Auteur Topic: Santoni  (1766508 keer gelezen)

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1485 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:24:41
Ik ben vanmiddag bij Sir Max geweest en prachtige goodyear-Santoni gekocht met bijpassende riem. Ik viel eerst voor een ander model, maar de verkoper wist mij te overtuigen dat deze minder geschikt was voor mijn voet. Eigenwijs als ik ben, toch geprobeerd. maar hij had gelijk. Wat een vakkennis deze man.Het model dat ik nu heb was zelfs iets goedkoper. Hij heeft mij meteen even uitgelegd wat het verschil is tussen blake en goodyear. Hij verkoopt daar uitsluitend goodyear-Santoni (Sir Max-limited ± €500,-) en Santoni-limited (± €1000,-). Het verschil is, heb ik mij uit laten leggen, alleen het leer, de kleur en de limiteddoos, de maakwijze is hetzelfde. Het leer is het jongste kalfsleer en de Sir Max lijn is iets minder jong. Maar het prijsverschil toch behoorlijk. Nu overweeg ik nog een ander paar erbij te kopen, ik had me toch al voorbereid op een hoger bedrag. Ik ben verschillende winkels binnen geweest op zoek naar Santoni-schoenen, maar bij Sir Max had ik het beste gevoel. Wat een kennis van zaken heeft deze man. Heeft iemand anders al ervaring bij deze zaak? Kan iemand mij nog meer adressen geven van goede schoen/kledingzaken?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1486 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:27:11
Ik was daar vanmiddag ook en de limited op de bovensteplank waren wel erg mooi ook die van hem de speciaal edition.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1487 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:33:13
Citaat van: "Immanuel"
hmm mijn 6313 is toch t zelfde gemaakt..

Als je in je 6313 kijkt (dus de binnenkant bekijkt), zul je zien dat er in het voorvoetgedeelte een stiksel loopt, ongeveer 1 cm vanaf de rand. Dit is typerend voor de Blake maakwijze. Goodyear gemaakte schoenen, zoals die 59xx van Sir Max hebben een dergelijke stiksel niet.
esus saves, George Nelson withdraws!

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel VI
Reactie #1488 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:34:47
Citaat van: "Alboreto"

Als je in je 6313 kijkt, zul je zien dat er in het voorvoetgedeelte een stiksel loopt, ongeveer 1 cm vanaf de rand. Dit is typerend voor de Blake maakwijze. Goodyear gemaakte schoenen, zoals die 59xx van Sir Max hebben een dergelijke stiksel niet.

op de foto van rogier lijkt t me toch ook gestikt.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1489 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:39:54

Als je in je 6313 kijkt, zul je zien dat er in het voorvoetgedeelte een stiksel loopt, ongeveer 1 cm vanaf de rand. Dit is typerend voor de Blake maakwijze. Goodyear gemaakte schoenen, zoals die 59xx van Sir Max hebben een dergelijke stiksel niet.

Je moet aan de binnenkant kijken, dat kun je dus niet zien op de foto van Rogier ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1490 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:39:56

Op de foto van Rogier zie je de binnenkant niet.  :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1491 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:40:48
Evenzo zijn het ook goede schoenen lijkt me.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1492 Gepost op: 21 januari 2006 - 20:49:43
Natuurlijk, maar van Goodyears wordt gezegd dat ze duurzamer zijn en vaker te verzolen. Dus als je kan kiezen tussen twee paar schoenen die je even mooi vindt, en het ene paar is Goodyear en het andere Blake gemaakt, dan zou ik voor de Goodyears kiezen. Ik heb zelf bordeaux 6313s van Oger, en deze van Sir Max lijken daar erg veel op, maar als ik toen had kunnen kiezen, had ik zeker deze van Sir Max gekocht.

