Auteur Topic: Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten  (613589 keer gelezen)

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen antique/Berluti finish geven+andere experimenten
Reactie #150 Gepost op: 04 april 2005 - 22:00:23
Ik zal mijn uiterste best doen er iets moois van te maken.
De schoenen zijn inmiddels iets doffer, na de behandeling van gisteren.
De grote plooien zijn er nu wel uit, is dat  raar ?
Enne... hoeveel kost die Kiwi dinges?

Romaé

• Gast
Reactie #151 Gepost op: 04 april 2005 - 22:02:20
3 á 5 euro, maar hoe kan bedoel je dat ze eruit zijn, komt dat vanzelf of heb je er iets tegen gedaan?

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 04 april 2005 - 22:06:44
De grote plooien net achter de neus zijn eruit.
Heb niets gedaan, behalve het bewerken met aceton en de neutrale schoenpoets.
Na de aceton was de schoen overigens donkergrijs, met enkele zeer kleine witte plekken, deze zijn nu weer redelijk glimmend opgepoetst.
Voor het insmeren gebruik ik overigens een stofdoek...

Romaé

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 04 april 2005 - 22:15:23
een stofdoek is goed, wat ook mooi zou zijn als je lca gebruikt voor de finish, maar dan paars en rood nadat je bruin hebt gedaan.
als je dat gedaan hebt en je hebt ze uit de vriezer gehaald dan krijg je die kleuren er heel donker als highlights erdoorheen te zien, maarja het is maar net of je er van houdt

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 04 april 2005 - 22:24:37
Zal morgen iig die Kiwi gaan kopen.
Geloof niet dat LCA hier te koop is, en die zou ik anders toch niet kopen, mij wat te gortig  :lol:
Bruin en donkerrood lijken mij ook wel mooi.

FFW

• Gast
Reactie #155 Gepost op: 04 april 2005 - 22:26:49
gebruiken jullie ook kiwi voor jullie goede schoenen of alleen voor jullie poetsprojecten. Ikzelf poets alleen met lca en collonil en dat spul van crocket en Jones en gewone bijenwas. Wat is het verschil met dat Kiwi? En moet ik nog achter dat Saphire spul aangaan? en waar is dat dan weer het beste mee te vergelijken.
Ik heb trouwens net mijn Santoni's ge LCA't en ze staan nu in de vriezer.

Romaé

• Gast
Reactie #156 Gepost op: 04 april 2005 - 22:33:37
ik gebruik alleen kiwi voor me projecten en dat is gewoon goed spul, maar ik ben niet bekend met lca en dus weet ook niet wat voor reactie het geeft en wat het resultaat is

wat ik gehoord heb is dat saphire heel goed is, ik ga het ook halen :wink:

zijn dat die santoní's die je ook liet zien op foto? laat ze wel even zien als je klaar bent

FFW

• Gast
Reactie #157 Gepost op: 04 april 2005 - 23:03:07
Nee, het is meer een gewone poetsbeurt. Ik ga ze niet strippen. Ik ga wel een paar afgedragen Yanko's van mijn vader strippen als ik tijd heb. Ik heb deze week helaas nog tentamens. Maar volgende week heb ik weer tijd.

Romaé

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 04 april 2005 - 23:30:33
o ik dacht dat je die santoni ging strippen, maar heb je foto's van die Yanko's?

ik ben hopelijk volgende week klaar met mew volgende schoenen, waarvan ik stap voor stap alles uitleg met foto's.

FFW

• Gast
Reactie #159 Gepost op: 04 april 2005 - 23:43:31

dit zijn die yanko's, ze zien er nu behoorlijk smerig uit zo op die foto. Heeft iemand suggesties, wat ik hiermee aanmoet?

Romaé

• Gast
Reactie #160 Gepost op: 04 april 2005 - 23:45:25
je kan ze aan mij geven en dan maak ik ze heeeeeeeeel erg mooi voor je :D  :wink:

FFW

• Gast
Reactie #161 Gepost op: 04 april 2005 - 23:47:44
lol, mijn vader heeft ''zieke" voeten, je ziet zijn steunzooltjes erin zitten. Je hebt er dus weinig aan denk ik. Zijn Greve's zijn in de maak en ik ben benieuwd wat dat wordt. Ik denk dat hij in de toekomst ook maat naar Mischa moet.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 04 april 2005 - 23:48:28
Citaat van: "Romaé"
je kan ze aan mij geven en dan maak ik ze heeeeeeeeel erg mooi voor je :D  :wink:

als je dan toch in de poetsstemming bent, dan kom ik morgen ff die zwarte brengen van mij, mag je je ff uitleven (op een fatsoenlijke manier) :wink:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Romaé

• Gast
Reactie #163 Gepost op: 04 april 2005 - 23:49:32
welke?

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 04 april 2005 - 23:52:56
Citaat van: "Romaé"
welke?

als je mij bedoelt die zwarte halfhoge waar jij net die bruine van had bewerkt...... ik wil ze overigens gewoon zwart hebben (kom alleen ff die poets van je lenen/ophalen :wink: )
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.