Auteur Topic: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden  (148931 keer gelezen)

oever

  • Gebruiker
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #315 Gepost op: 26 december 2014 – 17:17:20
shirts van Lewin mooie betaalbare stap 1
http://www.tmlewinshirts.eu/Shirts/Mens-Shirts,en,sc.html&cm_re=Week+43-_-Slide+0-_-Mens+Shirts
denk zie topic hierover, samenvatting: mouwlengte valt krap, voor de rest prima deal

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #316 Gepost op: 26 december 2014 – 17:41:06
Hoe zeiden ze dat ook alweer?
Cheap, fast, good. Pick any 2.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #317 Gepost op: 26 december 2014 – 17:45:12
KFC toch?

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #318 Gepost op: 27 december 2014 – 14:05:13
KFC toch?

dat weet ik niet.

ooit n goede post daarover gelezen op putthison. Is met altijd bijgebleven. Heb even geen link paraat, maar is met google vast snel te vinden.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #319 Gepost op: 27 december 2014 – 14:22:20
Wellicht al voorbij gekomen, maar de volgende site geeft denk ik goede tips hoe je de basis kunt leggen voor een goede (business basics) garderobe:
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

cutaway

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #320 Gepost op: 27 december 2014 – 20:53:45
shirts van Lewin mooie betaalbare stap 1
http://www.tmlewinshirts.eu/Shirts/Mens-Shirts,en,sc.html&cm_re=Week+43-_-Slide+0-_-Mens+Shirts
denk zie topic hierover, samenvatting: mouwlengte valt krap, voor de rest prima deal

Shirts van T.M. Lewin zijn inderdaad prima. Goede prijs/kwaliteit. Echter vind ik hun boorden niet breed genoeg, waardoor de puntjes niet altijd onder je jasje/revers vallen, maar zichtbaar blijven. Maar dat is deels ook een kwestie van smaak. Daarom heb ik geen shirts van ze (wel dassen). Ook ken ik er die ze dragen, maar waarvan de punten van de boorden helemaal bol zijn gaan staan.
Laatst bewerkt op: 28 december 2014 – 12:27:38 door cutaway

Jean-Marie Pfaff

  • Gebruiker
  • Berichten: 249
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #321 Gepost op: 28 december 2014 – 19:51:01
Ik moet binnenkort voor een job dagelijks in pak. Ik zou daarom een tiental shirts moeten bijkopen. Op welke manier pak ik dit het beste aan om het toch wat betaalbaar te houden. Ik zou bv 5x een degelijk wit hemd  op maat willen kopen, maar om nou 5maal volle pot te betalen..
Hoe zeiden ze dat ook alweer?
Cheap, fast, good. Pick any 2.
Ik vind de vraag niet zo gek hoor. Het opmeten en aanpassen aan je persoonlijke maten is het grootste werk de eerste keer, maar eens je die hebt is het toch eenvoudiger?
Dus ik vraag me af hoe ik dat het beste zou aanpakken. Luxire lijkt mij een goede keuze, het eerste shirt wordt weliswaar leergeld.
Elke expert begon ooit als beginneling.

roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #322 Gepost op: 28 december 2014 – 20:11:09
Ik heb wat moeite met je nick.

Maar om op je vraag in te gaan: tien hemden in ιιn keer heb je echt niet nodig. Wit is ook niet goed: lichtblauw moet je hebben. Ik zou niet met maatwerk beginnen, tenzij je heel rare maten hebt. Koop eerst eens een paar shirts uit het rek bij Suitsupply van 59 euro/stuk.

Nog een tip: ga niet meteen in zee met online mtm-boeren. Luxire is op zich prima, maar zoiets heeft pas zin als je een goed passend hemd hebt waarvan je de maten kunt overnemen.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #323 Gepost op: 28 december 2014 – 20:11:54
Ik beweeg ondanks mijn lengte steeds meer naar Rtw (met extra mouwlengte). Al mijn Mtm-spul draag ik niet meer. Te strak, gevoelsmatig uit verhouding. Zitten een paar dure jongens tussen. Da's pas leergeld.

roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #324 Gepost op: 28 december 2014 – 20:16:11
Idem, met wat uitzonderingen. Het lijkt ook of er meer goede rtw te krijgen is voor types zoals ik (twee meter, geen vet). Of ik weet het beter te vinden, dat kan ook.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #325 Gepost op: 28 december 2014 – 20:21:07
Al mijn Mtm-spul draag ik niet meer. Te strak, gevoelsmatig uit verhouding. Zitten een paar dure jongens tussen. Da's pas leergeld.
Idem hiero. Vrijwel alles zit nu te strak/te oncomfortabel.

