Auteur Topic: Jeans  (961656 keer gelezen)

Rens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #360 Gepost op: 01 november 2005 - 19:29:42
Heeft hier iemand de Jacob Cohen jeans van Oger? Is het wat?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #361 Gepost op: 01 november 2005 - 19:32:29
Citaat van: "Rens"
Heeft hier iemand de Jacob Cohen jeans van Oger? Is het wat?
Ik heb hem niet maar wel aan gehad.Zien er goed uit en een fijne stof.Er zijn twee stijlen hoog en een laag model.

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #362 Gepost op: 01 november 2005 - 19:50:27
Edwin nog bij weinig jeanszaken te krijgen, is een oud merk. Erg strakke modellen is hun assortiment. Meestal kregen we nog wat oude mannetjes binnen die een Edwin zoeken, vind het zelf dus een beetje een oude lullen merk. Maar kwaliteit is niks mis mee hoor.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #363 Gepost op: 01 november 2005 - 19:53:58
Citaat van: "DuC"
Edwin nog bij weinig jeanszaken te krijgen, is een oud merk. Erg strakke modellen is hun assortiment. Meestal kregen we nog wat oude mannetjes binnen die een Edwin zoeken, vind het zelf dus een beetje een oude lullen merk. Maar kwaliteit is niks mis mee hoor.
Die oude mannetjes kennen dat merk nog van vroeger vandaar dat ze er misschien naar vragen.Ik ken het ook nog van vroeger toen was het gewoon om een edwin te dragen nu waarschijnlijk niet meer.

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #364 Gepost op: 01 november 2005 - 19:56:59
Oudere mensen zijn meestal erg gehecht aan het zelfde model broek en zullen ook nooit zo snel een ander model/merk willen proberen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #365 Gepost op: 01 november 2005 - 20:00:57
Oudere mensen zijn meestal erg gehecht aan het zelfde model broek en zullen ook nooit zo snel een ander model/merk willen proberen.
Dat is ook zo een vriend van mij droeg vroeger halfwijde modellen van Chipie die er goed uit zagen.Nu vind die van het huidige aanbod niet veel aan.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #366 Gepost op: 01 november 2005 - 20:08:04
Citaat van: "gusto napolitano"
Die oude mannetjes kennen dat merk nog van vroeger vandaar dat ze er misschien naar vragen.Ik ken het ook nog van vroeger toen was het gewoon om een edwin te dragen nu waarschijnlijk niet meer.

Dus jij valt inmiddels ook in de categorie "oude mannetjes" Gusto :lol:

Edwin zie ik idd nergens meer, evenals Lee en Wrangler. Zit ook een beetje in hetzelfde rijtje als Edwin volgens mij

Nu alleen nog maar Levi, Diesel, G-Star en Replay wat de klok slaat :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Jeans
Reactie #367 Gepost op: 01 november 2005 - 20:11:14
Citaat
Historie

Vlak na de Tweede Wereldoorlog kocht de vader van de eigenaar-directeur van het huidige Japanse bedrijf EDWIN, de heer Tsunemi, in de Verenigde Staten een partij tweedehands spijkerbroeken op. Hij verkocht ze in zijn vaderland tot zijn eigen verrassing binnen de kortste keren. De jeans bleken ook in Japan aan te slaan en de heer Tsunemi besloot de broeken voor de Japanse markt zelf te gaan produceren. Hij gaf ze de merknaam EDWIN.
Die naam was niet zomaar uit de lucht gegrepen. Heel lang geleden, in de Japanse Shogun-tijd was Kyoto de hoofdstad van Japan en Tokyo heette toen nog EDO. Omstreeks 1870 verloren de Shoguns hun macht aan de keizer, die het land vanaf dat moment vanuit de nieuwe hoofdstad Tokyo regeerde, met andere woorden: EDO had gewonnen, ofwel "EDO WINS".

