Auteur Topic: Bettanin & Venturi  (31969 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Bettanin & Venturi
Gepost op: 05 mei 2008 – 23:36:33
http://www.bettaninshoes.com

Citaat van: "Boss-man"
Hallo

Zaterdag laatstleden een tripje gemaakt naar S&S alwaar ik mijn eerste paar mooie stappers heb gekocht  8)

Blij als een kind tuurlijk , ware het niet dat ik in al mijn enthousiasme er niet aan gedacht heb om passende schoenspanners aan te schaffen  :oops:
De aanwinst is geworden : model 833 van Bettanin & Venturi  8)  8)
  :!:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Bettanin & Venturi
Reactie #1 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:38:18
Staat je model 833 op de site?

Ik kan hem zo snel niet vinden!! Of post er even wat fotos van !
We zijn erg benieuwd!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Bettanin & Venturi
Reactie #2 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:38:51
Citaat van: "Boss-man"
Ik kan ze zelf ook nergens online vinden.  :(

Zal even kijken of ik mijn converter liggen heb , dan neem ik effe een foto voor jullie....
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Boss-man

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #3 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:47:47
Jullie moeten maar even niet letten op de kwaliteit van de foto want heb geen softbox belichting momenteel , dus dan maar met de harde flits  :oops:



Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Bettanin & Venturi
Reactie #4 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:56:26
Fraai hoor!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Boss-man

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #5 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:58:27
Dank je , en ik ben er best trots mee ook  :oops:   8)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2008 – 09:13:08
Mogen we weten wat je ervoor heb betaald? Ik vind het inderdaad erg mooie schoenen. Hoe lopen ze in? Hadden ze deze schoen gewoon in voorraad bij S&S?

Boss-man

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:40:21
MaChemist ,

Ik ging voor het model 800 van B&V maar die waren , toen ik ze voor het eerst vasthad , bij nader inzien niet mijn type schoen. Heb nogal een smalle voet en dan zitten schoenen met gesp nu eenmaal niet zo goed als die met rijgkoorden.

De vriendelijke heer van S&S heeft een heel aantal schoenen uit de B&V reeks uitgehaald , waaronder voornamelijk die met Norvegese constructie , maar ook een Barracuda.

Dit paar zat het meest comfortabel , liep het lekkerst en was qua stijl ook wat ik zocht. (zakelijk gebruik).

De schoenen lopen goed in momenteel en geven een degelijke ondersteuning. Enkel is het voor mij wat wennen nog aan schoenen met een dergelijke harde zool / hak. Is toch net iets anders dan de 50 euro schoentjes uit de Shoe-discount  :lol:

Ze hadden die inderdaad op stock , en zelfs in mijn maat (een 6'je).
Voor zover ik weet zijn ze de enige in omstreken die B&V verkopen. Barneys in New-York verkoopt ze ook , en een winkel in Tokyo , maar anders heb ik geen weet van zaken die B&V verkopen.

Ik heb voor dit paar €755 betaald , en ik kreeg er van de vriendelijke heer van S&S de 2 onderhoudsprodukten bij  8)

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #8 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:43:45
Gefeliciteerd met je aanwinst, maar ik vind ze ιcht lelijk (en dan heb ik het niet eens over de veters)  :?

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #9 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:47:16
't Is ook niet mijn smaak. Maar goed, smaken verschillen. Veel plezier ermee, Boss-man.

Boss-man

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #10 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:49:52
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Gefeliciteerd met je aanwinst, maar ik vind ze ιcht lelijk (en dan heb ik het niet eens over de veters)  :?


Jammer maar helaas , smaken verschillen inderdaad  :wink:

Toch bedankt voor de felicitatie !

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #11 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:54:07
Ik vind ze erg mooi. Maar dat is smaak he. Ik vind de prijs ook goed meevallen eigenlijk. Zijn deze schoenen echt helemaal handgemaakt want als je de website moet geloven is dit wel het geval. Zou je als het mogelijk is ook fotos kunnen maken uit andere hoeken en aan je voet? Ben namelijk zelf op zoek naar een speciaal paar schoenen (Corthay, edward green, lattazi) en daar komt dit merk nu wel bij. Op hun website lijken sommige modellen erder wel wat plomp maar ik denk dat dat te maken heeft met hun manier van fotograferen. Nuja als je es tijd hebt voor mooie plaatjes te tonen, graag.

