Auteur Topic: Enzo Bonafé  (20459 keer gelezen)

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #15 Gepost op: 01 november 2011 – 15:14:07
Nu ben je echt al je geloofwaardigheid kwijt wat mij betreft.

Je hebt het lang volgehouden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #16 Gepost op: 02 november 2011 – 08:20:43
Voortschrijdend inzicht misschien; je moet tenslotte een schoen voor nagenoeg elke gelegenheid bezitten?
Met geloofwaardigheid heeft het m.i. niet veel van doen omdat DB monk en brogue schoenen niet echt mijn smaak zijn, maar ik deze toch gekocht heb vanwege de prijs/kwaliteit en omdat ik mij hiermee onopvallend onder de pensionado's kan begeven indien nodig.  :mrgreen:
Ik ben niet overstag of zo, van een DB monk bezit ik 1 paar en nu van een gaatjes schoen eveneens en dat zal ongetwijfeld ook niet meer worden in de toekomst.
Laatst bewerkt op: 02 november 2011 – 08:33:59 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #17 Gepost op: 02 november 2011 – 09:17:04
Je koopt toch geen spullen die je zelf niet mooi vindt
Be yourself no matter what they say

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #18 Gepost op: 02 november 2011 – 10:49:42
Uiteraard koop ik wel eens spullen die ik niet mooi vind maar wel nodig heb, dat moeten we toch allemaal wel eens?
Vanzelfsprekend wordt het dan wel de minst lelijke.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #19 Gepost op: 02 november 2011 – 10:51:07
Uiteraard koop ik wel eens spullen die ik niet mooi vind maar wel nodig heb, dat moeten we toch allemaal wel eens?

Jouw definitie van 'nodig' is voer voor psychologen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #20 Gepost op: 02 november 2011 – 11:01:17
Lijkt me niet aan de orde het gaat al decennia lang goed, maar een ieder heeft tenslotte zijn eigen persoonlijke omschrijving van nodig hebben; ook gij.
Ik heb een BlackBerry i.p.v.. een Iphone en een Honda i.p.v.. een Audi en dat is niet omdat deze mooier zijn, maar deze zijn om andere redenen aangeschaft en dat zelfs niet uitsluitend om het nodig hebben.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #21 Gepost op: 02 november 2011 – 14:03:56
Waarom zou je brogues nodig hebben? Kan me geen gelegenheid voorstellen waarbij een brogue het enige juiste schoeisel is.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #22 Gepost op: 02 november 2011 – 14:33:05
Lijkt me niet aan de orde het gaat al decennia lang goed, maar een ieder heeft tenslotte zijn eigen persoonlijke omschrijving van nodig hebben; ook gij. Ik heb een BlackBerry i.p.v.. een Iphone en een Honda i.p.v.. een Audi en dat is niet omdat deze mooier zijn, maar deze zijn om andere redenen aangeschaft en dat zelfs niet uitsluitend om het nodig hebben.

Je hebt 20+ paar schoenen in de kast staan, je analogie gaat niet op. Clay merkt dat al terecht op.
Je moet het vooral zelf weten hoor, alleen staan je tig berichtjes met commentaar op schoenen met in jouw ogen teveel gaatjes volledig haaks op deze aanschaf.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Huey

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 1.527
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Enzo Bonafé
Reactie #23 Gepost op: 02 november 2011 – 19:26:52
Niet dat ik per se Leone wil verdedigen, maar dankzij dit forum heb ik ook wel eens aanschaf gedaan die ik daarvoor niet eens in me opgekomen zou zijn.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #24 Gepost op: 03 november 2011 – 06:37:49
Ik ook, maar toen heb ik niet eerst tot vervelens toe lopen melden dat ik bepaalde zaken nooit zou kopen. En dan koop ik ook iets moois en niet een lelijke winkeldochter omdat ie zo goedkoop is.
The man with style, is the man who can smile

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #25 Gepost op: 03 november 2011 – 08:41:49
Vandaar mijn opmerking voortschrijdend inzicht o.a. dankzij dit forum heb ik besloten toch een brogue schoen aan te schaffen en of dit een mooie of lelijke winkeldochter is? ik zie dat verschil met dit type schoen zelf toch niet zo. :)
Voor het bruto bedrag had ik deze normaliter prijzige schoen inderdaad niet aangeschaft, het verschil tussen de nieuwe lijn en de vorige lijn is een extra gaatjesprint naast de veterlijst, verder is de winkeldochter gelijk aan het etalage exemplaar.
Ik schaf dan toch liever een Bonafe winkeldochter aan dan een Bata premium voor eenzelfde prijs.
Het voordeel van Enzo Bonafe is dat deze modellen volgens mij al tenminste 10 jaar nagenoeg onveranderd in de collectie zitten; de pasvorm is mij overigens behoorlijk meegevallen omdat ze in werkelijkheid veel slanker dragen/aanvoelen dan het model in eerste instantie deed vermoeden, bovendien is de schoen van een mooie kwaliteit.
Laatst bewerkt op: 03 november 2011 – 11:45:45 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #26 Gepost op: 03 november 2011 – 08:56:29
(..) of dit een mooie of lelijke winkeldochter is? ik zie dat verschil met dit type schoen zelf toch niet zo.
Voor het bruto bedrag had ik deze normaliter prijzige schoen inderdaad niet aangeschaft (..)


Dr Funkenstein

  • Gebruiker
  • Berichten: 35
  • The Original Dr Shade
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #27 Gepost op: 29 november 2011 – 21:49:54
Ook bij Tott & Co in Düsseldorf geweest. Je loopt bijna ongemerkt door deze volgepakte winkel. Oog viel op de button boots, die ik nog nooit eerder in een winkel had gezien. Gepast en voor de bijl gegaan. In NL niet verkrijgbaar. Ook niet bij Shoes & Shirts in Maastricht. Van Eertweegh van S&S is wel eens in het atelier geweest van Bonafé, maar niet overgegaan om collectie te gaan voeren, vanwege niet apart genoeg. Kwalitatief wel goed. Button boots zoals deze zijn natuurlijk apart, maar als winkelier moet er natuurlijk verkocht worden en dat is met dit model wat moeilijker .... Schoen wordt regelmatig gedragen, waarbij opmerkingen niet van de lucht zijn. Overigens altijd positief.

bailed but cuffed and indicted enter the arena as I take center stage the lights set low and the night has come of age I'm fishing with my boat and I'm fishing for trout mix the Bass Ale with the Guiness Stout fishing for a line inside my brain

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Enzo Bonafé
Reactie #28 Gepost op: 29 november 2011 – 22:10:49
Daar zou ik graag eens een foto van zien, aan de voet, met een passende outfit!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Enzo Bonafé
Reactie #29 Gepost op: 30 november 2011 – 11:57:00
Prachtig, dr. Funkenstein!!
Ik loop zoals je hierboven kan lezen eveneens met de gedachte te spelen zo iets dergelijks aan te schaffen, maar was hier nog niet aan toegekomen en kan bovendien nog niet kiezen tussen de zwart- of bruin combi.
Volgens mij moet je dit soort ankle boots onder eenzelfde outfit kunnen dragen waaronder je een bi-matiere EG Galway of G&G Wigmore zou dragen, ik ben ook benieuwd naar actiefoto's.
Laatst bewerkt op: 30 november 2011 – 12:37:20 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“