Auteur Topic: Antwerpen  (171044 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Antwerpen
Reactie #210 Gepost op: 23 februari 2009 - 21:40:43
Het zal wel ver-neder-belgen zijn, of hooguit vervlaamsing.

Je weet in ieder geval waar ik naartoe wilde. ;)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 23 februari 2009 - 21:49:39
Je weet in ieder geval waar ik naartoe wilde. ;)
Jaja, maar de échte Belgen wonen in Brussel :-).

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 23 februari 2009 - 21:59:03
Hoe benoem je dan Nederbelgen woonachtig in Brussel? ;)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 23 februari 2009 - 22:03:09
Hoe benoem je dan Nederbelgen woonachtig in Brussel? ;)
Neder-ige Brusselaren :-)
En nederigheid is iets dat de meeste Nederbelgen niet kennen :-(.

Mediaman

• Gast
Reactie #214 Gepost op: 21 mei 2009 - 12:24:06
Morgen maar eens een dagje en een nachtje naar Antwerpen in Hotel Banks. Iemand een suggestie voor een goed Belgisch restaurant in de buurt van de Nationale Straat, geen sterren, ik wil graag wat typische streekgerechten eten.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 21 mei 2009 - 12:34:30
Paul zal zo wel met suggesties aankomen. ;)

Mediaman

• Gast
Reactie #216 Gepost op: 21 mei 2009 - 12:37:45

Daar reken ik op,... :lol:

Mediaman

• Gast
Reactie #217 Gepost op: 24 mei 2009 - 09:23:45
Heren,

Zoals gezegd in mijn andere post in SHJNA een prima tripje gehad weer naar Antwerpen en omdat we uitgebreid wilden genieten van de culinaire kant van de stad ook maar een nacht geslapen. Het hotel Banks is een aanrader:
- Centraal gelegen in een zijstraat van De Nationale Straat, op loopafstand van alle SF waardige winkels en voldoende restaurants.
- Kleine kamers met Aupingbedden, goed geslapen, geen airco.
- Goed ontbijt, je krijgt een mooi bordje met kwark, ruim beleg, eitje, muesli en een mandje brood assortiment.
- Betaalbaar, vanaf gemiddeld zo'n € 150,- per nacht.
http://hotelbanks.com/pages/dutch/home.php

Gegeten in restaurant De Kleine Zavel, goed gegeten, goed gedronken, ontspannen sfeer, attent personeel, mooie kaart. http://www.kleinezavel.be/nl/

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 26 mei 2009 - 11:40:39
Helaas: was met de feestdagen met leukere dingen bezig dan stijlforum  :lol:.
Sorry, mediaman, maar de Kleine Zavel staat wel goed bekend.

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 26 mei 2009 - 14:12:18
Helaas: was met de feestdagen met leukere dingen bezig dan stijlforum  :lol:.
Sorry, mediaman, maar de Kleine Zavel staat wel goed bekend.

Geen probleem Paul, dank voor je bevestiging dat ik goed heb gegeten.  :wink: Het waren wel Bourgondische porties, we rolden tonnetje rond (en vrij beschonken) de deur uit, het desert pasten niet meer.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 23 juli 2009 - 18:39:41
Gisteren in Antwerpen geweest voor wat solden shoppen. Bij Oxford was er nog tamelijk veel te vinden maar toch heb ik mijn bedenkingen.

