Auteur Topic: Pakken algemeen  (407291 keer gelezen)

Leonardus

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2295 Gepost op: 10 juli 2018 – 10:45:16
Munro?

Velponi

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2296 Gepost op: 10 juli 2018 – 11:12:26
Geen tijd voor mtm, dacht ik.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2297 Gepost op: 10 juli 2018 – 13:22:04
Munro?

Niet direct, alleen via winkels.
Respect the beard

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2298 Gepost op: 24 juli 2018 – 13:44:12
Heren,

Mijn eerste post hier en uiteraard weer zo'n eeuwige "kunnen jullie mij advies geven?" post.
De intentie is wel om vaste forumgebruiker te worden en uiteraard heb ik mij al her en der ingelezen.

Ik ben toe aan een kleine stap omhoog qua garderobe. Waarschijnlijk, als ik hier zeg wat ik nu draag, kan ik volgens jullie ook niks anders dan omhoog. Vandaar dat ik ook even getwijfeld heb om een post in "mijn eerste pak" te maken maar dat ging me toch net te ver. ;-)
Dus de Val Liers gaan de deur uit en een paar goede schoenspanners komen erin voor mijn volgende paar schoenen. En qua pak wil ik naar een weloverwogen garderobe in plaats van impuls.

Ik heb tijden in pakken van Van Gils gelopen die ik ooit kocht in een herenmodezaak met vestigingen door heel Nederland, naam even kwijt maar is zo'n 10 jaar geleden failliet gegaan. En ik heb lang in mijn trouwpak gelopen ( :oops:), volgens mij van Roka.
Enkele jaren geleden ben ik bij Will Klaassen binnengestapt en heb een blauw Baumler pak gekocht omdat ik eigenlijk snel een pak moest hebben. Qua overhemden loop ik meestal in Strellson omdat die me qua pasvorm goed bevallen. Sorry, ik weet dat velen van jullie Strellson echt affikken maar ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Tips voor alternatieven zijn welkom uiteraard ;-)

Qua postuur heb ik best wat mogelijkheden in RTW mogelijkheid, alleen tussen de schouderbladen zit niet elk merk even netjes. Kan wel wat taillering gebruiken.
Qua werkveld loop ik in een soort spagaat; ik werk eigenlijk bij een financieel dienstverlener/verzekeraar maar ben verantwoordelijk voor externe partnerships dus mijn gesprekspartners zijn soms marketeers/ marketing managers en de volgende keer weer meer op management niveau. Bij de een praat ik dus met iemand in een polo en chino, bij de ander met iemand in een Cerruti of Zegna en intern hetzelfde. In ieder geval draag ik (helaas) dus in ieder geval meestal geen das meer tegenwoordig en

Qua budget wil ik dus op niveau Baumler en omhoog kijken, er iets boven gaan zitten en een kwalitatief goed pak kopen met nog wel een licht getailleerde look.
Ik heb aan de diverse merken zitten denken maar weet eigenlijk niet zo goed wat prijs-kwaliteitstechnisch verhoudingsgewijs nou rotzooi is en wat niet. Zowel diverse MTM merken (Cavallari was zooi begreep ik al  ;) ) als wat meer MTM merken. Mijn buurman zweert bij Zano maar ik vind dat nog best aan de prijzige kant.

Waar kan ik het beste naar kijken, RTW of is MTM ook haalbaar voor de lagere budgetten?
Toch gewoon zoals ik vaak lees bij SuSu binnenstappen of is het slim om op een flinke sale van Oger te wachten?
Of toch maar gewoon nog even doorlopen, voor het najaar een vakantie Rome boeken en daar een aantal pakken halen? Soms lijkt het wel of er in Italië überhaupt geen slecht pak te koop is...

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2299 Gepost op: 24 juli 2018 – 14:13:41
Geen idee wat je budget is met "niveau Baumler" - ken het merk niet - maar inderdaad, voor zowel RTW als MTM zijn Suitsupply en Oger (red/dfs) aardige beginpunten.

Idem voor shirts onder de 100,- euro.

