Auteur Topic: Santoni  (1763706 keer gelezen)

ChetBaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni
Reactie #7320 Gepost op: 22 maart 2019 - 21:22:15
Snap ik wel. Heb ooit deze gekocht:

Mijn vrouw vind het niks. Als ik toevallig van die sneakerheads tegen het lijf loop, neem ik de complimenten desondanks graag in ontvangst.

crocky

• Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #7321 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:36:45
Vraagje voor de kenners (want dat ben ik zeker niet), vorig weekend heb ik als casual zomerschoen Santoni loafers type 15022 aangekocht.

Voor mij is dit mijn eerste loafer. De verkoper raadde mij een halve tot hele maat onder mijn normale schoenmaat aan. Na wat moeite geraakte ik in de halve maat onder mijn normale schoenmaat. Ik voelde meteen dat de schoen op de bovenzijde van mijn voet zeer strak zat. De verkoper zei dat dit normaal is en dat dit bij een dergelijke kwaliteitsschoen na een tijd zal verdwijnen. Aangezien mijn kennis beperkt is en de winkel hoofdzakelijk hoog kwalitatieve schoenen verkoopt, heb ik het advies maar zo aangenomen.

Eens thuis heb ik de schoenen ongeveer een 2-tal uren gedragen. Uiteraard zitten de schoenen nog strak bovenop de voet, echter, merkte ik nu ook dat de schoenen na een tijdje zeer strak op de hiel zitten. Na het uitdoen van de schoenen is er duidelijk een diepe aftekening aan de bovenzijde op beide hielen (einde hiel schoen) te zien.

Mijn vraag is nu dus of dit zo hoort te zijn en dit na meerdere malen dragen zal afnemen of dat de schoenen gewoon te klein zijn?

Alvast bedankt!

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7322 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:43:44
Ik denk dat ze wel beter gaan zitten en mocht dat niet zo zijn, dan even op laten rekken bij een schoenmaker.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7323 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:44:24
Ik heb Santoni loafers die eerst flink strak zaten, zitten nu een tikkeltje te los zelfs.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #7324 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:44:32
lieve Marianne,

Ik ben al twee jaar samen met mijn vriendje, hij heeft een hele grote piemel, en durfde dus lange tijd geen seks te hebben. Nu, een paar maanden geleden, hebben we seks gehad en het deed erg veel pijn... mijn vriendje geeft aan dat het vanzelf over gaat, maar het doet nog steeds erg pijn - kan bijna niet meer zitten. Mijn vraag is, is dit normaal, komt dit goed?

groetjes anoniem
Respect the beard

kamikaze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7325 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:46:32
 :mrgreen:

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7326 Gepost op: 05 juni 2020 - 12:47:28
Vraagje voor de kenners (want dat ben ik zeker niet), vorig weekend heb ik als casual zomerschoen Santoni loafers type 15022 aangekocht.

Voor mij is dit mijn eerste loafer. De verkoper raadde mij een halve tot hele maat onder mijn normale schoenmaat aan. Na wat moeite geraakte ik in de halve maat onder mijn normale schoenmaat. Ik voelde meteen dat de schoen op de bovenzijde van mijn voet zeer strak zat. De verkoper zei dat dit normaal is en dat dit bij een dergelijke kwaliteitsschoen na een tijd zal verdwijnen. Aangezien mijn kennis beperkt is en de winkel hoofdzakelijk hoog kwalitatieve schoenen verkoopt, heb ik het advies maar zo aangenomen.

Eens thuis heb ik de schoenen ongeveer een 2-tal uren gedragen. Uiteraard zitten de schoenen nog strak bovenop de voet, echter, merkte ik nu ook dat de schoenen na een tijdje zeer strak op de hiel zitten. Na het uitdoen van de schoenen is er duidelijk een diepe aftekening aan de bovenzijde op beide hielen (einde hiel schoen) te zien.