Vermits Antwerpen niet bij de deur is voor mij kan ik niet oordelen over de normale gang van zaken in een winkel als Oxford maar er waren toch enige dingen die me stoorde.
Om te beginnen was er geen enkel deskundig personeelslid aanwezig, enkel maar een paar lullige knaapjes en een meisje van "16" jaar. Ze waren allen gekleed als een doorsnee "polo ralph lauren" kijk naar mij paardje op mijn shirt soort figuren. Ze vroegen niet of ze je konden helpen, stonden gewoon wat te praten met elkaar...
Op de deur hing een affiche dat Oxford jobstudenten zoekt  ](*,)  :-k
Verder was het er wel tamelijk opgeruimd maar schijn bedriegt leek achteraf. Er waren nog enkele mooi cashmere truien van Cuccinelli aan 60% korting. Dus ik erg blij maar wat bleek tot nadere inspectie. De ene trui had een gescheurde mouw en nog een andere een gat onder de oksel. OK als je dit verkoopt in de solden maar vermeld dan aub toch eerlijk dat het kapotte stukken zijn. Of ze hadden toch op zijn minst het gat kunnen stoppen en het vermelden dat het gaat om defecte kleding (250 euro is dan nog veel geld imho)
Ik vind het jammer dat deregelijke kleding zo op hoop wordt gestoken en er dan een paar jobstudenten gehuurd worden om de kassa te bedienen. Echt triest, ik hoop dat in seizoen de bediening beter is.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 31 augustus 2009 - 13:17:43
Ik heb in het restaurant topic nog wat geschreven over wat restaurants in Antwerpen.

Verder nog een tip voor cocktails: "Cocktails at Nine".
En voor patisserie, naast de door mij eerder genoemde Gunther Watté, Del Rey. Deze verkoopt ook verrassend goede macarons.

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 06 september 2009 - 11:36:18
Gisteren in Antwerpen geweest voor wat solden shoppen. Bij Oxford was er nog tamelijk veel te vinden maar toch heb ik mijn bedenkingen.

Vermits Antwerpen niet bij de deur is voor mij kan ik niet oordelen over de normale gang van zaken in een winkel als Oxford maar er waren toch enige dingen die me stoorde.
Om te beginnen was er geen enkel deskundig personeelslid aanwezig, enkel maar een paar lullige knaapjes en een meisje van "16" jaar. Ze waren allen gekleed als een doorsnee "polo ralph lauren" kijk naar mij paardje op mijn shirt soort figuren. Ze vroegen niet of ze je konden helpen, stonden gewoon wat te praten met elkaar...
Op de deur hing een affiche dat Oxford jobstudenten zoekt  ](*,)  :-k
Verder was het er wel tamelijk opgeruimd maar schijn bedriegt leek achteraf. Er waren nog enkele mooi cashmere truien van Cuccinelli aan 60% korting. Dus ik erg blij maar wat bleek tot nadere inspectie. De ene trui had een gescheurde mouw en nog een andere een gat onder de oksel. OK als je dit verkoopt in de solden maar vermeld dan aub toch eerlijk dat het kapotte stukken zijn. Of ze hadden toch op zijn minst het gat kunnen stoppen en het vermelden dat het gaat om defecte kleding (250 euro is dan nog veel geld imho)
Ik vind het jammer dat deregelijke kleding zo op hoop wordt gestoken en er dan een paar jobstudenten gehuurd worden om de kassa te bedienen. Echt triest, ik hoop dat in seizoen de bediening beter is.

Je had beter naar Mercken kunnen gaan ;)
Fijne winkel, vriendelijk personeel en een hele grote collectie Tom Ford tot op de Paraplu's toe.

http://www.mercken.com/
Return to innocence...

Mediaman

• Gast
Reactie #223 Gepost op: 11 oktober 2009 - 21:40:49
Gents,

Vanuit eigen ervaring weer een paar adresjes.

Bar Restaurant Nero: http://www.youropi.com/nl/antwerpen/restaurants/barsserie-nero-9158
- Prima plek om een drankje te doen.

Brasserie Den Artist: http://www.youropi.com/nl/antwerpen/restaurants/brasserie-den-artist-399
- Goede brasserie klassiekers; Steak Tartare, etc.

Winkels:
Hospital: http://www.hospital-antwerp.com/
- Trendy merken, geen typische SF-merken, wel een schitterende winkel.

Bovenstaand in de zeer prettige wijk 't Zuid.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #224 Gepost op: 11 oktober 2009 - 23:04:48
Voor een goede koffie.

Caffenation: http://www.caffenation.be
- Beste koffie van Antwerpen. Erg Cubaanse interieur, maar fantastische koffie!