Auteur Topic: Santoni  (1766500 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1635 Gepost op: 22 februari 2006 - 00:08:48
Citaat van: "Sergio"
Van Arendonk prijs slecht af op Santoni's valt mij op. De rest gaat er met forse kortingen uit maar de interessante schoenen moeten het met 10 of 20% doen.

Croc&Jones gaat vaak voor -30%

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VII
Reactie #1636 Gepost op: 22 februari 2006 - 00:10:49
Ja inderdaad, helemaal aan het einde van de uitverkoop. Helaas zijn de meeste mooie Santoni's (C&J kijk ik niet zoveel naar) niet in de uitverkoop. "Dat is standaard collectie meneer". Uhuh jahoor...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1637 Gepost op: 22 februari 2006 - 00:12:51
sloebers

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1638 Gepost op: 22 februari 2006 - 00:50:12
Citaat van: "Sergio"
Ja inderdaad, helemaal aan het einde van de uitverkoop. Helaas zijn de meeste mooie Santoni's (C&J kijk ik niet zoveel naar) niet in de uitverkoop. "Dat is standaard collectie meneer". Uhuh jahoor...

Als ze met standaard eeuwig bedoelen klopt het wel ja :lol: De 6140 staat al meer dan een jaar bij Van Arendonk in Gr. ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1639 Gepost op: 22 februari 2006 - 01:51:45
Ik begrijp dat dus niet. Hier in Tilburg is hun collectie gewoon echt zwaar kut. Crockett & Jones modellen die volgens mij al jaren niet meer worden gemaakt (model: orthopedische schoen) en die niemand wil (of kan - Tilburg he - je weet niet of het gebrek aan geld is of teveel aan smaak; dit laatste lijkt me overigens onwaarschijnlijker) kopen. Van een hele catalogus Santoni schoenen slaagt hun inkoper er in maar liefst twee modellen uit te kiezen die er mee door kunnen, de overige 6 (als het er niet minder zijn) zuigen gewoon. En dan niet in de sale gooien, en nieuwe modellen in de collectie opnemen, nee hoor. Hoewel het mij op zich niet slecht uitkomt dat ik voor mijn schoenen minimaal een uur moet reizen - dat werpt toch een drempel op die in mijn geval best handig is - wil ik toch kwijt dat ik dit beleid van Van Arendonk gewoonweg sneu vind. Klassiekers die je in je collectie houdt, daar heb ik geen enkel probleem mee. Als ze de Connaught zouden verkopen, zou ik het prima vinden dat ze die jaar in jaar uit verkopen en nooit afprijzen. Maar om te doen alsof de 6140 (laten we wel wezen: dit is gewoon een modeschoen) vaste collectie is... Ik vind dit net zo iets als naar een kleine telecomshop gaan in een woonwijk, waar het topmodel een Ericsson T39 is (mooi toestel en leuk voor diegenen die er al jaren naar op zoek zijn en geen genoegen nemen met tweedehands, maar als je zo opereert tracht je niet eens uit te stralen dat je meedoet met de "grote jongens" (niveau Kijkshop, etc.). Genoeg ge-"rant" nu. Schjjjlaaaaafen gehen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VII
Reactie #1640 Gepost op: 22 februari 2006 - 01:56:43
Helemaal mee eens. Niets meer aan toe te voegen. Hier in Eindhoven exact hetzelfde.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1641 Gepost op: 22 februari 2006 - 08:16:07
Shirt en Shirts heeft ook nooit uitverkoop, zeggen ook geen mode te verkopen. Stiekem hartstikke gelul natuurlijk...

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1642 Gepost op: 22 februari 2006 - 08:18:01
Citaat van: "Jacob"
sloebers

jij verveelt je duidelijk, pure ellende dat posten he :P

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1643 Gepost op: 22 februari 2006 - 08:22:33
Citaat van: "Napoleon"
sloebers

neuh was lam

shirt & shirts?

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1644 Gepost op: 22 februari 2006 - 10:13:21
sloebers

neuh was lam

shirt & shirts?

shoes en shoes!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel VII
Reactie #1645 Gepost op: 22 februari 2006 - 10:27:04
Shirt en Shirts heeft ook nooit uitverkoop, zeggen ook geen mode te verkopen. Stiekem hartstikke gelul natuurlijk...

Triest hè!?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1646 Gepost op: 22 februari 2006 - 10:34:58
Ik verkoop ook geen mode doe ook niet aan uitverkoop  :D
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1647 Gepost op: 22 februari 2006 - 10:55:32
Citaat van: "Migliore"

Triest hè!?

eigenlijk is het belachelijk. Ze verkopen weldegelijk mode! Santoni heeft elk jaar nieuwe collectie en geloof maar niet dan S&S die eeuwig in de schappen heeft en laat liggen. Uitverkoop heeft uiteraard wel iets weg van cheapo's. Ze zeggen ook lekker arrogant: ' klink misschien raar, maar we hebben het ook niet nodig'. Ik weet wel, dat als ze slechts 20% off geven er al een hele stapel meer schoenen over de toonbank gaan. Voor cro&jones geldt natuurlijk wel een iets ander verhaal; die hebben wel een redelijk tijdloze collectie, maar wel raar dat je dan bij van Arendonk ze dik afgeprijst kunt kopen!!!
Ik vind gewoon tegen de 400 E voor schoentjes asociaal duur ...volgende keer maar eens proberen af te dingen....

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VII
Reactie #1648 Gepost op: 22 februari 2006 - 11:39:10
Ja dat kun je wel zo zeggen, maar als iemand die schoenen met de hand maakt en daar zeg 10 uur aan kwijt is, zit je toch al gauw aan de 150-200 euro loon (incl. premies enzo). Daarnaast materiaal, winst fabrikant, winst distributeur, winst winkelier. Niet zo heel gek hoor.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VII
Reactie #1649 Gepost op: 22 februari 2006 - 12:13:04
Citaat van: "Merlino"
Ja dat kun je wel zo zeggen, maar als iemand die schoenen met de hand maakt en daar zeg 10 uur aan kwijt is, zit je toch al gauw aan de 150-200 euro loon (incl. premies enzo). Daarnaast materiaal, winst fabrikant, winst distributeur, winst winkelier. Niet zo heel gek hoor.

toch zijn er genoeg winkels die santoni's tot 50% afprijzen. Bij van arendonk geldt dat voor C&J. Je maakt mij niet wijs dat ze daar verlies op gaan draaien... (wat cami eerder zei; pakken wat je pakken kan --> shoenen met verlies verkopen is namelijk bullshit)

Let wel; de grootste marge plaatst de winkel/verkopers, dus een %tje of 203/30 kan er met gemak vanaf; op iedere schoen!