Auteur Topic: Santoni  (1766495 keer gelezen)

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1710 Gepost op: 26 februari 2006 - 12:40:57
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Rogier"
Waarom pas in april die Greens, Migliore?

Het zijn MTO (made to order) Greens. Zwarte Ladbroke´s op een 888 leest met een zwart geleng en een 2 mm dikkere zool. Dat duurt fff voordat het er is. De verwachte leverdatum is half april. Vandaar!!

Daar hebben we het ook nog over gehad, erg mooie schoen voor zover ik me er een voorstelling bij kon maken!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1711 Gepost op: 26 februari 2006 - 14:55:32
Ik was gisteren ook nog even langs Sir Max gelopen. Ik moet zeggen dat de schoenen er zeer mooi waren maar dat de prijzen ook navenant zijn. Bijvoorbeeld bij Shoes & Shirts in Maastricht heb je veel meer keus en zijn de prijzen ook redelijker. Alhoewel, na alleen maar 600+ euro schoenen gezien te hebben, lijken die 350 euro Santoni's ook goedkoop.
Nieuw of oud een goed pak is goud.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1712 Gepost op: 26 februari 2006 - 15:17:25
Citaat van: "Vincer"
Ik was gisteren ook nog even langs Sir Max gelopen. Ik moet zeggen dat de schoenen er zeer mooi waren maar dat de prijzen ook navenant zijn. Bijvoorbeeld bij Shoes & Shirts in Maastricht heb je veel meer keus en zijn de prijzen ook redelijker. Alhoewel, na alleen maar 600+ euro schoenen gezien te hebben, lijken die 350 euro Santoni's ook goedkoop.

Maar zijn de schoenen vergelijkbaar (in maakwijzen, leer enz)?

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1713 Gepost op: 26 februari 2006 - 15:47:18
In ieder geval niet voor de Santoni's die ik heb vergeleken. Mijn beginners criteria legden de volgende verschillen bloot:
vaak leken de 'goedkopere' Santoni's blake rapid gemaakt, en de duurdere vanaf goodyear, en dan heb je nog duurder de Norwegian,  norvegese etc etc.
De duurdere modellen hebben vaak ook een mooier patina, niet altijd echter, en je moet hier maar van houden :wink:
De duurdere schoenen, en dit merk ik tussen de 2 paar die ik heb ook, voelen solide waar de goedkopere varianten mede door de dunne zool -wel mooi, niet degelijk- lichter en minder solide aanvoelen.
Maar vooralsnog is dit gebaseerd op wat ik ervan merkte, en ik ben niet zo'n kenner. :wink:  :P

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1714 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:07:41
Ik kan dit alleen maar beamen. Ook het gedeelte over het niet kenner zijn  :D
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1715 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:25:25
Ik zag vanmiddag bij Klijsen ook een paar mooie santoni schoenen.Ze hadden er ook een paar van de limited edition die zag er wel goed uit.

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1716 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:27:18
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zag vanmiddag bij Klijsen ook een paar mooie santoni schoenen.Ze hadden er ook een paar van de limited edition die zag er wel goed uit.

Iets anders, heb je al ferragamo instappers gehaald?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1717 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:34:34
Nee nog niet het zal wel volgende maand worden.

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1718 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:36:35
Ik ben er al 2 keer langsgeweest, viel me op dat ze niet veel bijzonders hadden, en de collectie ferragamo bij de Bonneterie is ook weer dramatisch groter geworden, volgens mij wel 7 modellen schoenen ofzo :(

Verder vond ik wat ze hadden niet echt denderend qua kleur, maarja misschien dat er iets voor jou bij zit! :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1719 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:49:29
De limited edition bij klijsen was wel mooi.Hij zat in een grote doos met extra dingen erbij o.a. schoenspanners.

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1720 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:51:20
Citaat van: "gusto napolitano"
De limited edition bij klijsen was wel mooi.Hij zat in een grote doos met extra dingen erbij o.a. schoenspanners.

Wat voor schoen hebben we het hier over? klinkt goed iig met schoenlepel en schoenspanners..

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1721 Gepost op: 26 februari 2006 - 18:57:16
Weet niet het model nummer let daar nooit op.Maar het waren mooi gevlamde lage veter schoenen.De extra's zijn spanner schoen poets doeken en nog iets weet niet wat.Kosten 1090 euro.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1722 Gepost op: 26 februari 2006 - 20:06:37
Gisteren in Aachen de 7021 aangeschaft (nieuwe collectie? Dit model ben ik in Nederland nog niet tegengekomen). Stond bij Leone in de etalage en ik was meteen gecharmeerd van de kleuren. Is overigens weer een monkstrap geworden.

Vreemde is wel dat een maat 7 het beste paste... bij C&J zit ik op 8. Is dat verschil normaal?

Nog geen plaatjes kunnen vinden trouwens. Gisteravond al op gelopen dus de zool is niet meer nieuw ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1723 Gepost op: 26 februari 2006 - 20:09:14
ik vind leest verschil wel normaal gezien de beide merken met een andere kijk op een leest kijken.

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1724 Gepost op: 26 februari 2006 - 20:40:51
Inderdaad. Ik heb bij Santoni ook altijd een volle maat kleiner dan mijn andere schoenen.