Auteur Topic: Shirtstoffen  (189938 keer gelezen)

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2009 – 11:16:15
Heb mijn vader voor mij een kussen laten maken van een 200knoops stof uit de S.I.C tess lijn en dat slaapt als gegoten. Veel klanten denken dat het satijn moet zijn. Enige nadeel: Begin je aan maatshirt met 200knoops stoffen, dan is er geen weg meer terug.

Arjan....vergeef mij mijn onkunde : 200 knoops....wat is dat?

--edit : U heeft het over deze link
Laatst bewerkt op: 25 maart 2009 – 11:20:04 door maboc
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

  • Gast
Re: Shirtstoffen
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2009 – 11:20:06
@Arjan, Mag ik brutaal zijn,...kan jij me misschien helpen met de indentificatie van de derde gestreepte 'reliλf' stof in mijn voorgaande post?

Miguel Alvarez

  • Gebruiker
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2009 – 13:49:20
Citaat
Hier nog een stofje. Welke weving is dit?


denk dat dit een twill is

Citaat
Dit alles met als doel om de stof te bepalen voor de komende mtm shirts. Ik hou van de 'stijfheid' en luxe uitstraling van deze stoffen. Mochten jullie suggesties hebben voor andere vergelijkbare stoffen, dan hoor ik die graag.

Afgaand op de "stijfheid" van de stof zoals je hem omschrijft zou ik denken dat het gaat om een broadcloth/poplin.

Citaat
Linen a cloth made from flax and noted for its strength, coolness, and luster.

Blauw en wit linnen, (weving?) detail:

Blauw en wit linnen lijkt me een oxford


Mediaman

  • Gast
Re: Shirtstoffen
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2009 – 14:16:45
Ik dank u voor de genomen moeite.  :-D

Arjan Etemadi

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Re: Shirtstoffen
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2009 – 16:45:42
Arjan....vergeef mij mijn onkunde : 200 knoops....wat is dat?

--edit : U heeft het over deze link

Yarn Number
This is the number most commonly bandied about ... and usually confused with Thread Count. For cottons, using the most commonly accepted numbering system, yarn numbers run from 24s (thickest and coarsest) to 200s (thinnest and finest). Here, as a difficult to view comparison, is a 100s right next to a 200s. If you look carefully, you can see the thickness of the red plaid 100s yarns on the left is almost double that of the wine striped 200s on the right. The thinner yarns can be spun only from the thinnest, smoothest, longest cotton fibers, known in the trade as E.L.S. or Extra Long Staple. It is the rarest and most expensive cotton grown in the world, comprising in total well under 1% of all the cotton produced. Naturally, the thinner the yarn the softer and more supple the resulting cloth.



De dichtheid van het weten dus;). Hoe hoger, hoe meer het aanvoelt als satijn.  Zo een maathemd kost bij mijn vader rond 180-190 euro, maar dan heb je ook meteen het beste van de beste, en niet alleen de keuze uit 2-3 stoffen. Niet veel klanten bestellen dit, want wat ik net al zei: Begin je hieraan, dan ga je al je andere overhemden weggooien :!:
Laatst bewerkt op: 25 maart 2009 – 16:48:07 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2009 – 19:33:34
Bedankt, Miguel Alvarez.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2009 – 21:14:14
Yarn Number
This is the number most commonly bandied about ... and usually confused with Thread Count. For cottons, using the most commonly accepted numbering system, yarn numbers run from 24s (thickest and coarsest) to 200s (thinnest and finest). Here, as a difficult to view comparison, is a 100s right next to a 200s. If you look carefully, you can see the thickness of the red plaid 100s yarns on the left is almost double that of the wine striped 200s on the right. The thinner yarns can be spun only from the thinnest, smoothest, longest cotton fibers, known in the trade as E.L.S. or Extra Long Staple. It is the rarest and most expensive cotton grown in the world, comprising in total well under 1% of all the cotton produced. Naturally, the thinner the yarn the softer and more supple the resulting cloth.



