Auteur Topic: Barba di Napoli  (193578 keer gelezen)

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barba di Napoli
Reactie #615 Gepost op: 16 april 2009 - 23:33:44
Weet je, hier zit veel wijsheid. Er is een reden waarom het zinloos is om voor 3 knoops boorden te gaan, contrasterende kleuren en andere mode-verschijnselen: het gaat uit de mode.

Ik merk nu dat ik shirts die ik vorig jaar gekocht heb nu niet leuk meer vind. Te opdringerig, schreeuwerig, aanwezig. Een mooi wit of lichtblauw/roze shirt daarentegen blijft rustig en klassiek. Dat is ook de reden waarom ik weldegelijk mijn smaak enigszins naar SF richtlijnen aan het aanpassen ben :)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 16 april 2009 - 23:38:24
Ga je het hemd alleen casual dragen of (ook) zakelijk?

Hier nog even op terugkomend, ik las zojuist dit:

Wil je dan per se laten zien dat het maatwerk is Stef, is me al vaker opgevallen dat je een fascinatie hebt voor nogal extreme shirts...

Nee joh, hoe kom je daar bij? Gaat mij er meer om dat het nog een beetje speels blijft. Dat past wat beter bij mijn algehele kledingstijl. Plus, met een das erover (wat ik altijd draag tijdens werkuren) zie je het niet, dus het is meer iets voor mijzelf :)

Ik leid daaruit af dat je van plan bent het hemd zakelijk te dragen. Ik weet niet in welke branche je werkzaam bent, maar ik zou er toch mee oppassen. De opvallende details zijn ondanks de das namelijk veel beter te zien dan je mogelijk zou denken, zie bijvoorbeeld deze foto:

Dikke paarlemoeren knopen zijn al vrij goed te zien, knalrode knopen en groene knoopsgaten springen dan zeker in het oog.

(Overigens mijn verontschuldigingen voor het feit dat het jasje op de foto door de houding van ondergetekende niet al te goed zit en dat daarnaast uit noodzaak de binnenzakken vol zitten en dat het hemd niet geheel kreukvrij is, als gevolg van het reizen.)
Laatst bewerkt op: 24 juni 2009 - 18:12:32 door Jesper

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #617 Gepost op: 16 april 2009 - 23:49:13
"Niet toeloetbaar" ?? Het shirt koop en draag je voor jezelf. De smaak van anderen hier zal anders zijn, maar dat mag jou niet beïnvloeden. Veel plezier van je shirt!
Life is too short to drink bad wine

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #618 Gepost op: 17 april 2009 - 19:12:06
"Niet toeloetbaar" ?? Het shirt koop en draag je voor jezelf. De smaak van anderen hier zal anders zijn, maar dat mag jou niet beïnvloeden. Veel plezier van je shirt!

+1

Stef, persoonlijk vind ik die gekleurde knopen en stiksels zonde van de Barba (zijn Kenzo, Etro of Hans Ubbink geen leuk alternatief?). Ik ben overigens erg benieuwd naar een foto van het gehele oufit waarbij je deze Barba wil dragen!

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 20 april 2009 - 01:05:55
Oei, vriendje Stef!

Kan niet wachten tot ik dit overhemd in levende lijve mag aanschouwen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat onze smaak over het algemeen grote gelijkenissen kent maar.. tenzij dit in het echt een totaal ander contrast gaat geven, mag jij nooit meer commentaar leveren op welk van mijn veel-te-drukke-SuSu-overhemden dan ook :lol:.
De initialen hebben mijn grootste twijfel. We zullen zien, hulde voor je gewaagde kleuren combo! Want je weet wat ze zeggen:
"Wie niet waagt.... blijft maagd"
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

david

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 20 april 2009 - 17:35:44
Eens met MrX. Met name de strekking eerst maar eens zien, dan kun je er meer over zeggen. En ook: "laat duizend bloemen bloeien", zoals Mao het al zo mooi zei. Dat maakt het leuk, en dat maakt SF leuk! Grijs zien we al genoeg.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 21 april 2009 - 11:08:45
Jesper,

