zou zomaar kunnen, maar het gaat hier om de gedeelde interesse. Mij boeit het echt niet wie de persoon erachter is. Dat jij dat wil weten: prima. Je bent vrij het te vragen. Maar als iemand vervolgens graag wat privacy wil moet je dat respecteren. Beetje zielig om die persoon dan upperclass te noemen en meteen in hokjes te gaan denken. Het gaat hier nogmaals om het onderwerp 'goedgemaakte kleding'. Nergens anders over. Please, haal er dan ook niets anders bij en ga ONS vervolgens elitedenken verwijten. JIJ hebt dit soort onzin hier geintroduceerd en JIJ bent de enige die zich hier druk over maakt.
Blijkbaar heb je moeite te begrijpen waar dit forum dan wel over gaat. Daarom een laatste poging. Vanuit je eigen interesse.
1. Je hebt kermishorloges (ik bedoelde dit als algemene term en doelde niet op een specifiek horloge -- dat verzin jij er weer bij). Bijvoorbeeld een goedkoop quartzprul dat in China in elkaar wordt geflanst en met belachelijke marges wordt verkocht omdat er een of ander bekend merk op staat, bijv. Tommy Hilfiger (ik noem maar iets). De drager heeft puur interesse in het merk en niet in wat er nu eigenlijk in het horloge voor techniek zit, waar het gemaakt wordt, etc.
2. Je hebt bijv. Van der Klaauw. Een merk (of betergezegd: horlogeatelier?) dat horlogeliefhebbers -die geinteresseerd zijn in historie, techniek, kwaliteit, etc.- waarderen om z'n onbekendheid, kwaliteit, achtergrond, eerlijke maakwijze. Je draagt dit puur voor jezelf, er pronkt geen merk op dat velen kennen. Niks commercie. Pure interesse in een eerlijk gemaakt product, een stukje vakmanschap. Ook wel eens 'privégenoegen' genoemd. Het is puur voor jezelf.
Ditzelfde geldt ook voor kleding. Je hebt 1. liefdeloos, met haast inelkaar geflansde confectie met een merkje, gelijmde platgestampte pakken, in china gemaakte sportschoentjes met rubberen zolen, etc. etc. Je hebt ook 2. mooi, eerlijk en met veel handwerk gemaakte kleding waarvan niemand behalve de drager weet wat voor vakmanschap erin zit. Niks merkjes, niks commercie. Gewoon interesse in het vakmanschap en waardering voor oude tijden van kleermakers en stoffenhuizen.
Snap je het nu?