Je hoeft iig niet naar Italië om daar pakken te kopen. De meeste high end merken verkopen ze hier ook.
Enige reden die ik kan bedenken om naar Italië voor een pak af te reizen is als je een hele goede lokale kleermaker weet.

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2300 Gepost op: 24 juli 2018 – 14:38:23
Geen idee wat je budget is met "niveau Baumler" - ken het merk niet - maar inderdaad, voor zowel RTW als MTM zijn Suitsupply en Oger (red/dfs) aardige beginpunten.

Volgens mij was mijn pak toen een aanbieding van 500,- voor 300,- ofzo.

Je hoeft iig niet naar Italië om daar pakken te kopen. De meeste high end merken verkopen ze hier ook.
Enige reden die ik kan bedenken om naar Italië voor een pak af te reizen is als je een hele goede lokale kleermaker weet.

Ik liep twee weken geleden door Rome en de Zegna en Cerruti pakken lijken daar toch wel een ander prijspeil te hebben dan hier? Waarschijnlijk heb ik weer net een aanbieding voorbij zien komen. ;-)

Maar ok, dan ga ik eens bij Oger snuffelen. Is die Outlet in Haarlem nog de moeite waard? Ik ben veel onderweg dus even doorrijden naar Haarlem is niet veel moeite.
Ik wilde ook in Roosendaal binnenkort eens kijken of er nog wat mooie stoffen bij SuSu daar lagen in de outlet.
Laatst bewerkt op: 24 juli 2018 – 14:41:51 door Marshall

Bogart

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2301 Gepost op: 24 juli 2018 – 14:39:18
Baumler is nivo Boss

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2302 Gepost op: 24 juli 2018 – 14:44:08
Baumler is nivo Boss
Serieus? Boss is mij altijd extreem afgeraden vanwege de slijtage (los van dat ik het uberhaupt een vreemd merk vind; het wil zich premium positioneren maar hanteert lagere prijszettingen. Dat doet altijd wenkbrauwen fronsen).
Is Baumler zo slecht? Heb het pak nog niet zo lang maar tot op heden geen extreme slijtages kunnen vinden.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2303 Gepost op: 24 juli 2018 – 15:08:03
gaat meer om de constructie en materiaalgebruik.

pakken onder de 500 van de meeste herenmodezaken zijn gewoon geplakt.

haarlem outlet is enorm hit or miss, misschien over maandje als de reguliere sale voorbij is dat ze de restjes daar droppen.

idem voor rosada, je zou nu in de online outlet van suitsupply kunnen kijken.

maar zelfs full price is susu z'n geld wel waard

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2304 Gepost op: 24 juli 2018 – 15:45:14
Ik had bij SuSu altijd zo’n decathlon gevoel. Nergens voor nodig begrijp ik hier al.
Binnenkort eens gaan neuzen.

Oris

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2305 Gepost op: 24 juli 2018 – 20:50:53
Ik liep twee weken geleden door Rome en de Zegna en Cerruti pakken lijken daar toch wel een ander prijspeil te hebben dan hier? Waarschijnlijk heb ik weer net een aanbieding voorbij zien komen. ;)
Ik geloof dat de sale in Italië 1 juli begint, dus dat zou kunnen kloppen. In de outlet in Roermond zit ook een Zegna winkel.

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2306 Gepost op: 26 juli 2018 – 12:31:28
Toevallig even 5min in de winkelstraat van Haarlem vandaag dus ook meteen bij Oger langsgelopen. Dit oogt veelbelovend? Geen tijd om naar binnen te gaan.
Laatst bewerkt op: 26 juli 2018 – 12:46:43 door Marshall

Velponi

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2307 Gepost op: 26 juli 2018 – 13:16:46
Allemaal Red denk ik. Zit niet lekker. Dus wel voordelig maar niet zo veelbelovend.

Harrie

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2308 Gepost op: 26 juli 2018 – 13:54:55
Crazy!

Marshall

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Pakken algemeen
Reactie #2309 Gepost op: 26 juli 2018 – 16:08:33
Allemaal Red denk ik. Zit niet lekker. Dus wel voordelig maar niet zo veelbelovend.

Die shirts zijn wel Dfs, 2 voor €100,-?
En 100,- voor een pakkie is wel echt cheap