Auteur Topic: Monks: do's-and-don'ts  (93615 keer gelezen)

ibookje

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #15 Gepost op: 04 januari 2008 – 16:22:03
Nadeel van een Monk is dat het bij een (spijker)broek met wat wijder pjip de gesp niet zichtbaar is.
Een te smalle pijp zie je het wel. Maar een spijkerbroek met smalle pijpen vind ik geen gezicht.

Ik denk dat een pijp op hoog water dan het best in de buurt komt. Echter ook weer geen spijkerbroek.

Kortom een monk met verve dragen is geen eenvoudige zaak  :)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #16 Gepost op: 04 januari 2008 – 16:31:00
Citaat van: "Clay"
Citaat van: "Camiceria"
Dit is er een van een zwarte monk met jeans

http://img509.imageshack.us/my.php?image=camiaq6.jpg


krijg een 404'tje :(

Idem...

Mijn mening: bruine monks in glad leer en suede kunnen prima onder jeans, een zwarte gladleren monk vind ik iets minder (maar niet not done) en een zwarte suede monk (zoals bijvoorbeeld Evan heeft) kan ook goed onder jeans. En dan is het een en ander nog enigszins afhankelijk van de kleur van de spijkerbroek.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #17 Gepost op: 04 januari 2008 – 16:41:14
Citaat van: "Michael Corleone"
Citaat van: "Carwo"
Mogen we niet een beetje spelen, oom Corleone?


speel maar lekker, maar het is niet mooi, er zijn andere dingen genoeg om mee te spelen. Kan iemand die foto nog vinden die ik bedoel?



staat in Dι lengte van een jeans topic

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #18 Gepost op: 04 januari 2008 – 16:47:11
Citaat van: "ruby tuesday"

staat in Dι lengte van een jeans topic


Deze toch niet:

Citaat van: "Michael Corleone"
zwarte monk kan niet onder katoenen broek of jeans, wel als het suede is. Laatst zag ik hier ergens een afbeelding van iemand met zwarte leren schoen onder een katoenen incotex... is geen gezicht.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #19 Gepost op: 04 januari 2008 – 16:56:57
Citaat van: "Michael Corleone"
zwarte monk kan niet onder katoenen broek of jeans, wel als het suede is. Laatst zag ik hier ergens een afbeelding van iemand met zwarte leren schoen onder een katoenen incotex... is geen gezicht.

Zwarte monk (leer) kan onder net donkergrijs pak, of onder zwart pak (voor de zwartdragers)


Daarom heb ik een zwart suede in bestelling staan. :wink:
Klopt idd. wat je beweert.
Vind de (meeste)opmerkingen die je maakt getuigen van kennis van zaken. :idea:

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #20 Gepost op: 04 januari 2008 – 17:32:28
Citaat van: "Jesper"

Mijn mening: bruine monks in glad leer en suede kunnen prima onder jeans, een zwarte gladleren monk vind ik iets minder (maar niet not done) en een zwarte suede monk (zoals bijvoorbeeld Evan heeft) kan ook goed onder jeans. En dan is het een en ander nog enigszins afhankelijk van de kleur van de spijkerbroek.
Donkerblauwe  :-$




 :wink:

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #21 Gepost op: 04 januari 2008 – 17:38:14
Ik ben het structueel niet met Corleone eens :) Vind dat je niet zo stellig kunt zeggen dat het niet KAN; het is niet gangbaar, maar hangt heel erg van de situatie af - van de lengte van de broek, de breedte van de broek, breedte van de schoen, uiterlijk van de schoen etc etc.

Dat je het niet mooi vind is een ander verhaal... :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #22 Gepost op: 05 januari 2008 – 10:56:18
Citaat van: "Camiceria"
Ik ben het structueel niet met Corleone eens :) Vind dat je niet zo stellig kunt zeggen dat het niet KAN; het is niet gangbaar, maar hangt heel erg van de situatie af - van de lengte van de broek, de breedte van de broek, breedte van de schoen, uiterlijk van de schoen etc etc.

Dat je het niet mooi vind is een ander verhaal... :)


lichte broek met zwarte schoen vind ik niet kunnen, er werd bij topicstart ook duidelijk gevraagd  geen wellisnietes te beginnen dus laat ik het hierbij is het zelfde als persoonlijke mening 8)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #23 Gepost op: 05 januari 2008 – 11:05:21
Citaat van: "Evan_S"
Citaat van: "Jesper"

Mijn mening: bruine monks in glad leer en suede kunnen prima onder jeans, een zwarte gladleren monk vind ik iets minder (maar niet not done) en een zwarte suede monk (zoals bijvoorbeeld Evan heeft) kan ook goed onder jeans. En dan is het een en ander nog enigszins afhankelijk van de kleur van de spijkerbroek.
Donkerblauwe  :-$

Maar natuurlijk, op de foto leken ze net zwart (althans op mijn beeldscherm), dus ik had in gedachten dat ze zwart zijn.
Maar donkerblauw is nog veeeul gaver. :wink:

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2008 – 19:10:15
Kan iemand me zeggen waar je moet op letten bij het kopen van monks. Zelf ben ik er meer en meer door gecharmeerd geraakt mede door dit forum. Zelf heb ik er nog nooit gedragen. Voelt dit anders aan dan veterschoenen? Hoe zit het met de gesp is dit enkel versiering of heeft die ook een echte functie (schoen aantrekken). Wat vinden jullie (degenen die monks hebben) van de C&J savile of gelijkardige monks qua vormgeving en kwaliteit?

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #25 Gepost op: 26 mei 2008 – 20:04:06
Zwarte monks onder ongewassen indigo blauwe jeans is een perfecte combi i.m.o. Ik vind juist weer dat je geen suede onder een pak moet dragen, tenzij het casual is.
En natuurlijk heeft de gesp zin.  :P
ch mφchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2008 – 19:09:35
Ik droeg al monks toen ze hier nog niet zo bekend waren.Zie ook oudere post van mij.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2008 – 19:15:56
Vroeger waren monks meer op het straatbeeld te zien althans dat beweert mijn moeder.

veloS

  • Gebruiker
  • Berichten: 169
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #28 Gepost op: 31 mei 2008 – 01:12:26
Moet toch echt een keers monks halen; vind 't prachtschoenen maar ik heb nog geen mooi zwart paar.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Monks: do's-and-don'ts
Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2008 – 01:35:46
Citaat van: "veloS"
Moet toch echt een keers monks halen; vind 't prachtschoenen maar ik heb nog geen mooi zwart paar.

Idem, maar dan in een bruintint en suede, schaarwijnlijk. :lol:
This, madame, is Versailles.