Auteur Topic: Kool  (42064 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2005 – 09:39:57
Citaat van: "Patrick Bateman"
Kool en Kool handmade zijn imho zwaar overschat. De kleermaker heeft er idd weinig van begrepen. Maar wat wil je ook als de verkoper geen notitie maakt van de aanpassingen...

Gewoon terug sturen dus.

De "handmade pakken" zijn gepimpte plakpakken. After dinner splitje, sous brass'tje, effe de revers gepikeerd, tjop tjop nog wat plastieke bretelknopjes erin en men denkt het handmade te kunnen noemen. Not in my backyard...

Weest gewaarschuwd!

Zoals ik een tijdje terug al schreef had ik bij een kort bezoekje aan Kool al het vermoeden lijm in hun 'handmade' serie te bespeuren. :shock:
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2005 – 12:36:13
Als je minder te besteden heb koop je zo'n pak heb je meer dan koop je het duurdere maatwerk.Je koop dus voor dat geld een leuk pak waarmee je voor de dag kan komen niets meer en niets minder.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2005 – 12:45:45
OK, maar de vraag is of het het label handmade verdient. Maargoed, we houden het maar op marketing.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2005 – 12:50:59
Citaat van: "Nexus"
OK, maar de vraag is of het het label handmade verdient. Maargoed, we houden het maar op marketing.
Er zal wel een gedeelte handwerk inzitten en marketing.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2005 – 13:22:20
is liegen ook al marketing dan?? hmm, doe ik in ieder geval wel de goede studie..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2005 – 13:59:53
Citaat van: "ruby tuesday"
is liegen ook al marketing dan?? hmm, doe ik in ieder geval wel de goede studie..
Ja liegen is ook marketing maar ik denk dat kool er niet om liegt als je de brochure leest schrijven ze over een pak voor beginners en daarna komen de pakken vanaf.......euro en hoger.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2005 – 17:15:50
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Patrick Bateman"
Kool en Kool handmade zijn imho zwaar overschat. De kleermaker heeft er idd weinig van begrepen. Maar wat wil je ook als de verkoper geen notitie maakt van de aanpassingen...

Gewoon terug sturen dus.

De "handmade pakken" zijn gepimpte plakpakken. After dinner splitje, sous brass'tje, effe de revers gepikeerd, tjop tjop nog wat plastieke bretelknopjes erin en men denkt het handmade te kunnen noemen. Not in my backyard...

Weest gewaarschuwd!

Zoals ik een tijdje terug al schreef had ik bij een kort bezoekje aan Kool al het vermoeden lijm in hun 'handmade' serie te bespeuren. :shock:


Lijm kan ook prima handmatig aangebracht worden Nexus, menig hong kong tailor werkt op die manier. Santoni fatte e mano is ook niet met de hand gemaakt, wel handmatig door de machine geleid...

Ik denk dat een aantal forum members toch een iets te romantisch beeld van handgemaakt hebben.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2005 – 17:25:29
Ik zeg maar zo wil je gelijk goed ga dan gelijk maar voor maatwerk.Overigens is er niks mis met dat pak want het is een instap pak voor een bepaalde prijs voor beginners.Ben het wel met jou eens Huey.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2005 – 17:27:07
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Patrick Bateman"
Kool en Kool handmade zijn imho zwaar overschat. De kleermaker heeft er idd weinig van begrepen. Maar wat wil je ook als de verkoper geen notitie maakt van de aanpassingen...

Gewoon terug sturen dus.

De "handmade pakken" zijn gepimpte plakpakken. After dinner splitje, sous brass'tje, effe de revers gepikeerd, tjop tjop nog wat plastieke bretelknopjes erin en men denkt het handmade te kunnen noemen. Not in my backyard...

Weest gewaarschuwd!

Zoals ik een tijdje terug al schreef had ik bij een kort bezoekje aan Kool al het vermoeden lijm in hun 'handmade' serie te bespeuren. :shock:


Lijm kan ook prima handmatig aangebracht worden Nexus, menig hong kong tailor werkt op die manier. Santoni fatte e mano is ook niet met de hand gemaakt, wel handmatig door de machine geleid...

Ik denk dat een aantal forum members toch een iets te romantisch beeld van handgemaakt hebben.


Nee dat meen je niet, zijn er members die een te romantisch beeld hebben? Al die handmade pakken worden door lieve oude mannen gemaakt, die het vak van vader op zoon hebben geleerd. Bij elke steek controleren ze nog even of ie helemaal goed is, anders gaat ie gewoon over. Ze werken niet voor het geld, gewoon uit liefde voor het vak.
ww.dezinvanluxe.nl

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2005 – 18:05:46
Hahaha  :D
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2006 – 18:48:56
Ik zag bij Kool vanmiddag wel linnenpakken zo rond de 500 euro.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #26 Gepost op: 19 juli 2006 – 20:22:12
maar wat is de conclusie??

Liever een DFSje bij Oger of een Kool 'handmade'?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2006 – 01:05:13
Citaat van: "mr_prak"
maar wat is de conclusie??

Liever een DFSje bij Oger of een Kool 'handmade'?
Dat is een moeilijke vraag sommige handmade pakken zien er best goed uit.Dit als je naar de prijs verhouding kijkt.En niet te vergeten wat men er voor wilt uitgeven.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2006 – 23:04:11
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "mr_prak"
maar wat is de conclusie??

Liever een DFSje bij Oger of een Kool 'handmade'?
Dat is een moeilijke vraag sommige handmade pakken zien er best goed uit.Dit als je naar de prijs verhouding kijkt.En niet te vergeten wat men er voor wilt uitgeven.


Maar... met jou eigen geld, je eigen smaak en voorkeuren. Ga je dan naar Kool of naar Oger voor een DFS?

DFS is toch helemaal niet geplakt? geen druppel lijm?

Napoleon

  • Gast
Pakken van Kool [Rotterdam]
Reactie #29 Gepost op: 21 juli 2006 – 09:24:37
gewoon naar Kool en Oger gaan, beide pakken aandoen, merk je het verschil en wat je fijn vind direct