Boss-man

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #12 Gepost op: 06 mei 2008 – 10:59:58
MaChemist,

Ik kan het u tuurlijk niet 100% verzekeren , want ik kan enkel voortgaan op wat mij gezegd wordt , ik stond er niet bij toen ze ze maakten  :wink:  maar deze schoenen zijn inderdaad volledig handwerk.

Vιιl van hun schoenen zijn inderdaad wat "plomp" om het zo maar te zeggen. Dit model is ιιn van de fijnere types. Echter, je moet ze gewoon zien in real life , ze zijn echt heel apart vind ik persoonlijk.

Ik zal zeker wat andere foto's maken en ze hier plaatsen als ik even wat tijd heb om ze goed in beeld te brengen.  :!:

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Bettanin & Venturi
Reactie #13 Gepost op: 06 mei 2008 – 11:10:04
Citaat van: "MaChemist"
Ik vind ze erg mooi. Maar dat is smaak he. Ik vind de prijs ook goed meevallen eigenlijk. Zijn deze schoenen echt helemaal handgemaakt want als je de website moet geloven is dit wel het geval. Zou je als het mogelijk is ook fotos kunnen maken uit andere hoeken en aan je voet? Ben namelijk zelf op zoek naar een speciaal paar schoenen (Corthay, edward green, lattazi) en daar komt dit merk nu wel bij. Op hun website lijken sommige modellen erder wel wat plomp maar ik denk dat dat te maken heeft met hun manier van fotograferen. Nuja als je es tijd hebt voor mooie plaatjes te tonen, graag.


Die bettanins en Lattanzis zijn vaak ook wat lomper. Dat komt niet door de foto hoor. Ze zijn vaak ook behoorlijk zwaar.
Dat komt vooral doordat ze vaak de norvegese constructie hanteren en daarbij een zwaar extra dik onderwerk gebruiken. Als je ze naast bv een Cortay zou zetten, dan lijken die cortays wel kleine kabouterschoentjes van zeer licht materiaal. :wink:

Ik zou zeggen gaat heen en probeer alles eens aan de voet. S&S is graag bereid je alle mogelijkheden te laten zien en ervaren!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Bettanin & Venturi
Reactie #14 Gepost op: 06 mei 2008 – 12:05:40
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "MaChemist"
Ik vind ze erg mooi. Maar dat is smaak he. Ik vind de prijs ook goed meevallen eigenlijk. Zijn deze schoenen echt helemaal handgemaakt want als je de website moet geloven is dit wel het geval. Zou je als het mogelijk is ook fotos kunnen maken uit andere hoeken en aan je voet? Ben namelijk zelf op zoek naar een speciaal paar schoenen (Corthay, edward green, lattazi) en daar komt dit merk nu wel bij. Op hun website lijken sommige modellen erder wel wat plomp maar ik denk dat dat te maken heeft met hun manier van fotograferen. Nuja als je es tijd hebt voor mooie plaatjes te tonen, graag.


Die bettanins en Lattanzis zijn vaak ook wat lomper. Dat komt niet door de foto hoor. Ze zijn vaak ook behoorlijk zwaar.
Dat komt vooral doordat ze vaak de norvegese constructie hanteren en daarbij een zwaar extra dik onderwerk gebruiken. Als je ze naast bv een Cortay zou zetten, dan lijken die cortays wel kleine kabouterschoentjes van zeer licht materiaal. :wink:

Ik zou zeggen gaat heen en probeer alles eens aan de voet. S&S is graag bereid je alle mogelijkheden te laten zien en ervaren!


Heb ze bij S&S in het echt gezien en de zool vind ik wel te lomp, maar vooral het patina is erg mooi. Zou ze zelf denk ik nooit dragen, maar dat komt alleen door de zool, maargoed daar kies je voor. Wel lange en pijnlijke inloop tijd bij dit soort schoenen dacht ik.

Veel plezier met je aanwinst iig :D