Auteur Topic: Bettanin & Venturi  (32001 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #75 Gepost op: 05 mei 2009 – 15:36:40
In bijgevoegd plaatje zie je de nieuwe Bettanins die bij S&S zullen te koop zijn. Alberto Bettanin heeft me dit zojuist laten weten dat Peter van S&S deze heeft aangekocht. De derde schoen heeft de Cadenon constructie waar hij me nog een schema van gaat sturen.


Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #76 Gepost op: 05 mei 2009 – 15:57:29
Dat zijn hele dikke randen en eveneens grove stiksels op de schoen zelf. Ik kan me voorstellen dat deze schoenen dan ook niet bedoeld zijn om te dragen met een pak? Vind paar 2 en 3 erg mooi patina hebben overigens, jammer alleen van de split-toe.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #77 Gepost op: 05 mei 2009 – 16:07:17
Ik begrijp dit soort onverslijtbare zoolconstructies niet. Mensen die bedragen uitgeven die voor dit soort schoenen gevraagd worden, hebben op z'n minst nog tien, maar eerder een paar of twintig a dertig in de kast staan. Zo'n schoen zal dus een enkele keer per maand gedragen worden. Waarom dan niet een zoolconstructie met veel elegantere blake- of desnoods GY-maakwijze toepassen?

Een beetje het verhaal van de auto die heel snel is, maar de eigenaar die dat nooit benut. ;)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #78 Gepost op: 05 mei 2009 – 16:48:08
Nu daar zit juist het verkeerde idee volgens mij. Vanop afstand lijkt inderdaad dat de zool erg dik is en dat is ook het geval maar als je nader kijkt naar de zool zie je dat die is opgebouwd uit twee of drie stukken leder namelijk het stuk leder waar de schoen is genaaid, al dan niet een soort tussenzool en de loopzool. Deze loopzool is niet echt noemenswaardig dikker dan die van een goodyear schoen en zal dus ongeveer evenvel keer dienen verzoold e worden. De rol van Norvegese en aanverwante constructies is een schoen maken die erg stevig is door het bovenleder op een robuuste manier vast te zetten op de zool. Dat is de functie van de constructie en dat brengt ook dit soort uiterlijk met zich mee. Het is natuurlijk zo dat Bettanin erg toegespitst is op deze robuustere constructies en dat ze het graag laten zien. Dat is een stijl waar je van houdt of niet natuurlijk. In mijn ogen is Bettanin erg mooi gemaakt maar inderdaad wat " grover" in uitzicht.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #79 Gepost op: 05 mei 2009 – 17:04:53
Nu daar zit juist het verkeerde idee volgens mij. Vanop afstand lijkt inderdaad dat de zool erg dik is en dat is ook het geval maar als je nader kijkt naar de zool zie je dat die is opgebouwd uit twee of drie stukken leder namelijk het stuk leder waar de schoen is genaaid, al dan niet een soort tussenzool en de loopzool. Deze loopzool is niet echt noemenswaardig dikker dan die van een goodyear schoen en zal dus ongeveer evenvel keer dienen verzoold e worden. De rol van Norvegese en aanverwante constructies is een schoen maken die erg stevig is door het bovenleder op een robuuste manier vast te zetten op de zool. Dat is de functie van de constructie en dat brengt ook dit soort uiterlijk met zich mee. Het is natuurlijk zo dat Bettanin erg toegespitst is op deze robuustere constructies en dat ze het graag laten zien. Dat is een stijl waar je van houdt of niet natuurlijk. In mijn ogen is Bettanin erg mooi gemaakt maar inderdaad wat " grover" in uitzicht.

