Auteur Topic: Jeans  (961691 keer gelezen)

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #615 Gepost op: 03 februari 2006 - 13:24:45
Citaat van: "Jest_one"
Citaat van: "Alex"
Ik vind Replay en Boss Orange erg goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Vooral met Boss Orange ben ik erg blij; zitten erg goed (ook met mijn fat ass bovenbenen). Normaal gesproken zit je als je een beetje normale maat wil voor je bovenbenen maar genoegen nemen met veel te veel ruimte bij je heupen. Is hier mooi wel mooi strak :)

He ik heb ook dikke bovenbenen - lees: gespierd, dus geen dikke knieen - en dat vind ik juist een rede voor wortelpijpen, hebben misschien meer mensen dat?
Het zal wel iets persoonlijks zijn, maar ik vind dat de broek ongeveer overal even veel ruimte tussen je been en de broek moet hebben zeg maar. Als je dit niet hebt, dus bij mij een rechte pijp ofzo, dan krijg ik zelf dat ie boven best strak is en onder naar verhouding weer best wijd. Geen natuurlijke vorm, en het lijkt ook nog eens bootcut.
Ik hoop overigens -@ gusto - dat die bootcut ook snel uit de picture verdwijnt! :evil:  :P

Ik heb precies het tegenovergesteld..... bootcut (wat geen wijde pijp is als in hippie broek overigens) vind ik het mooist.

Wortelpijpen daarentegen erg lelijk!

Maar ik ben dan weer niet zo dat ik sommige broek uit de picture wens alleen omdat ik ze niet mooi vind  :wink:

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #616 Gepost op: 03 februari 2006 - 13:26:44
heb net ff wat fotos genomen van mijn slankste jeans, zal vnvnd ff posten. moet nu naar mijn vrinden van de ns..

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #617 Gepost op: 03 februari 2006 - 17:35:06

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jeans
Reactie #618 Gepost op: 03 februari 2006 - 18:49:06
Mooi stofje ook ruby
Fashion can be bought. Style one must possess.

Aaron

• Gast
Jeans
Reactie #619 Gepost op: 04 februari 2006 - 12:58:56
Ik
He ik heb ook dikke bovenbenen - lees: gespierd,

Dat probleem heb ik ook. Ik heb erg gespierde bovenbenen, en een vrij rond achterwerk. Hugo Boss Orange vind ik erg mooie broeken, maar ze passen me gewoon niet. Als ik een W36 pak dan zit die goed bij mijn bovenbenen en billen, maar voor mijn taille en alles onder mijn knie is die maat veel te groot (denk aan W33/W34). Aan het begin van de uitverkoop heb ik jeans van Hugo gekocht. Die waren eerst 140 euro; waar 50% vanaf ging. Dat was een W34 met meer ruimte bij de bovenbenen en toelopende pijpen (de zogenaamde wortelbroek). Ik heb nog nooit een spijkerbroek gehad die zo goed zit!

Afgelopen kerstvakantie had ik in Florida 2 bootcut jeans gekocht van DKNY jeans. Die waren W33/L32. Deze zitten overigens perfect; alleen vind ik zo'n toelopend model een stuk mooier. Gelukkig hebben de meeste jeansmerken deze broeken nu in hun collectie, omdat het 'in' is. Even voor de vakantie was ik met een vriend vanuit school naar de stad gegaan (Arnhem). Score (een hele foute jeanswinkel met nog foutere verkopers) had een heleboel mooie Nudie jeans voor 50/60 euro, maar jammergenoeg waren dat alleen wijdere modellen. Hij vertelde dat vanwege het modebeeld :roll: , ze in de nieuwe collectie ook smallere modellen gaan voeren.

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #620 Gepost op: 04 februari 2006 - 16:57:29
Citaat van: "thmeky"
Ik
He ik heb ook dikke bovenbenen - lees: gespierd,

Dat probleem heb ik ook. Ik heb erg gespierde bovenbenen, en een vrij rond achterwerk. Hugo Boss Orange vind ik erg mooie broeken, maar ze passen me gewoon niet. Als ik een W36 pak dan zit die goed bij mijn bovenbenen en billen, maar voor mijn taille en alles onder mijn knie is die maat veel te groot (denk aan W33/W34). Aan het begin van de uitverkoop heb ik jeans van Hugo gekocht. Die waren eerst 140 euro; waar 50% vanaf ging. Dat was een W34 met meer ruimte bij de bovenbenen en toelopende pijpen (de zogenaamde wortelbroek). Ik heb nog nooit een spijkerbroek gehad die zo goed zit!

