Auteur Topic: Lissabon  (17571 keer gelezen)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Lissabon
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2015 – 18:59:26
Ja, gaat prima. 3 dagen auto gehuurd. Nieuwe Renault Clio Estate, met navigatie. €65 excl., brandstof.
Van Lissabon naar Cascais en wat rondgetoerd daar.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Lissabon
Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2015 – 19:03:08
 :thumbsup: Ben Lissabon aan het overwegen.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Lissabon
Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2015 – 19:56:41
Klopt, geen auto gehuurd want geen behoefte aan. Maar dat zal daar inderdaad prima gaan.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2020 – 10:28:27
In oktober een weekje naar Lissabon. Hebben mensen nog tips qua eten en drinken?

Miki

  • Gebruiker
  • Berichten: 61
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2020 – 10:32:59
Voor mij een lange tijd geleden, maar cervejario Ramiro kan ik aanraden. Je moet wel van vis en schelpdieren houden en op tijd zijn voor de lunch. Toen was reserveren niet mogelijk.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2020 – 12:39:17
Oeh veel opties. Ik vind Byf een must.

Een kleine steakhouse met goede dry aged beef, lekkere sangria en leuk sfeertje. Heel kleinschalig, je moet tevoren reserveren, zeer de moeite waard. Ze hebben het vlees ‘on display’ waar je zelf kunt kiezen voor een Chuleta maturada, T-bone maturado etc. Vandaag is volgens mij precies een jaar terug dat wij er waren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #21 Gepost op: 21 juli 2020 – 22:08:23
Treintje nemen naar Cascais. Daar zit een vismarkt waar je uit ruim aanbod schelp-, schaal-, zeedieren en vis kunt kiezen die ze dan naar keuze bereiden.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2020 – 22:12:51
Tip: kokkels gebakken in olie met knoflook en koriander. Simpel lokaal gerecht. Fles groene wijn erbij. Stukkie brood. Genieten.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2020 – 22:13:04
Jachthaven van Cascais, leuke restaurantjes ook.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2020 – 22:17:38
Ja, en het strandje is ook ok. Wel druk. Deze vismarkt zit midden in het dorp overigens.

Anyway, prima plek als vakantiebestemming, maar heel goed te doen als dagtrip vanuit Lissabon. Qua afwisseling. Of wanneer het erg warm is.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2020 – 22:22:55
Overigens, onder die 25 april rode brug over de Tagus, in de buurt van Belem (voor pasteis de nata in dat blauwe gebouw, tourist trap, verlies je teveel tijd mee) zitten ook een rits goede restaurants.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #26 Gepost op: 22 juli 2020 – 07:32:24
Ja, leuk stukje inderdaad.
En Tram 28 doen, als het niet te druk is.
Je komt dan door de wijken Baixa, Gra็a, Mouraria, Alfama en Estrela, duurt zo'n 50 min.
Instappen aan het begin, Pra็a do Martim Moniz.

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #27 Gepost op: 23 juli 2020 – 08:21:44
Bedankt heren! Ziet en klinkt allemaal erg goed. Dat wordt een goed weekje dus! :P

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #28 Gepost op: 23 juli 2020 – 10:24:49
Met quarantaine en al
live and let die

Miki

  • Gebruiker
  • Berichten: 61
    • Bekijk profiel
Re: Lissabon
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2020 – 10:36:06
Terugdenkend was mijn beste maaltijd een Portugese bloedworst die ik bij een slager in Alfama had opgehaald om in het appartement te bakken. Als ik mij niet vergis wordt deze bereid met wijn en wordt ook nog gerookt. Daarna ook nog besteld in een restaurant en hier via portugese winkels, maar was helaas niet hetzelfde. Een andere dag een viswinkel binnengelopen waar een bejaarde mevrouw een bescheiden aanbod van zo'n vijf soorten vis verkocht, maar die wel rechtstreeks uit zee leken te komen. Getver .... wordt er nostalgisch van.