Jason

• Gast
Santoni - Deel VI
Reactie #1493 Gepost op: 21 januari 2006 - 22:26:04
Hmm dan zoude ze dus niet de waarheid spreken bij Assem.. Alle schoenen zouden bij hun op de goodyear manier zijn gemaakt, maar ik zie bij die van mij ongeveer 1 cm. van de rand een stiksel. Terwijl de verkoopster toch zeker wist dat mijn schoenen goodyear gestikt zijn, ondanks dat ze hele dunne zolen hebben.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1494 Gepost op: 22 januari 2006 - 00:31:27
Ik heb het idee dat in de Nederlandse winkels wat Santoni betreft Blake de standaard is, met de Limiteds als uitzondering natuurlijk. Het aanbod van Sir Max is dus heel bijzonder, ook gezien de prijzen die ze hanteren. Want die paarsachtige (irl) boots zijn volgens mij geen Limiteds. (In de dames van Vd Assem zou ik sowieso niet al te zeer vertrouwen. Hun produktkennis eindigt, is mijn ervaring, bij de kleur. "Kunt u me iets meer vertellen over die bruine Santoni's daar?" "Dat zijn Santoni's en ze zijn bruin ja...".) Ik denk dat je pas rond de 500 EUR qua maakwijze betere schoenen krijgt. Maar het is heel gemakkelijk te controleren of je met Blake gemaakte schoenen te maken hebt. Kun je meteen testen of de verkoper verstand van zaken heeft.

Jason

• Gast
Santoni - Deel VI
Reactie #1495 Gepost op: 22 januari 2006 - 00:41:12
Ik heb het idee dat in de Nederlandse winkels wat Santoni betreft Blake de standaard is, met de Limiteds als uitzondering natuurlijk. Het aanbod van Sir Max is dus heel bijzonder, ook gezien de prijzen die ze hanteren. Want die paarsachtige boots zijn volgens mij geen Limiteds. (In de dames van Vd Assem zou ik sowieso niet al te zeer vertrouwen. Hun produktkennis eindigt, is mijn ervaring, bij de kleur. "Kunt u me iets meer vertellen over die bruine Santion's daar?" "Dat zijn Santoni's en ze zijn bruin ja...".)

'De dames' weten inderdaad alleen te vertellen dat ze zó mooi zijn, maar ik heb twee medewerkers gesproken die heel deskundig zijn, helaas zijn ze er bijna nooit. Volgens hen zijn mijn Santoni's Goodyears, terwijl ze zo'n stiknaad aan de binnenkant hebben.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1496 Gepost op: 22 januari 2006 - 00:41:20
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "T4phage"
Citaat van: "Rogier"
wat vinden jullie van dit schoentje? Ik vind het wel een mooi dingetje  :D

zeer lange neus.....

Wel mooi maar je voeten komen maar tot halverwege lijkt me..
Deze is toch een limited edition zo aan het labeltje in de schoen te zien.Tenminste dat begreep ik vanmiddag.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1497 Gepost op: 22 januari 2006 - 03:05:31
Hoe langer ik naar het schoentje kijk des te grager wil ik haar hebben  :P

Ik denk dat ik toch in februari maar weer in de buidel tast, waar is anders een jaar werken tussen middelbare school en universiteit goed voor geweest  :wink:
This, madame, is Versailles.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1498 Gepost op: 22 januari 2006 - 15:45:48
De boot is genummerd 6673. De maakwijze is goodyear fatte a mano metto oid. Het is zoals Jim al schrijft een Sir Max limited waarbij het gebruikte kalfsleer iets minder jong is dan dat gebruikt in de Santoni Limited lijn. Sir Max heeft het alleenrecht op deze uitvoering, zoals Oger dat heeft met zijn rood gezoolde Santoni's.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VI
Reactie #1499 Gepost op: 22 januari 2006 - 16:00:57
De boot is genummerd 6673. De maakwijze is goodyear fatte a mano metto oid. Het is zoals Jim al schrijft een Sir Max limited waarbij het gebruikte kalfsleer iets minder jong is dan dat gebruikt in de Santoni Limited lijn. Sir Max heeft het alleenrecht op deze uitvoering, zoals Oger dat heeft met zijn rood gezoolde Santoni's.

metto = mezzo  :?:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'