Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284904 keer gelezen)

SBT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Trenchcoat
Reactie #90 Gepost op: 27 februari 2009 - 14:26:21
Weet je dan toevallig misschien wat het wel is?

een Overcoat

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 27 februari 2009 - 14:34:13
een Overcoat

Dat lijkt me niet. Voor een overcoat (i.e. een winterjas in een wat zwaardere kwaliteit) lijkt 'ie me te licht. Eerder een topcoat of gewoon een regenjas (kan het materiaal niet zo goed onderscheiden op die foto's). Niet in een klassiek ontwerp in ieder geval.

Laurens Turo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 04 maart 2009 - 17:04:38
@Vodro: probeer het eens bij Metz in de Leidsestraat. Die hebben ook een uitgebreide Burberry-collectie.
I'd trade it all for a singing voice

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 16 maart 2009 - 04:15:16
Eigenlijk zoek ik al een tijdje een blauwe trenchcoat die niet te groot en te lang is. Met 1.70cm lang en 64kg zwaar is dat nog verdraaid lastig. Weet iemand waar ik terecht kan voor een trenchcoat die zowel mooi is als ook niet duurder dan €300,-?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 16 maart 2009 - 08:45:31
Misschien zal er een dergelijke trenchcoat in de lente-/zomercollectie van Suitsupply zitten. De mijne, van de collectie van vorig jaar, voldoet wel aan je vereisten en kostte 200 euro, meen ik.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 16 maart 2009 - 10:47:44
Misschien zal er een dergelijke trenchcoat in de lente-/zomercollectie van Suitsupply zitten. De mijne, van de collectie van vorig jaar, voldoet wel aan je vereisten en kostte 200 euro, meen ik.
In de suit supply Rotterdam zag ik afgelopen weekend al wat jassen hangen in de etalage! Dus zijn ze er al? (vind mijzelf nu dom dat ik niet naar binnen ben geweest :S)

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 16 maart 2009 - 10:55:00
Een aantal dagen geleden heb ik naar het filiaal in Den Haag gebeld en volgens hen hebben ze momenteel alleen de single-breasted jassen. De echte trenchcoats zouden ongeveer begin april komen.

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 16 maart 2009 - 14:57:02
Een tijdje heb ik hier niet gereageerd, maar nu informatie gevraagd wordt die ik heb, kan ik niet achterblijven ;). Ongeveer drie weken geleden heb ik bij het SuSu filiaal te Utrecht een trenchcoat gekocht. Toen ik er vorige week was voor mijn tweede pak hadden ze er nog een paar hangen, alleen de maten daarvan weet ik niet (heb zelf 48).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 16 maart 2009 - 15:03:28
Is er iemand hier die een regen(over)jas op maat (mtm) heeft laten maken? En zo ja: waar? Ik bedoel dus gewoon een overjas, maar dan in 'regenstof', zoals de SuitSupply-jas die Vodro hierboven noemt.

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 16 maart 2009 - 15:46:15
Is er iemand hier die een regen(over)jas op maat (mtm) heeft laten maken? En zo ja: waar? Ik bedoel dus gewoon een overjas, maar dan in 'regenstof', zoals de SuitSupply-jas die Vodro hierboven noemt.

Hebben jullie misschien een afbeelding? :?:
Het meervoud van lef is leven

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 16 maart 2009 - 15:51:21

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 09 april 2009 - 00:45:51
De jas die de heer Usher in deze clip draagt, heeft iemand een idee welk merk dit is?

Zat toevallig de clip eens te bekijken, terwijl ik het normaal alleen als achtergrond muziek aan heb staan, toen me eigenlijk opviel dat ik deze jas misschien wel erg mooi vind. Kan het niet helemaal duidelijk zien dus ik ben wat behouden maar hoor graag wat jullie denken.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 13 juli 2009 - 15:02:45
Ik vond nog een oudere foto van mijn Ubbink Trenchcoat. Fijn jasje met de bekende fel gekleurde voering.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #103 Gepost op: 20 augustus 2009 - 02:28:53
Burberry heeft voor de stijlbewuste man die bang is voor regen nu een eigen versie van de oprol-regenjas (die in zichzelf vouwt en een klein pakketje wordt) gemaakt, die uiteraard een trenchcoat wordt...

http://www.selectism.com/news/2009/08/18/burberry-navy-packable-trench-coat/

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 20 augustus 2009 - 02:50:04
Niet zo heel erg nieuw hoor. Ik heb dat 2 jaar geleden ook al gezien, een hele dunne trenchcoat voor noodgevallen. Koop niet de hippe korte versie, die is voor modepopjes. Opteer voor model 21, het orgineel!