Auteur Topic: Over modes die niet blijven hangen  (87743 keer gelezen)

Cerberus™

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #60 Gepost op: 29 juni 2008 – 16:58:47
Citaat van: "Michael Corleone"
Citaat van: "Bogart"
Droegen ze al tijdens mijn studie, toen was dat zo'n beetje het "uniform"
K-Shoes.( plm. 25 jaar geleden.)


en laatst vertelde iemand me dat in amsterdam bij de soc. shop indertijd (20 jr geleden)verplicht zwartleren brogues aan moesten...  over stijlkoningen gesproken...


Geestig! Over zwarte gladde brogues zijn de meningen nog altijd verdeeld en ze schijnen zelfs te verschillen per stad. Dragen jullie ze, en dan waarbij?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #61 Gepost op: 29 juni 2008 – 17:20:29
Begrafenissen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #62 Gepost op: 30 juni 2008 – 00:10:46
Citaat van: "Bogart"
Droegen ze al tijdens mijn studie, toen was dat zo'n beetje het "uniform"
K-Shoes.( plm. 25 jaar geleden.)
Dat merk heeft nog een winkel gehad op de lijnbaan vroeger dan he.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #63 Gepost op: 30 juni 2008 – 03:59:33
Ik vind ze in het bruin of suede beeter en dan inderdaad voor vrijetijd. Dikke kastagne bruine corduroy broek met omslag, Bd shirt opgetrokken in tartan, donkerbruin cashmiere shawl-cardigan en zo´n shootingjacket in tweed.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

veloS

  • Gebruiker
  • Berichten: 169
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #64 Gepost op: 30 juni 2008 – 17:30:52
Zelf heb ik het gevoel dat de 'jeans + los jasje van een pak' combo die vandaag de dag erg populair is bij de gemiddelde student, in de nabije toekomst minder zal voorkomen.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #65 Gepost op: 01 juli 2008 – 00:08:56
Ik hoop het wel ja...de jeans zijn altijd te baggy, zodat het shirt gaat lubberen en bobbelen... en de afgetrapte broekspijpen niet vergeten
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #66 Gepost op: 01 juli 2008 – 00:40:35
Citaat van: "Cerberus™"
Een locale trend van de laatste decennia die het niet lang meer gaat maken?
Mijn herinnering raakt zo ver niet, maar mijn eerste suède brogues kocht ik... in 1995 in... Genua, van Pollini. Dus buiten NL niet?

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #67 Gepost op: 01 juli 2008 – 00:42:03
Citaat van: "Carwo"
Komt weer een hele opleving van...
Sinds jij ze hebt? :-)

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #68 Gepost op: 02 juli 2008 – 21:12:57
De wat smallere pijpen, waar sommige mensen voor kiezen op dit forum, hebben mijns inziens niet veel te maken met de zo veranderlijke mode. Het is een manier waarop je de broek kunt dragen opdat de schoenen goed uitkomen en er een mooie slanke lijn ontstaat.

Bepaalde ateliers in Italië maken de broeken al vele decennia op deze wijze. Het is gewoon karakteristiek voor een bepaalde stroming. Dit verschijnsel valt dus niet onder de trendy mode.

Natuurlijk is het zo dat de mode wel degelijk zo nu en dan een wat smallere of bredere pijp voorschrijft aan de massa. Maar wij doen hier toch sowieso niet aan mee? :D
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

veloS

  • Gebruiker
  • Berichten: 169
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #69 Gepost op: 04 juli 2008 – 18:16:16
Citaat van: "foto010101"
De wat smallere pijpen, waar sommige mensen voor kiezen op dit forum, hebben mijns inziens niet veel te maken met de zo veranderlijke mode. Het is een manier waarop je de broek kunt dragen opdat de schoenen goed uitkomen en er een mooie slanke lijn ontstaat.

Dat van die schoenen, dat snap ik dus niet. Elke keer als ik iemand zie met van die veel te slanke pijpen, dan lijken zijn voeten (ongeacht de schoenen) daardoor echt gigantisch! En ik vind niks lelijkers dan een man waarbij de benen mager lijken en de voeten kolossaal.

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #70 Gepost op: 05 juli 2008 – 13:50:24
Citaat van: "veloS"

Dat van die schoenen, dat snap ik dus niet. Elke keer als ik iemand zie met van die veel te slanke pijpen, dan lijken zijn voeten (ongeacht de schoenen) daardoor echt gigantisch! En ik vind niks lelijkers dan een man waarbij de benen mager lijken en de voeten kolossaal.


Komt mij juist goed uit met m'n maatje 5.5
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #71 Gepost op: 05 juli 2008 – 14:05:01
Citaat van: "Puccini"
Ik vind ze in het bruin of suede beeter en dan inderdaad voor vrijetijd. Dikke kastagne bruine corduroy broek met omslag, Bd shirt opgetrokken in tartan, donkerbruin cashmiere shawl-cardigan en zo´n shootingjacket in tweed.


mooi, laat het najaar maar komen...

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #72 Gepost op: 05 juli 2008 – 14:16:26
Citaat van: "klav"
Citaat van: "veloS"

Dat van die schoenen, dat snap ik dus niet. Elke keer als ik iemand zie met van die veel te slanke pijpen, dan lijken zijn voeten (ongeacht de schoenen) daardoor echt gigantisch! En ik vind niks lelijkers dan een man waarbij de benen mager lijken en de voeten kolossaal.

Komt mij juist goed uit met m'n maatje 5.5


Dan is de verhouding schoen-pijp gewoon zoek. Niemand draagt hier 17 cm pijpjes met maatje 46.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #73 Gepost op: 05 juli 2008 – 16:26:04
Citaat van: "DaanL"
Citaat van: "klav"
Citaat van: "veloS"

Dat van die schoenen, dat snap ik dus niet. Elke keer als ik iemand zie met van die veel te slanke pijpen, dan lijken zijn voeten (ongeacht de schoenen) daardoor echt gigantisch! En ik vind niks lelijkers dan een man waarbij de benen mager lijken en de voeten kolossaal.

Komt mij juist goed uit met m'n maatje 5.5


Dan is de verhouding schoen-pijp gewoon zoek. Niemand draagt hier 17 cm pijpjes met maatje 46.


Ik draag schoenen in maat 42,5 en een broek in maat 50 met pijpen van 19 cm. Het resultaat is volgens mij absoluut niet uit balans.

Als je dunne benen hebt en pijpen van 17 cm en schoenen in maat 44 of groter, dan is de verhouding wel zoek natuurlijk. Zoals DaanL dus eigenlijk al zegt...

Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Over modes die niet blijven hangen
Reactie #74 Gepost op: 07 juli 2008 – 03:15:57
Sartorialist tijdens Pitti 2007 (januari):


Right now at Pitti, pants can't seem too short (but they can definitely seem too long).

Also notice that both gentleman are wearing cream-colored pants, navy socks, and brown shoes. I don't think it's necessarily a trend—more a way of life.