Auteur Topic: Alan Flusser  (10692 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Re: Alan Flusser
Reactie #30 Gepost op: 29 april 2010 – 21:38:28
Jij vindt die riem en het horizontaal gestreepte hemd geen missers?

Sorry, vino. Nee, ik vind het ook een zooitje.
Laatst bewerkt op: 29 april 2010 – 21:39:49 door Daedalus

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alan Flusser
Reactie #31 Gepost op: 29 april 2010 – 22:02:28
Maar die hand in de zak bij de paspoppen is leuk.

Mediaman

  • Gast
Re: Alan Flusser
Reactie #32 Gepost op: 25 april 2011 – 22:02:02
Podcast/interview met Alan Flusser: http://podcastmachine.com/podcasts/6466/episodes/44689

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Alan Flusser
Reactie #33 Gepost op: 26 april 2011 – 10:44:36
Had hem gisteren ook beluisterd, hij zegt niet echt veel.
if i stop lying i just disappoint you

Idomeneo

  • Gebruiker
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
Re: Alan Flusser
Reactie #34 Gepost op: 17 april 2012 – 18:32:36
Dressing the man gisteren uitgelezen. Staan interessante dingen in, voornamelijk het statement dat je je kledingkeuzes niet door modieuze designers en slecht geďnformeerde verkopers hoeft te laten bepalen. Maar als geheel viel het boek me wat tegen.

De vergelijkende before/after-foto's van goede en foute kledingkeuzes zijn net zoals in de afslankreclames sterk bewerkt om de verschillen te benadrukken. Hiermee verzwakt hij z'n eigen theorieën wel verschrikkelijk. Zie voor een voorbeeld de ogen in de bijlage.  :roll:

Daarnaast is het boek zeer sterk door een Amerikaanse bril geschreven en daardoor voor Europeanen een stuk minder relevant. Het ongetailleerde huismerkpak van Brooks Brothers wordt naast de bespoke pakken van Saville Row en het maatwerk van Italiaanse kleermakers als 1 van de 3 belangrijke 20ste eeuwse stromingen in de mannenkleding genoemd.

Bij Oger had ik het er nog even over met Menco en volgens hem zijn kleuradviezen zoals die van Flusser erg overrated. Ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben. Wat vindt men hier daarvan? Kun je bijv. in het algemeen zeggen dat een bepaalde kleur of kleurcombinatie bij bepaalde gezichten niet kunnen, of verschilt dat gewoon per kledingstuk?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een beter boek over kledingstijl. Iemand tips?

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 17 april 2012 – 18:35:04 door Idomeneo

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Alan Flusser
Reactie #35 Gepost op: 19 april 2012 – 14:54:35
Ik vond het boek ook wat tegenvallen, vanwege de zelfde redenen als hierboven.

Wel interessant leesvoer, maar de foto's konden de beweringen niet goed staven. Daarnaast erg onbenullige tekeningetjes. De oude foto's kon ik dan wel weer waarderen, al kan je die moeilijk extrapoleren naar de hedendaagse tijd. Al met al vond ik het vooral een nostalgisch boek wat ook behoorlijk oubollig was op zijn tijd.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Alan Flusser
Reactie #36 Gepost op: 19 april 2012 – 14:58:34
Hahaha, de ogen van die dude op de foto zijn gewoon geshopped. Zo kan ik het ook.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra