Auteur Topic: Santoni  (1766375 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4005 Gepost op: 02 juni 2008 - 18:34:16
Hier lichte last van blaasvorming; schoenen zijn van februari 08. Denk dat je Santoni meer voor de looks dan voor de kwaliteit koopt, maar ik hoop dat ik daar over vijf jaar op terugkom.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4006 Gepost op: 02 juni 2008 - 18:46:39
Citaat van: "Carwo"
Hier lichte last van blaasvorming; schoenen zijn van februari 08. Denk dat je Santoni meer voor de looks dan voor de kwaliteit koopt, maar ik hoop dat ik daar over vijf jaar op terugkom.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb nu een paar of 6, en als je normaal rouleert en ze goed onderhoudt, dan zie je er niet aan af dat een aantal paar al bijna 3 jaar oud is. Maar ja, dat verschilt blijkbaar toch, als je de verhalen mag geloven.
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4007 Gepost op: 02 juni 2008 - 18:50:55
Je moet natuurlijk inderdaad meewegen hoevaak een schoen gedragen wordt. Ik heb er ook schoenen bij die ik nog maar eens in de twee weken draag omdat ik genoeg kan wisselen, die gaan denk ik makkelijk nog tien jaar mee. Na drie jaar zijn de eerste paren nog steeds in hele goede staat.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4008 Gepost op: 02 juni 2008 - 19:09:07
Ik hoop op dezelfde ervaringen.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4009 Gepost op: 02 juni 2008 - 19:38:32
Citaat van: "Carwo"
Ik hoop op dezelfde ervaringen.

Ik hoop het ook voor je. Wel vervelend dat het lijkt alsof er kwaliteitsverschil is. :(
This, madame, is Versailles.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel XII
Reactie #4010 Gepost op: 02 juni 2008 - 20:05:53
Ik heb ook verschillende paren en ben absoluut tevreden over de kwaliteit. Geen blaasjes hier. Wat ik me wel afvraag is of je bij andere merken in dezelfde prijsklasse niet meer kwaliteit krijgt m.b.t. materialen en verwerking. Ik heb toch het idee dat Santoni best een stevige opslag heeft voor het uiterlijk.

Ik denk dat het de vergelijking met een handgrade paar C&J absoluut zou doorstaan. Waarbij de C&J mogelijk wat goedkoper is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4011 Gepost op: 02 juni 2008 - 20:09:41
Tja dat lijkt me dus ook en daarom zou ik het eerder niet kopen. Tis immers altijd snel 400 euro die je uitgeeft aan een paar antonis. Voor dat geld heb je even mooie en beter gemaakte schoenen van een ander merk zoals C&J. OK je hebt dan een beperkte keuze aan leesten en niet iedereen zal deze graag zien. Maar het feit dat je santoni gaat kopen omdat je enkel voor de looks en niet voor de kwaliteit betaalt, vind ik toch niet rijmen met de gedachte van een stijlforum. Eerder met al die meisjes en  latere vrouwen die elk jaar een nieuw paar schoenen kopen omdat ze dat mooi vinden en dan weer beu zijn of dat ze effectief versleten zijn na dat jaar. Bij wijze van spreken dan he.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4012 Gepost op: 02 juni 2008 - 20:29:30
Citaat van: "MaChemist"
Tja dat lijkt me dus ook en daarom zou ik het eerder niet kopen. Tis immers altijd snel 400 euro die je uitgeeft aan een paar antonis. Voor dat geld heb je even mooie en beter gemaakte schoenen van een ander merk zoals C&J. OK je hebt dan een beperkte keuze aan leesten en niet iedereen zal deze graag zien. Maar het feit dat je santoni gaat kopen omdat je enkel voor de looks en niet voor de kwaliteit betaalt, vind ik toch niet rijmen met de gedachte van een stijlforum. Eerder met al die meisjes en  latere vrouwen die elk jaar een nieuw paar schoenen kopen omdat ze dat mooi vinden en dan weer beu zijn of dat ze effectief versleten zijn na dat jaar. Bij wijze van spreken dan he.

