Auteur Topic: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970  (13137 keer gelezen)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #45 Gepost op: 12 september 2008 – 20:34:23
En is de eigenaar hier op het forum actief of moet ik dan bellen?
De eigenaar is hier actief, maar quasi incognito. Maar je weet de naam van de winkel al, dus kijk even op de site, en stuur een mailtje ofzo.
This, madame, is Versailles.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #46 Gepost op: 14 september 2008 – 21:59:31
Kom ik net thuis van een weekendje Sylt( erg sartoriaal daar overigens), zie ik in mijn inbox een uitnodiging van Oger voor een maatpak van Caruso, 13 en 14 september.
998 voor pak en 798 voor jasje.Zou door de hoofdkleermaker van R.Caruso opgemeten worden.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #47 Gepost op: 14 september 2008 – 22:03:57
Same here (die uitnodiging dan, niet dat weekendje). In het Oger-topic staat er al het een en ander over.

Miguel Alvarez

  • Gebruiker
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #48 Gepost op: 22 september 2008 – 18:02:02
hmm daar was ik wel in geïnteresseerd.. Wat dichter bij huis dan Sluis.. Mijn inbox al tijdje niet geopend geloof ik.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Verslag van MTM Caruso in Sluis
Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2008 – 14:30:02
Afgelopen zondag ben ik dus langs geweest bij Frans Boone. De ontvangst was als altijd zéér vriendelijk. Na eerst een korte kennismaking met een andere SF-er en de Caruso-man kon je niet anders dan met verbazing kijken naar de ongelooflijk grote hoeveelheid stalen die op de tafel lagen uitgespreid (stuk of 50?). Ook de diversiteit in patronen en kleuren was groot. Er zaten opvallende tussen, maar ook wat bescheidener. Krijtstreep, effen, ruit, het meeste in 100% wol, soms vermengd met 10% cashmere, soms met 5% daarvan en dan nog 5% zijde; keus te veel in ieder geval.

Aan de Caruso-man legde ik uit dat ik in ieder geval geen krijtstreep wilde en dat in mijn ietwat conservatieve werkomgeving een àl te uitbundige stof niet zou worden geapprecieerd. Mijn flamboyance zou zich dus moeten beperken tot geestelijke in plaats van sartoriale uitingen.

Vervolgens was het een kwestie van vooral selecteren wat je níet wilde, en vervolgens een kleine keuze maken van meest in aanmerking komende stoffen. Uiteindelijk bleef ik er met vier over: een mooie ruit (antraciet als basis, een bordeauxrood de ruit), een bird's eye [of was het toch een pied de poule?] in grijs-zwart (viel af want leek me in een geheel pak wat te opzichtig), dan nog een heel subtiele ruit op een bruine ondergrond, en tot slot een donkerblauw 'effen' pak met een héél fijn iets lichterblauw ingeweven streepje erin.
Het was overigens terecht dat de Caruso-man ons nog naar buiten leidde want de kleuren waren in daglicht toch heel anders dan in de meer kunstlichtige tijdelijke Caruso-salon à l'étage.

Vanwege de neutraliteit, veelzijdigheid in gebruik, tijdloosheid én de fraaiheid van de stof werd het dus uiteindelijk de donkerblauwe met de fijne iets lichtere blauwe streep. Het gaat om een simpele 100% wolvariant; gewicht en verdere détails weet ik niet.

Na het kiezen van de stof volgde het kiezen van de voeringstof; de fraaiste vond ik er één in de serie met de naam van Caruso over de hele stof ingeweven. Aangezien ik al van jongs af aan een hekel heb aan publiekelijk reclame maken dan wel opzichtig afficheren van merken, viel die helaas af. De keus was toen tussen effen donkergoud of -bruin; na raadpleging van ook Frans werd het uiteindelijk de laatste.

Daarna begon Frans aan het uitvoerige meet-/maatwerk, en fungeerde de Caruso-man nog 'slechts' als secretaresse die al de afwijkingen van het 'standaard'-pak noteerde. Alle mogelijke meetpunten passeerden de revue. Keuzes moesten worden gemaakt over de uitvoering en het aantal zakken, soort van mouwinzet, breedte van de broekspijp (na een aanvankelijk voorstel van Frans van 17,5 cm werd toch maar gekozen voor 19 cm, de lengte van de broek in verhouding tot de schoen, de hoogte van de sluitknoop, enz. enz. Dit alles gebeurde niet zonder overleg noch zonder soms aarzelende reflectie over een halve centimeter minder of meer.

