@ Maitre,
Vermakelijk hoe jij een ieder zijn kennis in twijfel trekt? Why?
F.Y.I. De Armenier in Yerevan is één van de kleermakers die ik frequenteer mijn waarde Maitre.
Eigenlijk alleen als ik op kantoor in Yerevan ben, omdat hij altijd een bezoekje waard is.
De Armenier is op zijn veertigste teruggegaan naar Yerevan, nadat hij 15 jaar bij Brioni heeft gewerkt.
Zijn track-record is goed, maak je daarover geen zorgen.
Normaalgesproken drie fittings bij mijn Armeense "vriend" daar ligt het geenszins aan. Laatste twee pakken van wollen REDA en Dormieull stoffen kon ik met twee fittings toe.
Linnen is nu eenmaal een stof-materiaal dat uitloopt. Het is een beetje afhankelijk van de kwaliteit van de draad. Echter zelfs het sterkste linnen loopt op de rugpanden zeker 1,5 cm uit als je het de eerste maanden regelmatig draagt. In warme vochtige omstandigheden gaat dat uitlopen iets sneller.
Ook andere stoffen lopen uit. Wollen worsted het minste door de sterkte van het soort woldraad dat daarvoor wordt gebruikt en de type weving.
Linnen gaat echt naar je lijf staan en daarom vind ik het mooier als je na het uitlopen het geheel iets laat corrigeren door mijn kleermaker.
Er zijn echter volksstammen die linnen juist dragen in een casual look en dan zal men juist niet weer naar de kleermaker stappen om de correcties te laten uitvoeren