Financieel best pijnlijk. Maar zeker nuttig in het kader van ontwikkeling.

Jean-Marie Pfaff

  • Gebruiker
  • Berichten: 249
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #326 Gepost op: 28 december 2014 – 20:38:20
Dus wat jullie eigenlijk zeggen is: besteed in het begin niet teveel geld aan shirts, maar eerder aan het pak en de schoenen?
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Elke expert begon ooit als beginneling.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #327 Gepost op: 28 december 2014 – 20:43:08
Shirts kun je nooit teveel van hebben denk ik. Goed om te starten met bijv. rtw van susu als basis. Daarna kun je gaan experimenteren. Ik vind Ettemadis heel goed.

ps: ik heb eerder in dit topic een link geplaatst naar een website met goede tips over wat je eerste shirts zouden kunnen zijn.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

cutaway

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #328 Gepost op: 28 december 2014 – 20:55:49
Maar om op je vraag in te gaan: tien hemden in ιιn keer heb je echt niet nodig. Wit is ook niet goed: lichtblauw moet je hebben. Ik zou niet met maatwerk beginnen, tenzij je heel rare maten hebt. Koop eerst eens een paar shirts uit het rek bij Suitsupply van 59 euro/stuk.

Mee eens. Begin gewoon eens met RTW-shirts. Ik draag zelf uitsluitend RTW-shirts, aangezien ze prima zitten met mijn figuur (alleen de mouwen zijn soms iets te lang). MTM bij shirts is niet altijd persι beter dan RTW. MTM is denk ik vooral aan te raden als je erg afwijkende lichaamsverhoudingen hebt (bijv. een vrij dikke nek, maar verder een vrij smal en kort lichaam). SuitSupply is dus een prima startersoptie. Loop eens bij ze binnen en pas eens wat van hun kant-en-klare shirts om te zien wat je goed bevalt.

Moet wel zeggen dat SuitSupply de laatste jaren duurder geworden is. Een jaar of 2,5 terug waren hun meeste shirts 59E, nu zijn er nog maar een paar 59E en heb je ze al gauw van 79E en 99E. Moet daarentegen wel zeggen dat je die hogere prijs bij de 99E shirts wel ziet: parelmoeren knopen, hanenpootsteken, geplooidje mouwtjes, iets luxere fijnere stoffen etc.

Daarnaast zou ik ook nooit in 1x 10 shirts aanschaffen. Begin eens met bijv. 3 shirts, waarbij je er bijv. 1 wit doet, 1 lichtblauw en 1 met een wit/blauw patroontje (bijv ruitjes, gestreept, visgraat etc.). (Op dit punt dus oneens met roen: prima om een wit basisshirt te hebben, zeker voor officiλle gelegenheden, al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig ook steeds vaker blauw draag of shirts met wit/blauwe patronen). Dan kan je eerst kijken hoe dat bevalt en uit proberen wat je goed vindt staan. Dan kan je later rustig eens wat shirts erbij kopen. Bij mijzelf heeft dit ook goed gewerkt. Naar mate je het langer draagt ontwikkel je een eigen smaak en dus is het zonde om in 1x te veel shirts te kopen als je smaak daarna te veel verandert. Bovendien kan je boordmaat veranderen en is het dan ook zonde als je in 1x met veel te veel te kleine shirts zit. Daarnaast is het ook leuker om eens in de zoveel tijd er een nieuwe bij te kopen en een oude versleten te vervangen.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #329 Gepost op: 28 december 2014 – 21:04:17
Ik zou er nu 10 kopen bij H&K.
Kosten geen drol.
Be yourself no matter what they say