Auteur Topic: Lorenzini  (24045 keer gelezen)

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #15 Gepost op: 07 maart 2007 – 21:01:09
Waarvoor post je alles 3 keer? bang dat we het de eerste keer niet lezen?


@ Mod:

Kan je misschien alle dubbel geplaatste berichten van FMS verwijderen; houdt een topic wat overzichtelijker.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #16 Gepost op: 08 maart 2007 – 19:25:53
Citaat van: "FMS"
Toevallig kreeg ik vandaag te horen dat Lorenzini ook maatwerk levert. Weet iemand of dat ook daadwerkelijk zo is?
Ja zij leveren ook maatwerk.Tijdens de italia weekenden bij Oger kan je dat laten doen.Uiteraard ook op andere dagen in het jaar.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2007 – 17:42:09
Ik zat zo Oger magazine voorjaar 2007 eens door te bladeren, waarin ook een stukje staat over Lorenzini. Ik vroeg mij af aan welke prijsklasse ik moet denken bij Lorenzini (de Red Label's met de geopperde slankere pasvorm)?

Ik neem aan dat Lorenzini standaard ook uitgevoerd wordt met parelmoeren knoopjes?

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2007 – 17:53:20
Citaat van: "Bontius"
Ik zat zo Oger magazine voorjaar 2007 eens door te bladeren, waarin ook een stukje staat over Lorenzini. Ik vroeg mij af aan welke prijsklasse ik moet denken bij Lorenzini (de Red Label's met de geopperde slankere pasvorm)?

Ik neem aan dat Lorenzini standaard ook uitgevoerd wordt met parelmoeren knoopjes?


Lorenzini is niet mijn favoriet, zelfs de Red Label's (met rode stip op de doos) zijn niet zo slank als Finamore & Maffeis. Idd wel parelmoer knoopjes

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2007 – 17:53:58
eens even kijken dan, die heb ik nl. ook liggen hier..
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2007 – 17:55:20
ja, ze hebben allemaal knoopjes van parelmoer.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2007 – 18:00:49
Citaat
Lorenzini is niet mijn favoriet, zelfde de Red Label's (met rode stip op de doos) zijn niet zo slank als Finamore & Maffeis. Idd wel parelmoer knoopjes


Nee, Finamore en Maffeis hebben ook mijn voorkeur, (naar wat ik er over gelezen en gezien heb) ook al heb ik er nog geen ervaring mee. Maar ik kan mij situaties bedenken waarbij je niet zo snel een shirt van €200+ aandoet, maar er toch enigzins fatsoenlijk bij wil lopen. Vandaar dat ik dacht...eens vragen hoe het zit met die Lorenzini's.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #22 Gepost op: 31 maart 2007 – 18:02:00
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Lorenzini is niet mijn favoriet, zelfde de Red Label's (met rode stip op de doos) zijn niet zo slank als Finamore & Maffeis. Idd wel parelmoer knoopjes


Nee, Finamore en Maffeis hebben ook mijn voorkeur, (naar wat ik er over gelezen en gezien heb) ook al heb ik er nog geen ervaring mee. Maar ik kan mij situaties bedenken waarbij je niet zo snel een shirt van €200+ aandoet, maar er toch enigzins fatsoenlijk bij wil lopen. Vandaar dat ik dacht...eens vragen hoe het zit met die Lorenzini's.


Ik ben erg tevreden met mijn Lorenzini shirts. Ze zitten inderdaad niet zeer slank zoals Finamore bijvoorbeeld.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #23 Gepost op: 31 maart 2007 – 18:06:11
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Lorenzini is niet mijn favoriet, zelfde de Red Label's (met rode stip op de doos) zijn niet zo slank als Finamore & Maffeis. Idd wel parelmoer knoopjes


Nee, Finamore en Maffeis hebben ook mijn voorkeur, (naar wat ik er over gelezen en gezien heb) ook al heb ik er nog geen ervaring mee. Maar ik kan mij situaties bedenken waarbij je niet zo snel een shirt van €200+ aandoet, maar er toch enigzins fatsoenlijk bij wil lopen. Vandaar dat ik dacht...eens vragen hoe het zit met die Lorenzini's.