Mijn vraag is nu dus of dit zo hoort te zijn en dit na meerdere malen dragen zal afnemen of dat de schoenen gewoon te klein zijn?

Alvast bedankt!

Rekken vanzelf (behoorlijk) uit. Veel dragen

crocky

• Bekijk profiel
Reactie #7327 Gepost op: 05 juni 2020 - 13:06:30
Bedankt voor de snelle reacties!

lieve Marianne,

Ik ben al twee jaar samen met mijn vriendje, hij heeft een hele grote piemel, en durfde dus lange tijd geen seks te hebben. Nu, een paar maanden geleden, hebben we seks gehad en het deed erg veel pijn... mijn vriendje geeft aan dat het vanzelf over gaat, maar het doet nog steeds erg pijn - kan bijna niet meer zitten. Mijn vraag is, is dit normaal, komt dit goed?

groetjes anoniem

Lekker hoogmoedig ;). Gezien mijn jonge leeftijd ben ik hoofdzakelijk gewoon om sneakers te dragen, daarom mijn vraag hier aan jullie kenners en verwoord ik het liever volledig.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7328 Gepost op: 05 juni 2020 - 13:31:01
Zoals je het omschrijft klinkt het wel heel strak. Het klopt overigens wel dat Santoni een wat apart maatschema heeft en je vaak een volle maat kleiner koopt dan bij andere merken.

Als het na twee uur dragen echt pijn doet en je ze uit moet doen zijn ze waarschijnlijk wel iets te klein. Gewoon goed strak loop je er nog wel uit, het is ook suède, dat rekt nog wat.

@Punt, waarom een berichtje aan Marianne? Je kunt je problemen toch altijd hier kwijt? :mrgreen:

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7329 Gepost op: 05 juni 2020 - 13:32:14
Punt had de tab van het vivaforum nog open staan, maar had niet door dat hij op SF zat te typen denk ik... :)

Kan de beste overkomen. We weten wel zn tweede username nu.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #7330 Gepost op: 05 juni 2020 - 14:08:33
 :mrgreen:
Punt had de tab van het vivaforum nog open staan, maar had niet door dat hij op SF zat te typen denk ik... :)

Kan de beste overkomen. We weten wel zn tweede username nu.
Respect the beard

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #7331 Gepost op: 05 juni 2020 - 14:11:12
Bedankt voor de snelle reacties!

Lekker hoogmoedig ;). Gezien mijn jonge leeftijd ben ik hoofdzakelijk gewoon om sneakers te dragen, daarom mijn vraag hier aan jullie kenners en verwoord ik het liever volledig.

was een grapje... lopen overigens wel iets uit... zeker in suede, maar het klinkt wel erg strak... gewoon even teruggaan en overleggen met de verkopert.
Respect the beard

JorisJ

• Gebruiker
  • Als de schoen past, vergeet men de voet.
    • Bekijk profiel
Reactie #7332 Gepost op: 05 juni 2020 - 14:35:35
Waarom loopt suede eigenlijk meer uit dan gladleer? Is toch hetzelfde materiaal?

Capua

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7333 Gepost op: 05 juni 2020 - 14:39:52
Beetje wat Punt zegt. Als het een goede schoenenzaak is, en het aan jouw gegegeven advies mbt maatvoering blijkt niet te kloppen, zal de winkel dit doorgaans voor je proberen op te lossen. De hakkenbar heeft een schoenenoprekmachine, dus dat zullen ze denk ik eerst proberen. If all else fails, de schoen in een groter maatje (free of charge).

Inlopen is m.i. niet 2 uurtjes. Sommige Crockett & Jones schoenen duurde bij mijn wel een paar weken voordat ze ingelopen waren.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7334 Gepost op: 05 juni 2020 - 14:56:02
Waarom loopt suede eigenlijk meer uit dan gladleer? Is toch hetzelfde materiaal?
Nee, suede is de zachtere binnenkant van leer.