In het begin van de jaren 80 achtte de firma de tijd rijp om na het succes in eigen land nu ook over de rest van de wereld de vleugels uit te slaan. Het merk kreeg in Nederland als snel vaste voet aan de grond, omdat Edwin het eerste merk was dat stone-washed spijkerbroeken op de markt bracht. De grote merken onderschatten dit succes aanvankelijk en dachten dat het een tijdelijke grill zou zijn, maar dat pakte heel anders uit. Voor Edwin betekende dit evenwel een explosieve groei en de stone-washed jeans is sindsdien niet meer uit het straatbeeld van vandaag weg te denken.

Product informatie
De grondstof van alle Edwin-producten zijn Japanse garens, die in verband met het milieu uitsluitend met natuurlijke kleurstoffen worden geverfd. Kenmerkend voor denim is dat alleen de kettingdraden worden aangeverfd. De inslagdraden blijven wit, dit geeft het welbekende denim-uiterlijk. Het natuurproduct indigo wordt gebruikt om de specifieke blauwe slijtbare kleur te verkrijgen.

Stone Washed
Edwin is de uitvinder van de stone-washed jeans en heeft daarna door de lange ervaring met dit procédé veel innovatie op de kwaliteit kunnen plegen.

Denim gewichten
Het gewicht van denim wordt weergegeven met ounce, afgekort als oz. Edwin biedt verschillende stofdiktes aan. Naast de "normale 14.5 oz denim" liggen ook dunnere denim doeken in voorraad. 1 oz. staat voor 28.35 gram.

Ringspun denim
Ringspun-denim wil zeggen dat zowel de ketting- als de inslagdraden op de ouderwetse manier (ring spinning) gesponnen zijn.
Deze manier van spinnen gaat langzamer en is dus duurder dan het moderne open end spinning. Maar ring spinning geeft een zachter en sterker weefsel, dat er mooi onregelmatig uitziet. Alle Edwin-jeans zijn gemaakt van 100% RINGSPUN DENIM. Dit is het kwalitatief hoogst-staande denimdoek.

http://www.edwin.co.jp/index.html
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #368 Gepost op: 01 november 2005 - 20:16:55
Lee heeft ook een soort van limited lijn, erg popupair bij de jeansliefhebbers.

*Nog een tip als je naar de US gaat: veel G-star broeken meenemen, ze betalen daar 2x zoveel voor een G-star. Toch leuk voor een Nederlands bedrijf.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #369 Gepost op: 01 november 2005 - 20:37:29
heb zelf behoorlijk wat jeansbroeken, hoge en lage prijzen, maar Edwin vind ik (persoonlijk) gewoon niks.. Beetje het idee wat Nexus met een plakpak heeft denk ik als je het zo kunt vergelijken.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #370 Gepost op: 01 november 2005 - 20:45:53
Nu wil ik niet zeggen dat edwin jeans het zijn maar ik bedoel dat vroeger toen je maar een aantal merken had edwin een van de vele was die er verkocht werden.Nu met al die merken die er zijn stelt edwin begrijpelijker wijs niet zoveel meer voor bij de jongeren.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #371 Gepost op: 02 november 2005 - 14:50:33
Zelf nog 4 Edwins thuis liggen.... doe ze al jaren niet meer aan.

Iemand nog interesse? ;)

PRB

• Bekijk profiel
Jeans
Reactie #372 Gepost op: 02 november 2005 - 22:32:47
Zelf niet zo'n jeans-drager, maar m'n favoriet is zondermeer m'n Etro spijkerbroek. (Let op de half-witte zakken & gulp en dissonant label op achterzijde)

Immanuel

• Gast
Jeans
Reactie #373 Gepost op: 03 november 2005 - 11:01:18
edwin, die droeg je 20 jaar geleden, opgerold, met heel wijd bovenbeen  en hoge nike's eronder

Penjon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #374 Gepost op: 06 november 2005 - 17:02:48
Wat is er gebeurd met de Levi's 501. Ik zou vandaag een 501 kopen maar nu blijkt dat ze het 501 model hebben veranderd waardoor de pijpen wijder zijn. Zonde.