Mijn 01s waren unfinished en moesten naar de kleermaker om op lengte gemaakt te worden.
Mon ami Guy!
'k Wil me nergens mee bemoeien, en 't is misschien een 'bombshell', maar wist je hoe eenvoudig en bevredigend het is om zelf een broek
op de hand af te zomen?
Zonder machine, met naald, draad en wat tijd? (Open vraag, niet retorisch, of kritisch...)
Een stootbandje monteren en een blinde zoom leggen kan zo enorm veel voldoening geven. Geheel los nog van wat je bespaart.
Zelf kan ik juist van zulke klusjes enorm genieten.
=;
Vrees niet, Spartacus: (eerste en laatste
gay innuendo, ok?) Het heeft in mijn optiek niets met 'borduren' of ander
wijvengefrut gendergerelateerde creatieve zelfontplooiingvan doen, maar veeleer met mannelijke zelfredzaamheid zoals die altijd al heeft bestaan onder zeelui, jagers, militairen
et al. Waarom ik dit zeg is omdat ik denk dat het ook wel wat voor jou is. Je komt op me over als een man van grote lijnen en brede verbanden, met een kien oog een een begrip voor onderscheidende détails. (En dan vult dat gebied daartussen zich 'vanzelf' wel in, zeg ik zelf dan altijd... Bijna altijd. Maar nu raak ik op 'n zijspoor en verklap haast mijn handelswaar.)
Voor langere tijd met je neus heel dicht op mooi doek zitten en er mee moeten, mogen, kunnen werken is een hele speciale ervaring, waardoor althans mijn waardering voor vezels, weefsels en 'de betere, fijnere stoffen' enorm gegroeid is.
De andere heren mogen mij hier wellicht om bespotten, maar er evengoed kunnen ze er wellicht hun voordeel mee doen, maar
ík zeg: Naaien Is Een Mannenzaak!
(No fucking pun intended, you fucking fuck. Grow the fuck up!)