Auteur Topic: Safari jacket  (13698 keer gelezen)

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #15 Gepost op: 05 april 2008 – 08:37:40
Ben ik de enige die het afschruwlijk vindt?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #16 Gepost op: 05 april 2008 – 09:36:41
Citaat van: "Michael"
Ben ik de enige die het afschuwelijk vind?


Nee, hier nog iemand.
Vrouw links daarentegen..

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #17 Gepost op: 05 april 2008 – 12:13:41
+1

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #18 Gepost op: 06 april 2008 – 02:22:26
Ja ach, ik zou het zelf niet aan doen, maar je kunt niet zeggen dat het niet goed doordacht en uitgevoerd is... en 30+ jaar oud is, logisch dat het niet helemaal meer van deze tijd is.
ch m๖chte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #19 Gepost op: 06 april 2008 – 02:56:09
Citaat
logisch dat het niet helemaal meer van deze tijd is.

Op dat jasje van het eerste plaatje na dan. Dat is z'n tijd ver vooruit. Je moet er alleen een witte helm bij denken, dan is het net zo'n "storm trooper" uit Star Wars.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #20 Gepost op: 07 april 2008 – 22:49:29
Ik had het eigenlijk alleen over Yves
ch m๖chte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Safari jacket
Reactie #21 Gepost op: 09 april 2008 – 09:55:21


:mrgreen:

Maar goed uitgevoerd kan het er imho goed uitzien:


Deze is gemaakt door Leonardo Bugelli. In de foto gedragen door de maestro zelf.

Ik zou zelf wat 'cowboy elementen' zoals op e klepjes en op de rug weglaten en dan is het volgens mij een prima casual jas.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Rndtje

  • Gebruiker
  • Berichten: 346
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #22 Gepost op: 09 april 2008 – 17:23:27
Maar gaat dit niet meer naar Shirt Jacket toe dan?
Omdat Safari jackets een ceintuur hebben?

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Safari jacket
Reactie #23 Gepost op: 10 april 2008 – 03:28:28
dat was al langer mijn struikelblok aangaande deze twee topics. ik vind die extra ruimte in de rug van dat jasje juist leuker dan zonder.
ch m๖chte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #24 Gepost op: 02 september 2008 – 10:09:48
Zelf heb ik ooit een safari jackett gekocht (drie jaar geleden). Het stof is donkerbruin (soort velours) maar heeft erg lelijke plastieke knopen. Deze knopen zijn erg onopvallend door hun donkerbruine kleur. Ik heb zelf een hele verzameling parelmoeren knopen van mijn grootmoeder geerfd en wil deze er op plaatsen met zampa di galina uiteraard  ;) Deze knopen zijn weliswaar veel opvallender door hun wit beige en blinkende uiterlijk (parelmoerschijn) Nu vraag ik me af of het een goed idee is zulk een contrast te maken tussen  jackett (donkerbruin) en de knopen (lichte kleur)? Iemand een advies?

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #25 Gepost op: 02 september 2008 – 22:31:12
Zelf heb ik ooit een safari jackett gekocht (drie jaar geleden). Het stof is donkerbruin (soort velours) maar heeft erg lelijke plastieke knopen. Deze knopen zijn erg onopvallend door hun donkerbruine kleur. Ik heb zelf een hele verzameling parelmoeren knopen van mijn grootmoeder geerfd en wil deze er op plaatsen met zampa di galina uiteraard  ;) Deze knopen zijn weliswaar veel opvallender door hun wit beige en blinkende uiterlijk (parelmoerschijn) Nu vraag ik me af of het een goed idee is zulk een contrast te maken tussen  jackett (donkerbruin) en de knopen (lichte kleur)? Iemand een advies?

Als ik mij dat zo voorstel lijkt het mij niet erg mooi. Maar....foto's doen wonderen: Leg een paar van die knopen op het jacket en schiet wat foto's. Kunnen wij het hier maken of kraken :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #26 Gepost op: 03 september 2008 – 16:45:57
Bij deze heb ik wat foto genomen van het resultaat. Ik heb me niet kunnen inhouden het toch eens te proberen en moet zeggen dat het erg goed ging. Ik weet zelf niet goed wat van het resultaat te vinden dus graag jullie commentaar. Het is een kleine moeite om er weer andere knopen op te zetten. Fotos zijn niet echt van geweldige kwaliteit.






J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #27 Gepost op: 03 september 2008 – 17:20:31
Ik vind het niet storend, ziet er prima uit.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #28 Gepost op: 03 september 2008 – 17:26:42
Dank je ik vind het ook niet storend eigenlijk en persoonlijk beter dan de plastiekglans van de vorige knopen.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Safari jacket
Reactie #29 Gepost op: 03 september 2008 – 21:00:56
Hee leuk dat je even die foto's post.
Op 2e foto kan je ook mooi die zampa zien :-)

Maar het geheel vind ik niet zo mooi. De knopen vind ik wel erg opvallen tegen het donkere shirt. Wat te wit en wat te groot misschien.

Anyway....wat ga je doen, blijven de knopen?
Niets zo veranderlijk als de mens