Auteur Topic: Trying too hard  (20599 keer gelezen)

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #30 Gepost op: 07 juni 2009 – 11:01:13
Geef enkel de achtergrond van zo'n type jasje. Zelf ben ik ook niet zo van de regeltjes, loop ook met een Barbour jas door Rotterdam, etc. Ik ga niemand opleggen wat mag en niet mag. Ben geen politieagent :lol: Neem het niet te serieus! Waar roei jij eigenlijk Henley?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #31 Gepost op: 07 juni 2009 – 11:04:55
Jaja, eerst je bier laten praten en dan terugkrabbelen. [-X ;)

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #32 Gepost op: 07 juni 2009 – 11:16:43
 :-^
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #33 Gepost op: 07 juni 2009 – 13:17:19
Nu sla je een beetje door Storm. Ik heb nooit in het leger gezeten, mag ik dan geen miltary-kleding dragen als ik dat zou willen? Hell, ik overweeg een safari-jacket, maar ik ben nooit op safari geweest. Een shooting-jacket lijkt me ook prachtig, maar ik heb nooit gejaagd, wat nu?

Het gaat Storm (denk ik) meer om het 'ongeautoriseerd' dragen van clubkleuren.

Bij een roeiwedstrijd, als niet-roeier, een roeiblazer dragen zonder bepaalde clubkleuren mag, maar je mag in prinicpe geen clubkleuren dragen van een club waar je nooit bij hebt gezeten. Je probeert er een bepaalde 'afkomst' of verleden mee te suggereren die je niet hebt. Zelfde geldt voor zegelringen en club- en regimentsdassen.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2009 – 13:22:13 door Daedalus
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #34 Gepost op: 07 juni 2009 – 13:25:16
Oh, ik wist niet dat roeiverenigingen zichzelf zo serieus nemen. Pfff brallerige bullshit allemaal.  :lol:

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #35 Gepost op: 07 juni 2009 – 13:29:06
Moet ik wel bij zeggen dat ik de vorige post heb gemaakt aan de hand van wat aannames. Ikzelf haat roeien en houd me er verre van.
cyka blyat

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #36 Gepost op: 07 juni 2009 – 14:23:49
Het lijkt me dat roeiverenigingen, veelal ouder dan honderd jaar, waarvan leden Olympische medailles winnen alle reden hebben zichzelf serieus te nemen Mickey.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #37 Gepost op: 07 juni 2009 – 14:37:01
Je bent er nog sneller bij dan ik vermoedde, D. :mrgreen:

Ruben Bakker

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #38 Gepost op: 08 juni 2009 – 04:55:05


de schoenen/handschoenen erbij matchen is mij echt iets teveel van 't goede.. De rest echter: :-({|= ik zou 't dragen. Prachtige contrasten en het vest maakt het geheel echt helemaal af.  =D>

De andere combi echter...



Naar mijn mening is het grootste verschil tussen deze 2 voorbeelden het verschil in contrasten. Het is leuk dat de garen in het revers knoopsgat en de subtiele blauwtint in de prince of wales check matchen met het lichtblauwe randje van 't vest, de das zou eigenlijk ook nog wel kunnen, maar draag er dan een zowiezo een wit shirt onder.. ik denk dat het geheel dan een stuk beter had gestaan; steekt weer lekker af en dan match je het weer met de knoopjes, het witte in het vest, en het witte in het pochetje.

ff gephotoshopt:



Toch blijf ik het vest bij deze combi iets TE vinden.. Ik had zelf het vest in dezelfde stof laten maken als het jasje; de structuur van de stof van het vest past ook niet echt helemaal goed bij het stofje van het jasje.

Belangrijk detail is dat in het eerste voorbeeld het vest andersom is gedaan met de kleuren; het jasje is overwegend wit met een bruin detail; het vest is bruin met een wit detail. Dat kan in het 2e voorbeeld niet echt en dat maakt de combinatie ook weer net wat minder, en daarmee de ander sterker, naar mijn mening.

Kan echter allemaal best vind ik! doe lekker gek; vooral als je je niet aan een bepaald kledingvoorschrift hoeft te houden op werk etc. Een pak is en blijft een formeel kledingstuk in eerste instantie. Maar we leven in 2009 en ik vind dat er best wat frisse wind zoals dit door het, wat ik nu vind, nogal stoffige pakken landschap mag gaan waaien.
Laatst bewerkt op: 08 juni 2009 – 05:12:20 door Ruben Bakker

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Trying too hard
Reactie #39 Gepost op: 08 juni 2009 – 12:20:18
Over een tijdje denk je daar heel anders over, mark my words ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Ruben Bakker

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #40 Gepost op: 08 juni 2009 – 13:43:36
Over een tijdje denk je daar heel anders over, mark my words ;-)

hehe we zullen zien sergio ;)

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2009 – 21:37:46
Ik vind de witte combinatie werkelijk prachtig. Niet te dragen bij de meeste gelegenheden (wanneer wel eigenlijk?) maar een geweldige combinatie, miljaar!

*edit

Mijn excuses voor deze rotschop!
Ik zat de site eens een beetje 'eiges te maken', zoals een jongen uit mijn klas zou zeggen, en na het lezen van het zoveelste topic wil je wel eens wat over het hoofd zien.
Laatst bewerkt op: 25 oktober 2009 – 21:40:01 door Mr. X
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

M.

  • Gebruiker
  • Berichten: 307
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #42 Gepost op: 26 oktober 2009 – 15:34:08
Ik vind de witte combinatie werkelijk prachtig. Niet te dragen bij de meeste gelegenheden (wanneer wel eigenlijk?) maar een geweldige combinatie, miljaar!
Tuinfeestje ;)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Trying too hard
Reactie #43 Gepost op: 22 juli 2010 – 11:00:56

Charlie

  • Gast
Re: Trying too hard
Reactie #44 Gepost op: 22 juli 2010 – 11:16:36
Ik vind zo'n blauw-wit streepje ook voor een shirt moet zijn en niet voor een jasje.