Zover ik kan beoordelen een mooie combinatie en een fraai jasje..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 21 april 2009 - 13:50:12
Wat op de ene plek makkelijk geaccepteerd word, is op een andere plek niet tolereerbaar. Cultuurverschil zeg maar ;)
Je moet gewoon dragen waar je jezelf prettig in voelt, maar zoals je zelf al aangeeft, extremere shirts ben je vaak ook weer snel moe. Dus vandaar dat de meesten hier niet zo'n fan zijn van die stijl. Ook is het toch wat minder formeel met die kleuren.

+1

Stef, persoonlijk vind ik die gekleurde knopen en stiksels zonde van de Barba (zijn Kenzo, Etro of Hans Ubbink geen leuk alternatief?). Ik ben overigens erg benieuwd naar een foto van het gehele oufit waarbij je deze Barba wil dragen!
Ik ben ook benieuwd hoe je het wilt gaan combineren, je maakt het jezelf natuurlijk moeilijker door die kleuren in je shirt. Misschien is het een optie om de knopen te vervangen door gewone (parelmoer) knopen? Maakt het shirt een stuk rustiger.

Belangrijkste is natuurlijk dat je het zelf mooi vindt!
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #623 Gepost op: 21 april 2009 - 15:04:49
Ik zie me dit voornamelijk met mijn grijze pak en rode das combineren.

Wellicht ook met een zwarte broek, Car Shoe's eronder, en dan het hemd. Maar we zien wel welke kant het op gaat :)

Verwacht hem deze week op te kunnen halen en dan bodyshots te kunnen plaatsen.

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 30 april 2009 - 11:23:38
Kleine update:
Het potloodstreepje kwam er niet uit. Er wordt dus een nieuw manchet besteld. Ik kon hem wel al mee nemen, maar ik zie het al gebeuren dat als ik hem voordat het nieuwe manchet er is een paar keer was, er meteen een licht kleurverschil ontstaat.

Ik baal er wel vreselijk van dat het allemaal zo lang duurt. De winkel kan ik niks aanrekenen, die staan hier buiten, maar nog een Barba koop ik niet meer, ben inmiddels al iets van 11 weken aan het wachten en hij is nóg niet klaar.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #625 Gepost op: 30 april 2009 - 11:27:36

Ik baal er wel vreselijk van dat het allemaal zo lang duurt. De winkel kan ik niks aanrekenen, die staan hier buiten, maar nog een Barba koop ik niet meer, ben inmiddels al iets van 11 weken aan het wachten en hij is nóg niet klaar.

Gelijk aan mijn eerste en tevens laatste ervaring met Barba.

Caruso

• Bekijk profiel
Reactie #626 Gepost op: 26 september 2009 - 23:59:21
In tegenstelling tot bovenstaande berichten enkel positieve ervaringen met Barba. Alleen de levertijd zou ik als nadeel willen beschouwen (dit was vooraf al door Sartoria aangegeven). Verder zeer tevreden met deze shirts.

swestland

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 07 december 2009 - 16:29:01
Ik ga mee met Caruso. Vooral door die levertijd al een tijd geen MTM shirt besteld. De MTMs die ik heb zijn wel mijn favoriete shirts. Heb nu een paar Ign Joseph RTW en die zitten mij ook prima eigenlijk. Maar voor 2 tientjes meer heb je Barba MTM.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #628 Gepost op: 14 september 2010 - 21:51:21

RTW-shirt (L. Baroni, boordmaat 39) waarbij mijn armen te lang zijn

RTW-shirt van Barba (boordmaat 39) van Famoso met juiste armlengte

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 14 september 2010 - 21:55:48
Da's een goed vergelijk zo, Pico. Shirt zit - voor een RTW - best netjes. Zit er nog enig handwerk in dit shirt, of is het volledig machinaal?
You can buy clothes, but you can't buy style