Dat ben ik niet met je eens. Stijl is niet iets wat enkel op basis van productie bepaald wordt. Het uiterlijk van een schoen heeft toch wel veel met stijl te maken. Bovendien, de schoonheid van een Santoni schoen is in veler ogen hier groot en moeilijk ergens anders te vinden. Hoewel de kwaliteit van een C&J wellicht beter is, is een gemiddelde Santoni schoen in mijn ogen het toppunt van stijl.
Life is too short to drink bad wine

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4013 Gepost op: 02 juni 2008 - 20:55:04
Citaat van: "Gaja"

Dat ben ik niet met je eens. Stijl is niet iets wat enkel op basis van productie bepaald wordt. Het uiterlijk van een schoen heeft toch wel veel met stijl te maken. Bovendien, de schoonheid van een Santoni schoen is in veler ogen hier groot en moeilijk ergens anders te vinden. Hoewel de kwaliteit van een C&J wellicht beter is, is een gemiddelde Santoni schoen in mijn ogen het toppunt van stijl.

Santoni toppunt van stijl?

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4014 Gepost op: 02 juni 2008 - 21:01:38
Citaat van: "DaanL"
Citaat van: "Gaja"

Santoni toppunt van stijl?

Je moet iets zeggen om je punt te maken... :wink:
Het gaat er om dat stijl niet alleen met maakwijze/ kwaliteit te maken heeft, maar minstens evenveel met het uiterlijk. En over uiterlijk heeft natuurlijk ieder zijn mening.
Life is too short to drink bad wine

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4015 Gepost op: 02 juni 2008 - 21:26:27
Maar het feit dat je santoni gaat kopen omdat je enkel voor de looks en niet voor de kwaliteit betaalt, vind ik toch niet rijmen met de gedachte van een stijlforum.

Santoni het toppunt van stijl wass inderdaad wat overdreven :wink: Verder ben ik het wel met gaja eens. Als ze in kwaliteit niet heel veel verschillen en je vindt Santoni's mooier dan snap ik niet dat je alleen door dat kwaliteitsverschil toch een paar C&J koopt..

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4016 Gepost op: 02 juni 2008 - 21:49:12
Tja iedereen heeft een andere benadering en opvatting al het gaat over stijl en kwaliteit. Persoonlijk vind ik dat deze twee zaken met elkaar hand in hand zouden moeten gaan. Ik vind de santonis ook wel mooi daar niet van en ze lijken erg stijlvol (nie allemaal natuurlijk) maar ik wil nu eenmaal waar voor mijn geld (soms veel geld) en de reacties die ik gelezen heb over santoni (en saint crispen) met betrekking de kwaliteit doen bij mij wat vraagtekens opgaan. Ik heb voor andere merken hier op dit forum minder negatiefs gehoord zoas C&J en EG en Corthay en Berluti... Nuja mss moeten jullie me overtuigen met het plaatsen van fotos van jullie paren na aantal malen dragen (jaartje). Ik heb enkel maar een slecht beeld gekregen over dit merk door de reacies van sommige ervaringen van eigenaars hier.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4017 Gepost op: 02 juni 2008 - 22:11:08
Vergeet niet dat de negatieve mensen altijd hun bevindingen posten. Een tevreden iemand zal dat niet om de haverklap doen. Laat je gewoon eens goed informeren bij bijvoorbeel Sirmax.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4018 Gepost op: 02 juni 2008 - 22:25:19
Ja dat is waar klachen hoor je vaker dan lof dat is immers overal zo. En vermits santonis nu eenmaal meer verkocht worden is de kans op ngatieve reacties ook groter wsl.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4019 Gepost op: 02 juni 2008 - 22:32:38
[...]Nuja mss moeten jullie me overtuigen met het plaatsen van fotos van jullie paren na aantal malen dragen (jaartje).

Hier vind je al wat, maar daar kunnen inderdaad nog een boel foto's bij.

Citaat van: "Janusz"
Vergeet niet dat de negatieve mensen altijd hun bevindingen posten. Een tevreden iemand zal dat niet om de haverklap doen. Laat je gewoon eens goed informeren bij bijvoorbeel Sirmax.

Op dit forum worden juist ook veel positieve bevindingen gepost, althans dat is mijn indruk.