Na een uurtje werk, een koffietje tussendoor, de mogelijkheid tot het smullen van Belgische mini-taartjes (die ik afsloeg vanwege de naderende copieuze lunch even verderop), was het voorbereidende werk gedaan. Dit allemaal in uitstekende ambiance en met vertrouwen wekkend vakmanschap.

Nu nog 5 weken wachten en we kunnen zien of nog meer aanpassingen nodig zijn.

Wat mij betreft nu al een succes, waarvan ik hoop dat Frans het gaat herhalen; de volgende keer wil ik ook wel eens voor sartoriale flamboyance gaan.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:00:00
Mooi uitgebreid verslag, Paul. Je voornemen in de laatste alinea zie ik met plezier tegemoet.

Mooi: donkerblauw pak met bruine voering. (Doet me denken aan de voorkeur van Mr. Beane himself...) Die reclamevoering heb ik in m'n rtw-Caruso; grappig, maar ik zou het zelf ook niet kiezen (sterker nog: ik heb het zelf ook niet gekozen).

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Paspel- of klepzakken, trouwens? Shirtmouw? Knopen? En geen omslag in de broek, I take it?

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:13:07
Mooi uitgebreid verslag, Paul. Je voornemen in de laatste alinea zie ik met plezier tegemoet.

Mooi: donkerblauw pak met bruine voering. (Doet me denken aan de voorkeur van Mr. Beane himself...) Die reclamevoering heb ik in m'n rtw-Caruso; grappig, maar ik zou het zelf ook niet kiezen (sterker nog: ik heb het zelf ook niet gekozen).

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Paspel- of klepzakken, trouwens? Shirtmouw? Knopen? En geen omslag in de broek, I take it?
Klepzakken: twee. Shirtmouw. Wat licht-donkere knopen om iets contrast te hebben met het 'ernstige' donkerblauw; drie/2,5-knoops. En inderdaad geen omslag.

lovezilli

  • Gebruiker
  • Berichten: 157
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2008 – 19:47:26
Ik zelf heb ook genoten van het weekend in sluis. Zelf was ik er zaterdag in de namiddag en heb echt 2 uur met plezier met frans kennis gemaakt. Ik ben keurig geholpen en hij heeft me goed geadviseerd.
Het zijn uiteindelijk 2 pakken en 1 jasje geworden.
Ik denk dat we dezelfde stof hebben voor het blauwe pak Paul.


Het 2e pak is een grijze visgraat een mix van wol en cashmere
Helaas geen foto van.


Verder een bruine kleur in een mix van wol en cashmere voor het jasje



Een Geslaagd weekend.

Tegen de tijd dat ik alles binnen heb zal ik de foto's posten
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008 – 20:07:50 door lovezilli
The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow

Edzardo

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2008 – 19:56:52
Afgelopen zondag ben ik dus langs geweest bij Frans Boone.
+1
Vanwege de neutraliteit, veelzijdigheid in gebruik, tijdloosheid én de fraaiheid van de stof werd het dus uiteindelijk de donkerblauwe met de fijne iets lichtere blauwe streep. Het gaat om een simpele 100% wolvariant; gewicht en verdere détails weet ik niet.
+1
De keus was toen tussen effen donkergoud of -bruin; na raadpleging van ook Frans werd het uiteindelijk de laatste.
+1
Daarna begon Frans aan het uitvoerige meet-/maatwerk, en fungeerde de Caruso-man nog 'slechts' als secretaresse die al de afwijkingen van het 'standaard'-pak noteerde. Alle mogelijke meetpunten passeerden de revue. Keuzes moesten worden gemaakt over de uitvoering en het aantal zakken, soort van mouwinzet, breedte van de broekspijp (na een aanvankelijk voorstel van Frans van 17,5  cm werd toch maar gekozen voor 19 cm, de lengte van de broek in verhouding tot de schoen, de hoogte van de sluitknoop,
Bij mij was het nodig om de hoogte van de schouders tov de kraag aan te passen om de kreuk in mijn nek te voorkomen.

Verder heb ik gekozen voor 2 klepzakken en een ticketpocket, de ghibli (dank aan bogart) pasvorm en donkerbruine knopen. Frans stond open voor vragen, maar draagt echt een eigen stijl uit, die hij aanpast aan de persoon. Aangezien ik de stijl prettig vind, kon ik niet anders dan op zijn oordeel vertrouwen.

Na een uurtje werk, een koffietje tussendoor, de mogelijkheid tot het smullen van Belgische mini-taartjes (die ik afsloeg vanwege de naderende copieuze lunch even verderop), was het voorbereidende werk gedaan. Dit allemaal in uitstekende ambiance en met vertrouwen wekkend vakmanschap.

