Auteur Topic: Pochet  (315951 keer gelezen)

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Pochet
Reactie #495 Gepost op: 05 juni 2010 - 10:02:45
Ik heb toevallig ook 'n jasje met een diepe borstzak en ik stop daar altijd een klein velletje papier in zodat het pochetje niet naar onder zakt.

Goede tip!

Zoiets?

Eerste suggestie van Mikey ondersteun ik. Een linnen wit pochet zou ik er meteen bij kopen, die gaat nooit vervelen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 06 juni 2010 - 20:41:59
Wit linnen is nooit verkeerd, maar in deze combinatie versterkt het het geheel niet. Maar linnen of linnen-katoen moet in dit jaargetijde. Dan het liefst gekleurd linnen met een wit randje, zoals de tweede van boven op deze foto:

Iets donkerder en harder roze (framboos), meer tegen paars aan, zou nog beter zijn.

Zoiets kan ook (eigenlijk niet subtiel genoeg voor de das, maar toch):

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #497 Gepost op: 07 juni 2010 - 09:32:02
Zo, lastig hoor. Maar zeer veel dank voor de tips. Woensdagmiddag ben ik in Zeist, zal bij de SuSu eens kijken naar soortgelijke pochets.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 07 juni 2010 - 13:51:36
Vinden jullie het ook zo irritant dat bij sommige pochets er een labeltje in de rand genaaid zit? SuSu en profuomo hebben dit bijvoorbeeld, terwijl de pochets van Kent Wang, waarschijnlijk vanwege het feit dat deze hand gerold zijn, dit niet hebben. Het label is vaak lastig te verwijderen zonder het pochet te mollen en is lelijk als hij te zien is. Best jammer.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #499 Gepost op: 07 juni 2010 - 13:55:00
Vinden jullie het ook zo irritant dat bij sommige pochets er een labeltje in de rand genaaid zit? Suit Supply en profuomo hebben dit bijvoorbeeld, terwijl de pochets van Kent Wang, waarschijnlijk vanwege het feit dat deze hand gerold zijn, dit niet hebben. Het label is vaak lastig te verwijderen zonder het pochet te mollen en is lelijk als hij te zien is. Best jammer.

Pochets van Simmonot-Godard, Rubinacci en Drake's zijn ook handgerold en helaas ook voorzien van zo'n labeltje.
Misschien iets met EU-regeltjes? Ik doe maar een gok hoor.

Hoe dan ook verwijder ik die dingen altijd meteen, wel met chirurgische precisie want het is inderdaad oppassen geblazen.

Mediaman

• Gast
Reactie #500 Gepost op: 07 juni 2010 - 14:18:11
Met een los scheermesje lukt dat wel, wel zeer voorzichtig doen idd.

King Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #501 Gepost op: 07 juni 2010 - 15:13:49
Iemand enig idee waar ik een WK georienteerd pochetje kan krijgen? Liefst geen effen oranje, maar bijvoorbeeld wit met een oranje randje...

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 07 juni 2010 - 15:47:35
Overigens een tijd terug een paginagroot artikel over de pochet gespot in het Reformatorisch Dagblad.

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #503 Gepost op: 07 juni 2010 - 16:44:17
Het artikel staat ook online: klik. Het is alleen niet helemaal wat wij hier gewend zijn:

Citaat
In najaarscollecties worden pochetten soms zelfs standaard bijgeleverd, zoals bij het Italiaanse overhemdenmerk Punto Italiano. Het viert volgens eigen zeggen de pochettrend door klanten bij aankoop van een overhemd een gratis exemplaar te geven. De pochetten zijn van dezelfde stof gemaakt, waardoor het niet langer zoeken is naar exact de juiste kleur.

Citaat
„Vaak vindt een aanstaande bruidegom het fijn wanneer we de pochet er vast innaaien, zodat hij op de ochtend van de trouwdag niet voor een vouwprobleem komt te staan.”

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #504 Gepost op: 07 juni 2010 - 16:44:54
Een vouwprobleem????? HAHAHAHA
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #505 Gepost op: 07 juni 2010 - 16:52:35
Overigens een tijd terug een paginagroot artikel over de pochet gespot in het Reformatorisch Dagblad.
Hoe niet de doelgroep. :P
This, madame, is Versailles.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #506 Gepost op: 07 juni 2010 - 17:44:33
Ik lees thuis ook het Reformatorisch Dagblad. Ze zijn nogal gekleurd qua mening, maar als je daar doorheen prikt is het een degelijke en over het algemeen goed geďnformeerde krant. Dan heb ik het met name over het binnenlandse en buitenlandse nieuws.
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 08 juni 2010 - 08:19:04
Tekst was niet helemaal stijlforum-conform had ik ook gezien (daarom had ik de tekst ook niet opgezocht  ;) ). Maar an sich wel leuk dat een krant er een stuk over schrijft. Zie je niet zo vaak.
Laatst bewerkt op: 08 juni 2010 - 08:22:01 door Willeam

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #508 Gepost op: 10 juni 2010 - 13:16:58
Had niet veel keuze bij de SuSu maar toch geslaagd wat mij betreft. Dit is het geworden:

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 10 juni 2010 - 22:41:21
Keurig, Willeam. Doet SuSu tegenwoordig ook aan handgerolde randjes, zie ik dat goed?