Maar om op je vraag in te gaan: tien hemden in ιιn keer heb je echt niet nodig. Wit is ook niet goed: lichtblauw moet je hebben. Ik zou niet met maatwerk beginnen, tenzij je heel rare maten hebt. Koop eerst eens een paar shirts uit het rek bij Suitsupply van 59 euro/stuk.
Mee eens. Begin gewoon eens met RTW-shirts. Ik draag zelf uitsluitend RTW-shirts, aangezien ze prima zitten met mijn figuur (alleen de mouwen zijn soms iets te lang). MTM bij shirts is niet altijd persι beter dan RTW. MTM is denk ik vooral aan te raden als je erg afwijkende lichaamsverhoudingen hebt (bijv. een vrij dikke nek, maar verder een vrij smal en kort lichaam). SuitSupply is dus een prima startersoptie. Loop eens bij ze binnen en pas eens wat van hun kant-en-klare shirts om te zien wat je goed bevalt.
Moet wel zeggen dat SuitSupply de laatste jaren duurder geworden is. Een jaar of 2,5 terug waren hun meeste shirts 59E, nu zijn er nog maar een paar 59E en heb je ze al gauw van 79E en 99E. Moet daarentegen wel zeggen dat je die hogere prijs bij de 99E shirts wel ziet: parelmoeren knopen, hanenpootsteken, geplooidje mouwtjes, iets luxere fijnere stoffen etc.
Daarnaast zou ik ook nooit in 1x 10 shirts aanschaffen. Begin eens met bijv. 3 shirts, waarbij je er bijv. 1 wit doet, 1 lichtblauw en 1 met een wit/blauw patroontje (bijv ruitjes, gestreept, visgraat etc.). (Op dit punt dus oneens met roen: prima om een wit basisshirt te hebben, zeker voor officiλle gelegenheden, al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig ook steeds vaker blauw draag of shirts met wit/blauwe patronen). Dan kan je eerst kijken hoe dat bevalt en uit proberen wat je goed vindt staan. Dan kan je later rustig eens wat shirts erbij kopen. Bij mijzelf heeft dit ook goed gewerkt. Naar mate je het langer draagt ontwikkel je een eigen smaak en dus is het zonde om in 1x te veel shirts te kopen als je smaak daarna te veel verandert. Bovendien kan je boordmaat veranderen en is het dan ook zonde als je in 1x met veel te veel te kleine shirts zit. Daarnaast is het ook leuker om eens in de zoveel tijd er een nieuwe bij te kopen en een oude versleten te vervangen.