Nu nog 5 weken wachten en we kunnen zien of nog meer aanpassingen nodig zijn.

Wat mij betreft nu al een succes, waarvan ik hoop dat Frans het gaat herhalen; de volgende keer wil ik ook wel eens voor sartoriale flamboyance gaan.

Ik heb genoten van de liefde en passie voor het vak. Ben erg benieuwd naar de resultaten (van iedereen)!
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008 – 20:12:56 door Edzardo

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2008 – 20:08:57
Ghibli.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2008 – 20:40:12
Het zijn uiteindelijk 2 pakken en 1 jasje geworden.
Ik denk dat we dezelfde stof hebben voor het blauwe pak Paul.
[IMG]Het 2e pak is een grijze visgraat een mix van wol en cashmere
Helaas geen foto van.Tegen de tijd dat ik alles binnen heb zal ik de foto's posten
Mooi!En leuk dat je ook zo genoten hebt.
Ik ben benieuwd naar jouw resultaten.
Of we dezelfde stof hebben kan ik eigenlijk aan de hand van de foto niet beoordelen :-(. En ik dacht nog wel redelijk uniek te zijn :-).
En wat is de stof van het jasje?

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2008 – 20:43:45
Bij mij was het nodig om de hoogte van de schouders tov de kraag aan te passen om de kreuk in mijn nek te voorkomen.

Verder heb ik gekozen voor 2 klepzakken en een ticketpocket, de ghibli (dank aan bogart) pasvorm en donkerbruine knopen. Frans stond open voor vragen, maar draagt echt een eigen stijl uit, die hij aanpast aan de persoon. Aangezien ik de stijl prettig vind, kon ik niet anders dan op zijn oordeel vertrouwen.

Ik heb genoten van de liefde en passie voor het vak. Ben erg benieuwd naar de resultaten (van iedereen)!
Nòg iemand die genoten heeft, dus! Ik ben dus ook benieuwd wat er bij jou uiteindelijk van geworden is.
Frans is inderdaad een goede adviseur wanneer je die nodig hebt; tegelijkertijd stoort het hem helemaal niet als je ook je eigen opinie erop na houdt. En hij kan goed uitleggen wat de gevolgen zijn van de ene of de andere keuze zodat een verantwoorde éigen keuze gemaakt kan worden.

lovezilli

  • Gebruiker
  • Berichten: 157
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2008 – 21:02:01
Ja was echt leuk eerste keer in sluis.
Wel een EIND rijden zeg kom uit omgeving Amsterdam. Maar het was het ZEKER waard.
Zal ook zeker teruggaan, ik hoop als er weer een actie is \:D/
Het merk van de stof weet ik niet, alleen dat het een mix was van wol en cashmere. Als ik hem heb zal ik kijken of ik het kan vinden en anders frans even een mailtje sturen.
Zeker zal ik de resultaten(foto's) hier posten.
Ik heb een andere foto van het blauwe pak dat ik(we) heb(ben)
de echte kleur is donkerder maar misschien heb je zo een idee van het streepje motiefje,

The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2008 – 21:07:23
Dat moet je er wel bij zeggen dat dat blauw is...

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Interesse-check Caruso-actie Immanuel 1970
Reactie #59 Gepost op: 28 oktober 2008 – 21:11:23
Ja was echt leuk eerste keer in sluis.
Wel een EIND rijden zeg kom uit omgeving Amsterdam. Maar het was het ZEKER waard.
Zal ook zeker teruggaan, ik hoop als er weer een actie is \:D/
Het merk van de stof weet ik niet, alleen dat het een mix was van wol en cashmere. Als ik hem heb zal ik kijken of ik het kan vinden en anders frans even een mailtje sturen.
Zeker zal ik de resultaten(foto's) hier posten.
Ik heb een andere foto van het blauwe pak dat ik(we) heb(ben)
de echte kleur is donkerder maar misschien heb je zo een idee van het streepje motiefje,
[IMG]
Ach, van Brussel naar Sluis is ook een eindje, zeker als dat met OV gaat: ik ging 9 uur het huis uit en stond om 11u45 in de winkel.
De stof van ons beiden lijkt wel op elkaar, alleen zie ik hier aan mijn kleine stukje staal dat de streep bij mij veel fijner lijkt dan op jouw foto - donkerder klopt wel; daarnaast weet ik dat uit mijn staal-voorbeeld een flinke hap was uitgesneden, maar of dat voor of na jouw bezoek was, weet ik natuurlijk niet. Bovendien kan ik me geen stickertje herinneren.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008 – 21:12:54 door paulbrussel