Auteur Topic: Turnbull & Asser  (39741 keer gelezen)

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2008 – 12:29:38
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Daedalus"
Och Carwo, jij ontvangt hun nieuwsbrief ook?


Ja, het is wat.


Ga je je nog eens een bespoke hemd van T&A aan laten meten?




Een hemd zal niet gaan: minimale eerste bestelling bij T&A is zes shirts.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #31 Gepost op: 06 juni 2008 – 12:50:57
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Daedalus"
Ga je je nog eens een bespoke hemd van T&A aan laten meten?


Dat worden er dan meteen zes... Maar wie weet, ooit.

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #32 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:16:15
Wat zijn de prijzen van deze shirts?

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #33 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:27:33
Hoe vreemd Carwo, dat jouw bericht  "dat worden er dan meteen zes" nu opeens boven die van mij "minimale eerste bestelling bij T&A is zes shirts" staat.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #34 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:29:17
:lol: Heeft het inmiddels beruchte SF-spook zeker gedaan :!:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #35 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:30:21
Citaat van: "Dantès"
Hoe vreemd Carwo, dat jouw bericht  "dat worden er dan meteen zes" nu opeens boven die van mij "minimale eerste bestelling bij T&A is zes shirts" staat.


Ik was mijn bericht waarschijnlijk aan het bewerken toen jij het jouwe postte. Aan het begin van dit topic staat ook al iets over die zes shirts.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #36 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:31:36
Citaat van: "Mikey Fuoco"
:lol: Heeft het inmiddels beruchte SF-spook zeker gedaan :!:


Hehe. Deze keer had het meer met cybervoorrang of iets dergelijks te maken.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #37 Gepost op: 06 juni 2008 – 13:39:00
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Daedalus"
Och Carwo, jij ontvangt hun nieuwsbrief ook?


Ja, het is wat.


Ga je je nog eens een bespoke hemd van T&A aan laten meten?



Mooie boord.  :D


Mannen en nagelbijten...

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #38 Gepost op: 06 juni 2008 – 16:55:58
Charles met kootjes tegelijk. Dan moet je wel een pinkring.

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2008 – 14:21:41
Ik heb er eentje, van bij Crossword in Brussel die een vrij uitgebreide selectie verkopen. Ze kosten rond de 160 à 180 euro. Ik ben er heel erg tevreden over: aangename  stof (blauw streepje), dubbele manchet met veel kleine plooitjes aangezet, schouderstuk met middennaad en twee kleine plooitjes achteraan, geen borstzakje, driehoekje tussen voor- en achterpand. De boord is klassiek en erg stijf; hij blijft dus altijd mooi zitten. Voor mij hebben ze een goede pasvorm: niet te wijd, maar zeker ook niet heel getailleerd, hele slanke mensen zullen ze wellicht iets te wijd vinden.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2008 – 14:52:13
Leuk, Karl. Hoe verhoudt zich de kwaliteit van de stoffen en de afwerking tot andere shirts (ik weet natuurlijk niet wat je verder voor shirts draagt)?

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2008 – 15:09:52
Ik vind het een mooie kwaliteit. De rest van mijn hemden zijn meestal minder duur, maar ik heb er ook van Hilditch and Key, Paul Smith London en Crossword zelf, en dit is toch ietsje beter.  
Het is vooral de boord die stijver is en dus beter blijft zitten (ik heb een model met een klassieke boord, geen spread) en ook de stof rimpelt minder snel. Verder is de coupe erg goed voor mijn postuur: vaak zijn 'modieuze' hemden té getailleerd voor mij (met waistdarts, dan zit het niet meer mooi als ik ga zitten), ofwel beland je bij hele ruime ballonmodellen (Tommy H....). Dit zit net goed.
Wat me opvalt is dat het hemd geen knoop op het mouwhuis (de split in de mouw aan de manchet), en als ik me niet vergis heeft mijn Hilditch and Key dat ook niet: misschien iets Engels? De knoopsgaten kunnen misschien iets verfijnder. Nu het weer koopjes zijn, ga ik nog wel eens kijken voor een tweede exemplaar...

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #42 Gepost op: 30 juni 2008 – 15:15:06
Citaat van: "Karl"
Wat me opvalt is dat het hemd geen knoop op het mouwhuis (de split in de mouw aan de manchet), en als ik me niet vergis heeft mijn Hilditch and Key dat ook niet: misschien iets Engels?


Bij mijn (RTW) H&K's en Pinks ook niet.

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #43 Gepost op: 30 juni 2008 – 15:18:40
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Karl"
Wat me opvalt is dat het hemd geen knoop op het mouwhuis (de split in de mouw aan de manchet), en als ik me niet vergis heeft mijn Hilditch and Key dat ook niet: misschien iets Engels?


Bij mijn (RTW) H&K's en Pinks ook niet.


Inderdaad, ik heb er ook eentje van Pink, ook zonder knoopje.. Ook daarvoor geldt dat ik de stof van T&A fijner en gladder vind en de manchet fijner aangezet, maar wellicht is het moeilijk te oordelen op basis van slechts enkele exemplaren.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Turnbull & Asser
Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2008 – 15:23:20
Citaat van: "Karl"

Inderdaad, ik heb er ook eentje van Pink, ook zonder knoopje.. Ook daarvoor geldt dat ik de stof van T&A fijner en gladder vind en de manchet fijner aangezet, maar wellicht is het moeilijk te oordelen op basis van slechts enkele exemplaren.


Zou gezien het prijsverschil tussen T&A en Pink (euro of 50) wel logisch zijn. Handwerk zit in geen van beide, denk ik.

De knopen van mijn eerste Pinks zijn trouwens van kunststof. Later kwamen ze met (heel plat) parelmoer. Hoe dat de laatste jaren is, weet ik niet. H&K heeft bij mij wel parelmoer: dikker dan Pink maar minder dik dan veel Italianen.