Auteur Topic: Wat voor pak draag ik in the States?  (10146 keer gelezen)

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #15 Gepost op: 05 december 2007 – 15:39:42
Ik ben regelmatig voor mijn werk in de VS en kan je vertellen dat we als Europeanen niet zo bang hoeven zijn dat we er niet als de standaard-norm in de VS uitzien. We zijn tenslotte Europeaan. Bruine schoenen kunnen dus best. Ik zou alleen geen broek met hoogwater aantrekken (dus gewoon netjes op de schoenen), geen driedubbele boorden (zoals die van Vittorio Marchesi) en geen roze sokken.

Donkerblauw pak, wit shirt, (powersuit-outfit zeg maar) donkere das en zwarte of bruine schoenen en je zit altijd goed.

Overigens is men aan de oostkust (dus waar jij naar toe gaat) een stuk formeler gekleed dan aan de westkust. Ik heb in het begin zelfs eens gedacht dat we totaal niet serieus genomen werden, toen de CEO van een private equity fund uit californie in slacks en t-shirt (niet eens een polootje) kennis kwam maken en een presentatie hield. Deal kwam toch rond, dus het zei helemaal niets, behalve dat ik het best apart vond.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #16 Gepost op: 06 december 2007 – 01:58:32
Ik word nog regelmatig aangestaard in de subway in mijn op Pauw-hoogte en breedte gesneden pakken, roze overhemden en bruine schoenen. Mijn matje vinden ze helemaal maar gek  :D  Maar meestal zijn het zelf typische Amerikanen met rubber zolen, vijf bandplooien per broekspijp, tent overhemd met buttondown en een soort spiltloze hobbezak die een jasje moet voorstellen. Ga ik me toch echt niet aan aanpassen.

En de meisjes hier vinden het wel leuk zo'n Europese stijl  8)
The man with style, is the man who can smile

rowlex

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #17 Gepost op: 06 december 2007 – 09:37:02
gewoon ff googlen op "p diddy" en bij afbeeldingen zie je dan hoe je er in de States ongeveer uit moet zien in pak.

Licht grijs vaak met steep dus

enkele voorbeelden:




http://panachereport.com/channels/hip%20hop%20gallery/images/p-diddy-picture-1_000.jpg

http://www.paginablog.nl/uploads/2006/12/14/pdiddy.jpg

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #18 Gepost op: 06 december 2007 – 10:44:01
Citaat van: "rowlex"
gewoon ff googlen op "p diddy" en bij afbeeldingen zie je dan hoe je er in de States ongeveer uit moet zien in pak.
[pics]
Volgens mij vinden ze Diddy in de VS juist dandyesk.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #19 Gepost op: 06 december 2007 – 10:58:53
Citaat van: "Evan_S"
Volgens mij vinden ze Diddy in de VS juist dandyesk.


Dat zou me niets verbazen. Ik vind het er uitzien als een ordinaire voetballer in een pak. Onderste knoopje open doet ie dan wel weer goed.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #20 Gepost op: 06 december 2007 – 11:00:23
Citaat van: "Evan_S"
Citaat van: "rowlex"
gewoon ff googlen op "p diddy" en bij afbeeldingen zie je dan hoe je er in de States ongeveer uit moet zien in pak.
[pics]
Volgens mij vinden ze Diddy in de VS juist dandyesk.


Nogal ja, hij zit natuurlijk ook wel meer in een business waar je er bijzonder bij kan lopen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

VB

  • Gebruiker
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #21 Gepost op: 06 december 2007 – 11:01:13
en ze laten vaak het Merkje op de mouw zitten
ello ,

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #22 Gepost op: 06 december 2007 – 11:02:29
Neem gewoon Bush als voorbeeld.

Blauw pak met wit shirt. Rode of lichtblauwe das. Zwarte Santoni's eronder. En vergeet je speldje van je company op je revers te doen.

Jip

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #23 Gepost op: 06 december 2007 – 11:18:15
Ik was een tijdje terug in Boston en het viel me alles mee, over het algemeen is boston zoiezo wat europeser dan de rest. Zag behoorlijk wat ''hoog water'' veel blazercombi's.
Het zal idd ook wel per bedrijf verschillen net als hier.... ga op een willekeurig station hier staan en je wordt ook redelijk ongelukkig!

Uiteraard in Boston genoeg mooie adressen waar men goed gekleed kan worden, kiton, loro piana, borrelli- stores. En vergeet sax niet( de coat jasjes hingen netjes naast de etro pakken) neiman marcus niet te vergeten en nog het een en ander!

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #24 Gepost op: 06 december 2007 – 11:25:16
Heb nog even geïnformeerd bij een vriend uit Boston: bruine schoenen alleen bij bruine pakken, anders zwart, adviseerde hij.
Boston is inderdaad een vrij Europese stad in zowat de meest 'linkse' staat van de USA (net zoals Miami Beach trouwens een erg Europese indruk maakt).

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #25 Gepost op: 06 december 2007 – 11:26:10
Citaat van: "Peer Gynt"
Onderste knoopje open doet ie dan wel weer goed.
Bovenste knoopje dicht, vind ik dan weer niet goed.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #26 Gepost op: 06 december 2007 – 11:34:09
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "Peer Gynt"
Onderste knoopje open doet ie dan wel weer goed.
Bovenste knoopje dicht, vind ik dan weer niet goed.


Mijn voorkeur gaat eerder uit naar 2,5 knoops waar je alleen de middelste behoort te sluiten, maar bij een 3-knoops pak is het sluiten van de twee bovenste knopen toch 'juist'? Alleen de middelste zou inderdaad ook 'mogen'. Geen idee wat de voorkeur heeft eigenlijk.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #27 Gepost op: 06 december 2007 – 14:52:36
Citaat van: "paulbrussel"
Heb nog even geïnformeerd bij een vriend uit Boston: bruine schoenen alleen bij bruine pakken, anders zwart, adviseerde hij.
Boston is inderdaad een vrij Europese stad in zowat de meest 'linkse' staat van de USA (net zoals Miami Beach trouwens een erg Europese indruk maakt).


Bruine pakken zijn behoorlijk fout vind ik.... tenzij casual linnen ofzo.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #28 Gepost op: 06 december 2007 – 15:02:29
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "paulbrussel"
Heb nog even geïnformeerd bij een vriend uit Boston: bruine schoenen alleen bij bruine pakken, anders zwart, adviseerde hij.
Boston is inderdaad een vrij Europese stad in zowat de meest 'linkse' staat van de USA (net zoals Miami Beach trouwens een erg Europese indruk maakt).


Bruine pakken zijn behoorlijk fout vind ik.... tenzij casual linnen ofzo.

Of iets van tweed (beetje de Engelse stijl) vind ik ook wel kunnen, maar doorgaans vind ik een pak in gewoon wol of katoen in het bruin toch minder.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wat voor pak draag ik in the States?
Reactie #29 Gepost op: 06 december 2007 – 16:41:42
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "paulbrussel"
Heb nog even geïnformeerd bij een vriend uit Boston: bruine schoenen alleen bij bruine pakken, anders zwart, adviseerde hij.
Boston is inderdaad een vrij Europese stad in zowat de meest 'linkse' staat van de USA (net zoals Miami Beach trouwens een erg Europese indruk maakt).


Bruine pakken zijn behoorlijk fout vind ik.... tenzij casual linnen ofzo.


Marron is for morons

Om maar even een SF.net lid te quoten :P
Sailing, an expensive way to travel for free"