De dichtheid van het weten dus;). Hoe hoger, hoe meer het aanvoelt als satijn.  Zo een maathemd kost bij mijn vader rond 180-190 euro, maar dan heb je ook meteen het beste van de beste, en niet alleen de keuze uit 2-3 stoffen. Niet veel klanten bestellen dit, want wat ik net al zei: Begin je hieraan, dan ga je al je andere overhemden weggooien :!:

Arjan .... dank.... Ik geloof dat ik toch eens even te Amersfoort op bezoek moet bij een zekere Etemadi.
Yup, ik geloof meteen dat je daar aan verslingerd raakt.

Hoe verhoudt zich een dergelijke stof (200s) tot sea-island katoen. (ik vermoed nog weer zachter en soepeler)
Niets zo veranderlijk als de mens

Arjan Etemadi

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Re: Shirtstoffen
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2009 – 22:53:55
Arjan .... dank.... Ik geloof dat ik toch eens even te Amersfoort op bezoek moet bij een zekere Etemadi.
Yup, ik geloof meteen dat je daar aan verslingerd raakt.

Hoe verhoudt zich een dergelijke stof (200s) tot sea-island katoen. (ik vermoed nog weer zachter en soepeler)



De 200 knoops stoffen die klanten van mijn vader uitkiezen zijn grotendeels Sea Island. Sea island katoen heeft ook verschillende waarden van weving (140-200) Het is dus niet zo dat als je zegt "ik heb sea-island cotton", dat je dan meteen het allerbeste hebt. Als wij stoffen per klant bestellen, dan rekenen we onze prijs op de aantal knopen van zijn shirt. Wil je weten wat er wordt bedoeld met 200 knoops, dan moet je het echt voelen. Meestal heeft mijn vader nog wel reststoffen in de winkel, die wat groter zijn dan de samples in de boeken. Wil je een echte check: Ga eens bij winkels langs en vraag of ze 200 knoops leveren, grotendeels zullen je moeten teleurstellen.


Fijne avond mannen

Laatst bewerkt op: 25 maart 2009 – 22:58:35 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #23 Gepost op: 29 april 2009 – 19:42:36
Visgraatjes van Cotonificio Albini:






En mini-houndstooths (puppytooths) van Thomas Mason (onderdeel van Albini?):




NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #24 Gepost op: 29 april 2009 – 23:31:05
S.I.C. Tess





Edit: zie ook hier.
Laatst bewerkt op: 29 april 2009 – 23:35:21 door Carwo

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2009 – 10:58:17
.....
De dichtheid van het weten dus;). Hoe hoger, hoe meer het aanvoelt als satijn.  Zo een maathemd kost bij mijn vader rond 180-190 euro, maar dan heb je ook meteen het beste van de beste, en niet alleen de keuze uit 2-3 stoffen. Niet veel klanten bestellen dit, want wat ik net al zei: Begin je hieraan, dan ga je al je andere overhemden weggooien :!:

Better: 240's van D.J.Anderson (Albini) en S.I.C Tess.
voor linen, 100's van D.J Anderson

Arjan Etemadi

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Re: Shirtstoffen
Reactie #26 Gepost op: 20 mei 2009 – 13:19:05
Platinum 240 levert SIC TESS niet meer. Nieuwe collectie ontvangen, maar hoger dan 200 loopt het niet. Heb met hun erover gebeld.

Verder nog die 240's van DJ Anderson. Ze doen er erg moeilijk over om te ze leveren. Schat echter dat mijn vader ze binnen een maand ook in zijn winkel heeft. Zelf heb ik 1 200's overhemd, maar verbied het mezelf om er nog 1 te laten maken! Zo lekker heb ik echt nog nooit gevoeld.


100's linnen levert SIC TESS trouwens ook :wink:
Laatst bewerkt op: 20 mei 2009 – 13:23:13 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

King

  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #27 Gepost op: 23 mei 2009 – 20:31:47
Bij New Tailor hebben ze nu super 300 van Anderson (Albini)!

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #28 Gepost op: 05 januari 2010 – 13:22:50

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Shirtstoffen
Reactie #29 Gepost op: 05 januari 2010 – 13:50:35
Lijkt mij niet echt fijn C...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra