Een hele goedemiddag alle gentlemen van het stijlforum;
Mijn naam is Melissa en ben een jongedame die een (afstudeer)onderzoek houdt onder mannen die (maat)pakken dragen. Mijn studie Small Business & Retail Management volg ik aan Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch. Daarbij is binnen mijn onderzoek de consument opgesplitst in 2 type consumenten; consument potentieel en consument MTM (made to measure/maatwerk).
Dit onderzoek voer ik uit namens The Makers B.V. te Breda. The Makers is een groothandel, bestaande uit de Van Gils broers, die zich richt op het maken en verkopen van confectie en maatpakken voor zowel dames als heren en leveren deze aan retailers met eventueel meerdere vestigingen, eenmanszaken of een traveling tailor.
Gezien het feit dat The Makers een groothandel is en zich richt op de B2B en geen direct contact heeft met de consument, is het lastig om inzicht te krijgen wat de wensen en behoeften zijn. Via de klanten van The Makers heb ik wel verschillende respons gekregen, alleen zijn de klanten natuurlijk weer beschermend over hun eigen klantengroepen en klantgegevens ect. wat ik ook zeker begrijp! Tenslotte is een relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen en zou ik het ook niet waarderen als mijn gegevens zomaar prijs worden gegeven voor onderzoeksdoeleinden.
Het is voor mij een enorme uitdaging geweest om aan het gewenste respons te komen. Nu is mijn laatste poging om hulp te vragen via het stijlforum. Ik merk dat hier met passie gesproken wordt over pakken, waar ik weer erg enthousiast van wordt en dus wil ik jullie vragen om hulp. Onderstaand staan 2 linken naar enquêtes die zijn onderverdeeld in 2 type consumenten:
Consument MTM:
https://nl.surveymonkey.com/r/5LYS9BSConsument Potentieel:
https://nl.surveymonkey.com/r/YXHBJFLKoopt u alleen
maatpakken, vul dan de
Consument MTM enquête in. Koopt u
confectie, vul dan de enquête
Consument Potentieel in.
Koopt u beide, dan is mijn verzoek om de enquête in te vullen wat u het meest koopt.
Het duurt maar een paar minuutjes en het helpt mij enorm om zicht te krijgen wat consumenten precies willen op het gebied van pakken en maatpakken, wat ik weer kan doorvertalen naar The Makers.
Mochten jullie nog vragen, tips, op- of aanmerkingen hebben met betrekking tot mijn onderzoek hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet,
Melissa