Auteur Topic: Paul Stuart en Phineas Cole  (11100 keer gelezen)

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2008 – 15:28:56
Het zijn vooral de uiteinden van de pijpen die behoorlijk smaller moeten, om voor SF-ish door te gaan. :lol:

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2008 – 15:58:38
Mooie foto's, toch... heb ik het idee dat de armsgaten bij de mouwinzet een beetje wijd zijn, al is dat maar een vermoeden aangezien het op de foto's niet echt goed te zien is.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #17 Gepost op: 08 maart 2008 – 19:06:11



Paul Stuart - Bruin kasjmier herringbone-gestreept Phineas Cole jasje

$1984  


Wie moet ook denken aan ene George Orwell?
cyka blyat

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #18 Gepost op: 08 maart 2008 – 20:23:11
Dat jasje vind ik niet zo mooi, hou niet van losse streepjasjes, maar de algehele stijl incl schoenen wel. Broeken vind ik ook prima; heeft wat meer flair dan die maillotbroekjes.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #19 Gepost op: 08 maart 2008 – 20:25:10
Citaat van: "marcos"
Broeken vind ik ook prima; heeft wat meer flair dan die maillotbroekjes.


QFT
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #20 Gepost op: 08 maart 2008 – 22:02:33
Laat maar komen, dat jasje.

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Phineas Cole
Reactie #21 Gepost op: 09 maart 2008 – 16:10:41
Was paar weken geleden in NY en ben keertje weze kijken naar de Phineas Cole lijn en was aangenaam verrast. Ziet er echt mooi uit. Dit brengt zeker een jonger type clienteel naar Paul Stuart !

Naast P. Stuart zit Brooks Brothers, voor de fun naar de Black Fleece lijn van Thom Browne op zoek gegaan. En yep helemaal boven 2 of 3 de verdiep, lag zijn spul. Was nog allemaal winter collectie, hele rekken vol - volgens mij geraken ze dit niet aan de straatstenen kwijt. Zelfs in Sale met 50% korting was het duur en ondraagbaar !

 :wink:
Where has all the glamour gone?

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #22 Gepost op: 09 maart 2008 – 16:20:59
Citaat van: Snob
Was paar weken geleden in NY en ben keertje weze kijken naar de Phineas Cole lijn en was aangenaam verrast. Ziet er echt mooi uit. Dit brengt zeker een jonger type clienteel naar Paul Stuart !

Naast P. Stuart zit Brooks Brothers, voor de fun naar de Black Fleece lijn van Thom Browne op zoek gegaan. En yep helemaal boven 2 of 3 de verdiep, lag zijn spul. Was nog allemaal winter collectie, hele rekken vol - volgens mij geraken ze dit niet aan de straatstenen kwijt. Zelfs in Sale met 50% korting was het duur en ondraagbaar !

 :wink:

Het is ook onwaarschijnlijk dat de zogenaamde "trads" (typische BB klant dus) Thom´s modieuze kleding ging kopen.

Citaat van: men.style.com

Unruly Heir
A new line inspired by Paul Stuart's "errant son"

October 3, 2007—Following the success of Hickey Freeman's puckish Hickey offshoot and Thom Browne's boundary-pushing Black Fleece collection for Brooks Brothers, Paul Stuart is unveiling its own younger-skewing second line. Dubbed Phineas Cole, the collection falls somewhere between the Bastian-on-a-budget of Hickey and the fashion-forward (and oddly pint-sized) shopper Browne is targeting with Black Fleece. Suit coats—there are also shirts, trousers, and accessories—are cut shorter and closer to the body, with smartly attenuated waists and shoulders, while trousers cut an equally lean profile: Belt loops are eliminated in favor of adjustable side tabs. ("We don't believe in belt loops for Phineas," says VP and design head Michael Ostrove.) So who exactly is this fictional Phineas? He's "the errant son of Paul Stuart," explains CEO Clifford Grodd, "a cosmopolitan and educated traveler who's a connoisseur of style." We'll have to trust him on the errant part, but given the line's rigorous tailoring and high-end materials (wool and cashmere in several weights are sourced from mills in England and Italy), young Phineas certainly seems to have good taste in clothes. And, apparently, he's also into exclusivity: Each combination of style and fabric will appear in a maximum of 20 numbered suits.

Phineas Cole Collection, suits from $1,384, shirts from $186, trousers from $344, sport coats from $1,284, neckwear from $107, outerwear from $697, and sportswear from $258; all available at Paul Stuart NYC, (212) 628-0320, and Chicago, (312) 640-2650, paulstuart.com

— Josh Peskowitz



Alle klassieke trad merken beginnen "Europese", high end, op jonge klanten gerichte kledinglijnen op te zetten. Paul Stuart komt met Phineas Cole, Brooks Brothers met Black Fleece, Ralph Lauren met Black en Purple Label en J.Press zal binnenkort ook wel volgen.
Laatst bewerkt op: 09 augustus 2008 – 23:22:45 door Daedalus
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Phineas Cole
Reactie #23 Gepost op: 09 augustus 2008 – 23:23:04
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2008 – 20:09:18


Ik kan er niet echt de vinger op leggen, maar er is iets mis met dit silhouette.



Safari pak?



http://www.paulstuart.com/phineas_lookbook.cfm?headermenuid=3

Het Fall08 lookbook is online, soms slaan ze plank mis, wat een lelijke revers op de pinstripe!
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2008 – 20:11:44 door Daedalus
cyka blyat

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2008 – 21:23:33


Ik kan er niet echt de vinger op leggen, maar er is iets mis met dit silhouette.


De verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal.. IMO is het jasje wat te kort voor een dergelijke brede schouderpartij / smalle taille verhouding.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #26 Gepost op: 09 oktober 2008 – 18:46:54







Edit: foto's nu gehost door photobucket
Laatst bewerkt op: 11 oktober 2008 – 01:58:02 door Daedalus
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #27 Gepost op: 09 oktober 2008 – 19:08:30
Uw plaatjes doen het niet. Sites zijn meestal niet zo blij met dit soort "crosslinks" beter is het om ze even elders te uploaden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2008 – 19:10:28
Uw plaatjes doen het niet. Sites zijn meestal niet zo blij met dit soort "crosslinks" beter is het om ze even elders te uploaden.

Ik kan ze gewoon zien hoor.
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Paul Stuart en Phineas Cole
Reactie #29 Gepost op: 09 oktober 2008 – 19:11:29
Ik kan ze gewoon zien hoor.

Waarschijnlijk omdat ze nog in de cache van je browser staan. Ik kan hier overigens de hele site niet eens bezoeken?!?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors