Auteur Topic: Sneakers  (903635 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Sneakers
Reactie #480 Gepost op: 03 januari 2010 - 10:36:44
Klopt, maar dat zou ik voor lief nemen. Ik heb een jaar of acht geleden een paar gewone halfhoge racemodelletjes versleten, gewoon een heerlijk schoentje.

Ik heb een paar lederen Puma's gehad en ik vond het leder slecht te poetsen. Ik kreeg de schade op de neus en aan de onderrand slecht weggepoetst.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #481 Gepost op: 03 januari 2010 - 10:41:25
Sneakers moeten als sneakers gebruikt worden, niet teveel poetsen dus. :wink: Ik ga vandaag nog eens langs, kijken of ik me kan laten verleiden. :P

Mediaman

• Gast
Sneakers
Reactie #482 Gepost op: 03 januari 2010 - 10:42:40
Sneakers moeten als sneakers gebruikt worden, niet teveel poetsen dus. :wink: Ik ga vandaag nog eens langs, kijken of ik me kan laten verleiden. :P

Ik ga nu een foto voor je schieten en dan zoek je het verder maar uit, momentje.

Voilà! (Cas Spijkers-stem)

Note: De toestand na het beklimmen van de top van de Etna, geen goed idee voor schoenen. Doordat ik op de neus door de 'laklaag' heen ben, krijg ik het niet meer glad gepoetst, logisch overigens.
Laatst bewerkt op: 03 januari 2010 - 12:08:16 door Mediaman

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #483 Gepost op: 03 januari 2010 - 10:56:59
Sorry maar ik vind de Santoni sneakers toch mooier...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #484 Gepost op: 03 januari 2010 - 10:57:31
Givenchy maakt ook leuke sneakers (zie nieuwe aanwinsten topic van week of 2 terug).
Low profile zonder bling bling enz.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #485 Gepost op: 03 januari 2010 - 11:28:40
Ik ga nu een foto voor je schieten en dan zoek je verder maar uit, momentje.

Note: De toestand na het beklimmen van de top van de Etna, geen goed idee voor schoenen. Doordat ik op de neus door de 'laklaag' heen ben, krijg ik het niet meer glad gepoetst, logisch overigens.

Schitterend! Dank je!

Mediaman

• Gast
Sneakers
Reactie #486 Gepost op: 03 januari 2010 - 11:34:34
Schitterend! Dank je!

Voor de duidelijkheid, ik probeer je niet van de koop af te houden, maar ik heb ook ooit bij de Society Shop in Maastricht in opgewonden staat staan kijken naar die sneakers, want ze zijn schitterend. Uiteindelijk heb ik toen deze gekocht als betaalbaar alternatief en daar heb ik om bovenstaande redenen geen spijt van gehad.

Wat ik me wel afvraag is of de Schedoni variant van een andere ledersoort is gemaakt die misschien wel te poetsen is. De site zegt Schedoni Leather.

De site ken je neem ik aan? http://www.puma.com/schedoni/
Laatst bewerkt op: 03 januari 2010 - 11:36:24 door Mediaman

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #487 Gepost op: 03 januari 2010 - 11:48:44
Even voor de duidelijkheid het zijn mooie sneakers maar ik vraag me echt af of ze de 300 euro (vergeleken met b.v. Santoni's) waard zijn...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #488 Gepost op: 03 januari 2010 - 11:54:06
Even voor de duidelijkheid het zijn mooie sneakers maar ik vraag me echt af of ze de 300 euro (vergeleken met b.v. Santoni's) waard zijn...

Ik heb ook Santoni-sneakers, maar zo bijzonder vind ik ze nou niet. Ik zie niet waarom die Puma's van mindere kwaliteit zouden zijn. Zo'n schoentje draag ik hooguit eens per week, dus de kwaliteit is voor mij geen issue. Die dingen gaan dus toch langer mee dan dat ik ze mooi vind.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #489 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:00:03
Ik heb ook Santoni-sneakers, maar zo bijzonder vind ik ze nou niet. Ik zie niet waarom die Puma's van mindere kwaliteit zouden zijn. Zo'n schoentje draag ik hooguit eens per week, dus de kwaliteit is voor mij geen issue. Die dingen gaan dus toch langer mee dan dat ik ze mooi vind.

Heb je gelijk in. Ik heb meerdere paren Puma's gehad vroegah. Mijn ervaring tot nu toe is dat die toch sneller slijten dan mijn Santoni's (mede vanwege het Mediaman issue).

Mediaman

• Gast
Sneakers
Reactie #490 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:02:09
Los van slijtage denk ik dat de kwaliteit van Santoni's en de Schedoni van Puma niet veel verschillen qua kwaliteit. Als er een verschil is, dan is het marginaal en wie er wint zou ik niet weten in dit geval.

Onder de loep genomen zie ik een soort pebbled leather, je zou zeggen goed te poetsen.
Laatst bewerkt op: 03 januari 2010 - 12:04:55 door Mediaman

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #491 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:07:35
Eerst nog maar eens rustig kijken. ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #492 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:08:48
Die voorkant kun je wel bijwerken met een verf, MM, als het niet met crème lukt.

Ik vind halfhoge trouwens suf. Zo.

Mediaman

• Gast
Sneakers
Reactie #493 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:08:58
Eerst nog maar eens rustig kijken. ;)

En ik zal van de week nog eens proberen te poetsen, misschien zijn ze te reanimeren, denk het niet.

Die voorkant kun je wel bijwerken met een verf, MM, als het niet met crème lukt.

Saphir?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sneakers
Reactie #494 Gepost op: 03 januari 2010 - 12:10:30
En ik zal van de week nog eens proberen te poetsen, misschien zijn ze te reanimeren, denk het niet.

Saphir?

Ja: