Beste Heren-pakkenkenners,
Ongeveer een jaar geleden heb ik bij een niet nader te noemen winkel een Boss pak aangeschaft voor +/- € 700. Tot op heden was ik hier zeer tevreden mee, het pak zit goed en ziet er goed uit. De broek zit misschien iets te strak, maar dat is een goede motivatie om weer eens wat vaker het hardloopschoeisel uit de kast te halen.
Vandaag viel mij echter ineens op dat op de linker mouw, ter hoogte van mijn elleboog, de stof volledig is doorgesleten. Naar mijn mening is niet acceptabel voor een toch niet heel goedkoop pak van 12 a 13 maanden oud dat pas sinds september jl. vaak wordt gedragen. Ik werk, net zoals waarschijnlijk velen van jullie, op kantoor en zit het grootste gedeelte van de dag. Het jasje heb ik daar lang niet altijd bij aan, ik denk iets meer dan de helft van de tijd. Uiteraard ga ik zodra ik de tijd heb even langs de winkel waar ik het pak gekocht heb, ook al is dit niet echt in de buurt voor mij.
Wat is jullie mening over bovenstaande? Het lijkt mij toch niet normaal dat een pak zo snel slijt, ook al wordt het veel gedragen tijdens bureauwerk?
In ieder geval zal ik op zeer korte termijn een nieuw pak aan moeten schaffen omdat ik deze nu niet meer kan dragen. Ik heb momenteel 3 pakken waarvan één mij niet zo bevalt en deze nu dus stuk is. Dat laat slechts 1 pak over dat echt nog prettig / fatsoenlijk is om te dragen. Bij voorkeur zou ik een maatpak laten maken bij een lokale kleermaker of de Society Shop, aangezien ik bij die laatste korting krijg via mijn werkgever. Aangezien ik nu een spoedoplossing nodig heb gaat dat hem nu echter niet worden. Ik wil daarom op dit moment even voor een budget-pak gaan. Ik zat daarbij te denken aan iets van Oger Red, Suit Supply of Society Shop (huismerk). Echter zit je ook dan al snel weer op een besteding van minimaal € 400. Goedkoper kan natuurlijk, maar dan kom ik bij zaken als de WE uit. Hebben jullie ervaring met dat soort, met name die laatste, zaken / pakken? Wellicht nog suggesties waar ik voor weinig geld snel een toonbaar pak kan scoren?
Overigens viel mijn oog ook op de Oger Fine Pezze 'actie'. Een Oger maatpak van € 550. Dat zal voor de spoedoplossing hoogstwaarschijnlijk te lang duren, maar wellicht een idee om toch ook alvast maar van deze actie te profiteren. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en een idee of het echt voor de geadverteerde prijs lukt of dat je al snel (veel) meer kwijt bent?