Okee, maar wat is dan het voordeel dat dit met zich meebrengt? Dat lijkt me een prima functionaliteit voor berg- of wandelschoenen, maar estetisch gezien gaat het er om me maar eens eufemistisch uit te drukken niet op vooruit.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #80 Gepost op: 05 mei 2009 – 17:20:25
In de eerste plaats moet je deze schoen ook niet zien als een schoen om bij een slank pak te dragen maar eerder casual met jeans en in de herfst en winter met ribbroeken. Het is een schoen die inderdaad ook zijn oorsprong vindt in het bergachtige deel van Italiλ. Los daarvan kan deze schoen toch erg mooi zijn en moet je hem zien in het echt en eens passen. Het is inderdaad ook een "plompere" schoen maar wel op en top Italiaans. Mss is dit soort schoen niet aan te raden als je klein van postuur bent of heel erg mager. Dan wordt alles wat uit zijn verband getrokken maar een normaal gebouwde man en de wat gezettere man staat erg mooi met zulk schoeisel. Je moet er natuurlijk wel van houden maar het is eens wat anders dan altijd het erg slanke Italiaantje waar ik helemaal niets tegen heb. Overigens Lattanzi, Enzo Bonafe, Scaffora, Limited Santoni, Sutor Mantelassi, Bestetti, Branchini en waarschijnlijk nog andere Italiaanse schoenmakers maken dit soort type schoenen.

Voor de liefhebbers een kort filmpje hoe Bettanin zijn schoenen patineert (en wsl alle andere patineurs)

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=55482430

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #81 Gepost op: 05 mei 2009 – 17:48:09
Ben het wel met jou een MaChemist zij maken idd mooie schoenen waaronder ook modellen die iets minder grof zijn.Ik denk ook niet dat het wat voor Mikey is zijn postuur is eerder rank dan slank.Lijkt me ook een vreemd gezicht op die beentjes van hem.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #82 Gepost op: 05 mei 2009 – 18:47:43
Dat je dit niet onder een pak draagt staat natuurlijk niet ter discussie. Ik denk dat je wel gelijk hebt, MC als je zegt dat het beter staat bij een wat gezettere man dan bij de gemiddelde Stijlforumspijker. ;)
Laatst bewerkt op: 05 mei 2009 – 18:51:53 door Mikey Fuoco

Bettanin

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #83 Gepost op: 06 mei 2009 – 02:59:48
To be elegant is not what you wears but it is like wears too.



I understand little but this forum is exciting!

Mediaman

  • Gast
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #84 Gepost op: 06 mei 2009 – 08:23:33
You are most welcome.

There is also an english styleforum if you like: http://www.styleforum.net/
Laatst bewerkt op: 06 mei 2009 – 08:25:59 door Mediaman

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #85 Gepost op: 06 mei 2009 – 08:33:05
Hello Alberto,

I posted the pics you send me on our forum to show the nice shoes which will be available at Shoes and Shirts. Thank you for all the information you send me, in this way everyone can learn more and more about shoe constructions. But to be fair I guess the style of Bettanin is not appreciated by everyone here. Some say it is too robust looking for them. I like it very much so if you have more pictures of your magnificant shoes you can post them or I will post them for you.

Greetings, Frederik

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #86 Gepost op: 06 mei 2009 – 08:39:16
You are most welcome.

There is also an english styleforum if you like: http://www.styleforum.net/

For me it is no problem to answer to you in English or to understand it. I think our forum must be proud having a member who is the owner of a shoe company. So stay on our forum.
By the way, the only thing I like on the American fora are the pictures but the fora are very unstructurated and the information is not always objective because their are a lot of agents from different brands who promote only their brand and create a negative atmosphere around other brands. Making a kind of publicity is good but being fair in respect to other brands is also a must I think. I hope you understand what I mean.

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #87 Gepost op: 06 mei 2009 – 10:39:13
Een tweekleurige monkstrap derby ankleboot. Wow.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #88 Gepost op: 06 mei 2009 – 10:42:37
Een tweekleurige monkstrap derby ankleboot.
Met veters. #-o

Bettanin

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Bettanin & Venturi
Reactie #89 Gepost op: 06 mei 2009 – 12:49:45
Thanks to all.
I think that the forum is interesting because it informs me of what it directly appeals to the people.
It's highly important.

I very rarely participate... to only make general information.