Auteur Topic: Boglioli  (91035 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boglioli
Reactie #195 Gepost op: 16 juli 2012 - 10:35:27
lijm? lijm? nuke them :mrgreen:
live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 16 juli 2012 - 10:45:02
Geen probleem, Carwo. Maar, wat hoop je te zien dat je nu nog niet ziet?
Ik zal morgen wel wat foto's maken in daglicht en er dan duidelijke pijltjes opzetten. :)

Nou, ik hoop niks, maar zie niet goed wat de achterkant van de buitenstof is en wat eventueel lijmvlies is. Ik neem aan dat het donkergrijze de achterkant van de gewone stof is? En alleen het lichtgrijze een laagje dat op de stof is 'geplakt'. Dat lichtgrijze loopt breed uit, maar waar en hoe (over het hele voorpand?) is me niet helemaal duidelijk. Ik zou er in elk geval niet wakker van liggen...

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 16 juli 2012 - 11:01:18
Ik heb echt geen idee waar ik naar zit te kijken en wat ik zou moeten zien. : )

Inderdaad. Anders even een totaalshot van het jasje met een pijl of een rechthoek (annotatiefunctie) waar de vliesline zit?

Edit: fuck it, ik doe het zelf wel. Zie attachment -- blauw of rood?

[attachment deleted by admin]

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 16 juli 2012 - 11:09:03
Nou, ik hoop niks, maar zie niet goed wat de achterkant van de buitenstof is en wat eventueel lijmvlies is. Ik neem aan dat het donkergrijze de achterkant van de gewone stof is? En alleen het lichtgrijze een laagje dat op de stof is 'geplakt'. Dat lichtgrijze loopt breed uit, maar waar en hoe (over het hele voorpand?) is me niet helemaal duidelijk. Ik zou er in elk geval niet wakker van liggen...

Je eerdere beschrijving was vrij accuraat denk ik eigenlijk. Het is inderdaad aan de binnenkant, en alles behalve dat grijze laagje is de binnenkant van de stof. Dat loopt over die hele lijn door, tot in de revers.
Ik was vooral benieuwd wat de functie ervan was, en als de functie verstevigen is, is dat natuurlijk enkel positief. :)

Ah, dankje voor het plaatje Swann, bespaart me wat tijd. Het is dus het rode deel. Dat rode deel zou echter nog moeten doorlopen naar helemaal beneden, en helemaal naar boven als je de revers zou open vouwen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 16 juli 2012 - 11:16:18
No probs, Jo... Een goed plaatje zegt immers meer dan duizend woorden.

* * *

Wat is het luxe alternatief voor zo'n plaklaagje, verstevigingstechnisch? Stof op die plek omvouwen?

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 16 juli 2012 - 13:32:16
Wat is het luxe alternatief voor zo'n plaklaagje, verstevigingstechnisch? Stof op die plek omvouwen?

Handmatig met een andere stof vastnaaien is het alternatief, duurder en eigenlijk mooier.

Lijmvlies of plakvlieseline is echter ook sterk verbeterd in delaatste jaren. De laatste tien jaar zijn er betere soorten lijmvlies te koop en deze worden door de betere fabrikanten (merken) ook gebruikt. Het plakken is veel minder arbeidsintensief en dat spaart nogal wat productiekosten.

Armani is een merk dat een plakpak bij uitstek maakt, met gebruik van het betere lijmvlies.

Nadeel van lijmvlies is dat het, het ademen/vochtafvoer van/door de stof belemmerd en dat wil je niet. Zeker niet als het over het hele voorpand zit,bij haf canvas al minder last. Dit jasje heeft echter kennelijk een smalle rand lijmvlies en daarvan zal je geen last hebben.

Overigens is lijmvlies, c.q. plakvlieseline altijd ter versteviging/vormvastheid Jo...   
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 02 augustus 2012 - 17:26:39
laatst ook maar eens zo'n k-jacket gekocht. ik lees altijd enthousiaste verhalen over die jasjes hier en ook bij Frans Boone op zijn blog  (maar die verkoopt ze - duh) en ik moet zeggen erg mooi spul. Helemaal geen voering, dus een soepel zomer jasje.

ps weet iemand waarom er zoveel knopen bij die jasjes zitten of is dit een gimmick van Boglioli?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 02 augustus 2012 - 17:28:28
gimmick
live and let die

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 02 augustus 2012 - 17:29:59
Pauw heeft paar mooie Boglioli jasjes hangen Patrick mocht je in de buurt zijn.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 02 augustus 2012 - 17:32:10
Pauw heeft paar mooie Boglioli jasjes hangen Patrick mocht je in de buurt zijn.

dank je gusto maar ik heb er dus net een deze week gekocht. Je kan niet bezig blijven. Mijn salaris bij pierce & pierce is natuurlijk ook niet meer wat het was  O:)
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boglioli
Reactie #205 Gepost op: 31 oktober 2012 - 22:40:25

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 08 januari 2013 - 18:09:42
Ik heb een jasje van de discontinued WIGHT lijn waar 40% viscose in verwerkt zit. Bij een ander DOVER jasje hebben ze SETA/zijde gebruikt. Is viscose niet veel kreuk gevoeliger? wat is de reden om viscose te gebruiken?

Laatst bewerkt op: 08 januari 2013 - 18:13:10 door jordi
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 08 januari 2013 - 18:15:19
Denk eerder minder kreukgevoelig. Weet je zeker dat het viscose is?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 08 januari 2013 - 18:16:22
Ik ga ervan uit dat VI afkorting van viscose is waar kan het nog meer voorstaan?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

guest45

• Gast
Reactie #209 Gepost op: 08 januari 2013 - 18:18:49
Vicuna zou kunnen.