RTW bij Oger zitten Finamore Maffeis & Lorenzini volgens mij allemaal rond de 200e. (sommige zijn mss duurder of goedkoper ligt aan de stof)

Je moet gewoon kijken wat je aanspreekt qua stof en pasvorm is ook heel belangrijk, mss zit Lorenzini jou beter dan mij. Gewoon binnenlopen, kijken en je niet gek laten maken door de verkopers :P

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #24 Gepost op: 31 maart 2007 – 18:12:07
Hmm Ik zou het vreemd vinden als Lorenzini in dezelfde prijsklasse zit als Finamore RTW (dus niet de -per Oger) en Maffeis RTW. Was het niet zo dat er veel minder handwerk (of zelfs helemaal geen) zit in Lorenzini?

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #25 Gepost op: 31 maart 2007 – 18:33:12
Citaat van: "Bontius"
Hmm Ik zou het vreemd vinden als Lorenzini in dezelfde prijsklasse zit als Finamore RTW (dus niet de -per Oger) en Maffeis RTW. Was het niet zo dat er veel minder handwerk (of zelfs helemaal geen) zit in Lorenzini?


Nu begin ik ook een beetje te twijfelen, maar er zijn vast mensen hier die er meer van weten :P

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #26 Gepost op: 01 april 2007 – 10:20:42
Ik draag geen van beide merken meer, maar ik kan me nog wel herinneren dat ze qua prijs vergelijkbaar waren (ongeveer 175-200 euro). Volgens mij betaal je dat ook voor Finamore per Oger. In die Finamore lijn zit niet veel handwerk. Finamore bij Pauw begint bij ongeveer 225 denk ik (hoewel ik nog een hemd heb van 200, en dan ben je dus echt gepakt als je bij Oger hetzelfde betaald voor minder handwerk). De hemden uit de toplijn van Ralph Lauren, Purple Label, worden trouwens ook door Lorenzini gemaakt. Maar als ik jou was zou ik wachten tot de sale. Het is m.i. onzin om zoveel geld te betalen voor RTW die machinegemaakt is. Koop liever goedkopere MTM tegen deze prijzen zou ik zeggen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #27 Gepost op: 01 april 2007 – 14:05:38
Citaat
Het is m.i. onzin om zoveel geld te betalen voor RTW die machinegemaakt is. Koop liever goedkopere MTM tegen deze prijzen zou ik zeggen.


Eens. Aan de andere kant zie ik wegens trainen MTM die mij echt cttb zit voorlopig nog even niet als optie. RTW zit altijd wat losser en zou op bepaalde termijn een pre zijn. Mijn keuze gaat voor de genoemde bedragen dan toch uit naar de echte Finamore, en niet de -per Oger of Lorenzini. Hoewel ik ook begin te twijfelen. Ik neem aan dat je voor die €225 dan een "instapmodelletje" hebt, met een effen stofje ofzo? Het zou dan aannemelijk zijn dat de meer gangbare modellen van Finamore rond de €275-300 liggen bij Pauw en dat gaat mij toch een beetje te ver voor een RTW.

Citaat
Maar als ik jou was zou ik wachten tot de sale.


Wanneer vallen de eerstkomende sales bij Pauw en Oger meestal? Zo voor de zomer?

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #28 Gepost op: 01 april 2007 – 14:32:17
Alles wat ik van Finamore bij Pauw heb ligt rond de EUR 225. Misschien heb ik een goedkope smaak, maar EUR 275 zit er niet bij. Afgelopen sale ben ik bij Pauw / Oger weinig bijzonders tegengekomen, dus of je daar nu op moet wachten.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Lorenzini
Reactie #29 Gepost op: 01 april 2007 – 15:11:12
Niet per se simpele effen stofjes, nee. Ik heb een hemd van Finamore bij Pauw gekocht voor 225 met een tweekleurige stof. Ik ben niet zo goed thuis in de wevingen, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Andere hemden van Finamore die ik heb, zijn gestreept. De stof is dan Sea Island cotton en de prijs 260-300 euro. Het verschil zit m dan echt in de stof.

De pre-sale begint bij Oger meestal in de laatste week van mei, de echte sale een week of 4-5 later. Pauw is volgens mij meestal wat later met zijn sale. Eind juni-begin juli of zo. Pauw heeft  voor zover ik weet geen pre-sale, maar als goede klant krijg je misschien een extra korting. Ik geloof dat ik dat wel eens heb gehoord.
esus saves, George Nelson withdraws!