Afgelopen kerstvakantie had ik in Florida 2 bootcut jeans gekocht van DKNY jeans. Die waren W33/L32. Deze zitten overigens perfect; alleen vind ik zo'n toelopend model een stuk mooier. Gelukkig hebben de meeste jeansmerken deze broeken nu in hun collectie, omdat het 'in' is. Even voor de vakantie was ik met een vriend vanuit school naar de stad gegaan (Arnhem). Score (een hele foute jeanswinkel met nog foutere verkopers) had een heleboel mooie Nudie jeans voor 50/60 euro, maar jammergenoeg waren dat alleen wijdere modellen. Hij vertelde dat vanwege het modebeeld :roll: , ze in de nieuwe collectie ook smallere modellen gaan voeren.

Haha dus voor een keer praise the lord voor het modebeeld!  :D

Citaat van: "Rekkie"
Ik heb precies het tegenovergesteld..... bootcut (wat geen wijde pijp is als in hippie broek overigens) vind ik het mooist.

Wortelpijpen daarentegen erg lelijk!

Maar ik ben dan weer niet zo dat ik sommige broek uit de picture wens alleen omdat ik ze niet mooi vind

De bootcut is een hippiebroek, het zijn wijd uitlopende pijpen, die in extremere varianten ook wel flares genoemd worden. De wijde broeken zijn volgens mij skaterbroeken, of van die hiphop kleding. Stukje vooronderzoek. Waarom ik ze uit the picture wens is omdat wat er in de picture is het modebeeld domineert, dus ook is wat de fabrikanten voeren. Ik word/werd echt doodgegooid met bootcut's, Seven was er alleen maar in bootcut etc om maar een voorbeeld te noemen.
Dan ben ik persoonlijk blij als er verandering in komt, het is niet om mensen als jou dwars te zitten, of dat ik je geen flares gun ofzo :wink:
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Jeans
Reactie #621 Gepost op: 04 februari 2006 - 20:32:10
Misschien een vreemde opmerking hoor, maar je kunt de pijpen ook laten innemen. Zou dat niet gewoon een goede optie zijn als de rest wel goed zit?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #622 Gepost op: 04 februari 2006 - 20:34:27
Citaat van: "Sergio"
Misschien een vreemde opmerking hoor, maar je kunt de pijpen ook laten innemen. Zou dat niet gewoon een goede optie zijn als de rest wel goed zit?

Wat een vreemde opmerkingen maak jij toch altijd sergio :wink:
Maar even serieus, ik laat van de meeste broeken die ik heb zelfs een rechte pijp innemen tot wortelpijp, dat staat mij nou eenmaal beter imo, maar bootcuts hebben vaak dat ze bij de knie te strak zijn om in een mooie tapse lijn te krijgen, je hebt zeg maar vanaf de knie al een te smalle pijp.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #623 Gepost op: 04 februari 2006 - 20:40:43
Als je ze echt taps toe wilt laten lopen kan ik me voorstellen dat het te krap wordt. Ik dacht meer aan gewoon netjes recht inplaats van schoenverhullend wijd.

Vanità - modern tailors

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #624 Gepost op: 04 februari 2006 - 21:28:24
Als je ze echt taps toe wilt laten lopen kan ik me voorstellen dat het te krap wordt. Ik dacht meer aan gewoon netjes recht inplaats van schoenverhullend wijd.

Ik vind het al gauw schoenverhullend, je kan al gauw de strik van je veters niet meer zien, iets wat ik eigenlijk wel een pre vind..

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #625 Gepost op: 04 februari 2006 - 21:52:50
Bootcut vergelijken met flares en hippie broeken  ](*,)

Jaap-Wim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #626 Gepost op: 04 februari 2006 - 22:18:07
Citaat van: "ruby tuesday"

Nice pants.  :D

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #627 Gepost op: 04 februari 2006 - 22:40:09
Citaat van: "Rekkie"
Bootcut vergelijken met flares en hippie broeken  ](*,)

ok wat is het volgens jou dan? bootcut is dat de pijp na de knie wider wordt, en vaak wordt de broek tot aan de knie wat smaller juist. een soort zandloper dus. Als het iets anders is verbeter me dan alstjeblieft.

:!:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #628 Gepost op: 05 februari 2006 - 16:42:45
Overigens is het flairs en geen flares. Flares zijn namelijk lichtkogels.

Vanità - modern tailors

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #629 Gepost op: 05 februari 2006 - 17:35:21
Overigens is het flairs en geen flares. Flares zijn namelijk lichtkogels.

[edit]

Flair: [id] fijne neus, bijzondere handigheid

Flare: flikkeren, gloeien
z. buitenwaarts bollen, uitstaan (v. rok)
ww
flare up
oplaaien, opstuiven, fuiven

flikkering enz.
helle vlam, signaalvlam, lichtkogel (aan parachute)
ronding v. kiel v. schip
't uitstaan v. rok