Auteur Topic: Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten  (562826 keer gelezen)

Gaspard

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2595 Gepost op: 20 juli 2018 – 14:54:23
Verftest op oude Tommie H schoenen, € 4,- bij de plaatselijke kringloop. Alleen even afgeborsteld, het leer oogde erg droog. Omdat de kleur relatief licht was heb ik niet de moeite genomen de schoen te strippen, scheelt een boel gedoe. Ik heb een paar lagen nr 8 van Saphir teinture (Bordeaux) gebruikt. Daarna een beetje zwart bij erbij gedaan omdat ik de bordeaux nog niet donker genoeg vond. De donkere neus was een overblijfsel van de originele verving, pakte mooi uit. De verf reageerde trouwens met de vreemde kunststof/gummi-achtige zool, werd wat plakkerig en kleurde een beetje paars. Daarna nog even met neutrale Saphir creme opgepoetst.

Voor:


Na:


summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2596 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:18:15
Mooi ! Ga je het nu met echte schoenen doen?

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2597 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:19:57
Verftest op oude Tommie H schoenen, € 4,- bij de plaatselijke kringloop. Alleen even afgeborsteld, het leer oogde erg droog. Omdat de kleur relatief licht was heb ik niet de moeite genomen de schoen te strippen, scheelt een boel gedoe. Ik heb een paar lagen nr 8 van Saphir teinture (Bordeaux) gebruikt. Daarna een beetje zwart bij erbij gedaan omdat ik de bordeaux nog niet donker genoeg vond. De donkere neus was een overblijfsel van de originele verving, pakte mooi uit. De verf reageerde trouwens met de vreemde kunststof/gummi-achtige zool, werd wat plakkerig en kleurde een beetje paars. Daarna nog even met neutrale Saphir creme opgepoetst.

Voor:


Na:



Verbazingwekkend! Prachtig.

Gaspard

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2598 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:27:41
Mooi ! Ga je het nu met echte schoenen doen?

Ik heb één paar dat ik mogelijk zou willen verven; Septieme Largeur laarzen met een donkere vlek op de neus. Als ik het doe maak ik er zeker wat foto's van, het is een combinatie van suede en gladleer, dus dat gaat een voorzichtige klus worden.

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2599 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:31:35
Doe je dit ook in opdracht ?  Heb nog wat suède  Chukka's namelijk. Of slechts een "hobby"?

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2600 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:33:26
Hehe, ja zet een handeltje schoenpoetsen op. Zolang je het hobby noemt mag het :mrgreen:

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2601 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:34:53
Ik vind de resultaten echt indrukwekkend. Zelf ben ik niet zo handig (met de handen dus).

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2602 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:35:31
Mooi Gaspard

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2603 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:42:49
Dat is een hele vooruitgang.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Gaspard

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2604 Gepost op: 20 juli 2018 – 16:01:18
Doe je dit ook in opdracht ?  Heb nog wat suède  Chukka's namelijk. Of slechts een "hobby"?
De Tommies waren in opdracht van mijn vriendin, maar ik heb het eerder gedaan met een paar schoenen die tan waren. Eenmaal zwart geverfd waren ze een stuk makkelijker te verkopen. Het verven op zich is eenvoudig als je van licht naar donker gaat, de indringverf is te vergelijken met ecoline. Het lastige is inschatten hoe de kleuren gaan uitpakken. Mijn beperkte ervaring daarmee is dat contrasten na een laatste behandeling met neutrale crème kleiner worden (en het geheel nog een goede tint donkerder). Op suede lijkt de verf wat lastiger te pakken, daar zijn wat meer lagen nodig.


Pluto

  • Gebruiker
  • Berichten: 473
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2605 Gepost op: 26 juli 2018 – 20:59:53
goed Gaspard

Gaspard

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2606 Gepost op: 28 juli 2018 – 11:42:54
Project Septième Largeur:

Er zijn een paar vervelende vlekken in de schoenen gekomen die er niet uit willen. Ik heb ze ontdaan van creme en was en vervolgens voorbehandeld voor verven met Saphir Décapant. Vervolgens heb ik de schoenen natgemaakt en laten drogen op schoenspanners, dit om wat kreuken en plooien uit het leer te halen.

Kletsnat:


Bijna droog:


Morgen of maandag met verf aan de slag, nog even aan het nadenken over de kleur: donkerbruin, bordeaux, aubergine....keuzes, keuzes.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2607 Gepost op: 28 juli 2018 – 14:57:31
Donkergroen, gemixt met zwart.

Gaspard

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2608 Gepost op: 31 juli 2018 – 13:39:04
Het is mijn poging tot museum brown geworden: het effect is heel subtiel tot best duidelijk afhankelijk van het licht.
Ik ben begonnen met een laag of 2 Saphir 05, en ben toen met het sponsje gaan tamponeren. Dit resulteerde in een soort luipaardprint: Too much en teveel contrast. Ik heb vervolgens nog een egale laag 05 erover gedaan; het werd te donker en te egaal. Ik heb de Dècapant op een doekje gedaan en met een vinger stevig de schoen aangestipt. Dit leverde een mooi effect op, ik ben een paar keer zo erlangs gegaan om te donkere plekken aan te stippen. Zonlicht was hierbij een must, gelukkig was dat er genoeg. Verder zoelen en hakken geschuurd en flink in de was gezet, weet nog niet helemaal wat ik daarvan vind.






ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #2609 Gepost op: 01 augustus 2018 – 01:38:13
Het is mijn poging tot museum brown geworden: het effect is heel subtiel tot best duidelijk afhankelijk van het licht.
Ik ben begonnen met een laag of 2 Saphir 05, en ben toen met het sponsje gaan tamponeren. Dit resulteerde in een soort luipaardprint: Too much en teveel contrast. Ik heb vervolgens nog een egale laag 05 erover gedaan; het werd te donker en te egaal. Ik heb de Dècapant op een doekje gedaan en met een vinger stevig de schoen aangestipt. Dit leverde een mooi effect op, ik ben een paar keer zo erlangs gegaan om te donkere plekken aan te stippen. Zonlicht was hierbij een must, gelukkig was dat er genoeg. Verder zoelen en hakken geschuurd en flink in de was gezet, weet nog niet helemaal wat ik daarvan vind.







Ongelooflijk resultaat Gaspard

Ongelooflijk resultaat Gaspard