Auteur Topic: Bontoni  (119547 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bontoni
Reactie #105 Gepost op: 21 augustus 2011 - 18:42:51
bedoelde eigenlijk de prijzen van standaard-uit-het-rek voor Bontoni..
Bespoke kan ik nog inkomen dat dergelijke prijzen worden gehanteerd.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #106 Gepost op: 21 augustus 2011 - 19:58:24
bedoelde eigenlijk de prijzen van standaard-uit-het-rek voor Bontoni..
Bespoke kan ik nog inkomen dat dergelijke prijzen worden gehanteerd.

Ik begrijp je wel, maar van Bontoni moet gezegd worden dat ze werkelijk alles met de hand doen, op een bespoke manier (dus ook de welt)...  Alleen dan wel op een "standaard" leest. De schacht kun je wel MTM laten maken...

Dan vind ik de prijs eigenlijk heel erg meevallen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 21 augustus 2011 - 20:45:41
tsja, zal wel aan mezelf liggen.
Bedoel hier niks negatiefs tov Bontoni ofzo.
Meeste schoentjes zitten tussen 5 en 700€, dan is het nog een grote stap naar de 1200€
Enfin we'll see begin oktober bij S&S, misschien w ik wel bedwelmd door de mooie patinas en doe ik toch een aankoop

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:23:38
Riccardo, 850 euro bespoke, wel 250 euro voor de leest, al is dat alleen de eerste keer...
Ik neem aan dat dit de blake versie is? Scafora vraagt 895 euro voor norvegese RTW schoenen {995 euro voor MTO} eveneens handgemaakte exemplaren plus 125,= euro voor de leest, terwijl voor Goodyear welted schoenen iets minder gevraagd wordt.
Voor de genoemde 500-700 euro koop je niet veel handgemaakte goodyear welted RTW schoenen en zeker niet van het niveau Scafora, Bontoni, Corthay o.i.d.
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011 - 21:29:04 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:28:15
Ik neem aan dat dit de blake versie is? Scafora vraagt 895 euro voor norvegese RTW schoenen {995 euro voor MTO} eveneens handgemaakte exemplaren plus 125,= euro voor de leest, terwijl voor Goodyear welted schoenen iets minder gevraagd wordt.
Ik begrijp je niet, je noemt prijzen voor RTW/MTO en een opslag voor een leest? Of bedoel je spanners?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:32:24
Ik begrijp je niet, je noemt prijzen voor RTW/MTO en een opslag voor een leest? Of bedoel je spanners?
Paolo Scafora noemt het een leest omdat het een exacte kopie is van de gebruikte leest bij het produceren van de schoen, maar wat mij betreft kan je het ook een spanner noemen omdat het geen bespoke exemplaar is en dan wellicht ook euro 250,= had moeten kosten.
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011 - 21:34:09 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:33:28
Een leest is wat anders dan een spanner, bespoke of niet, me dunkt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:35:33
Gelet op het verschillende doel van een leest en een spanner, neem ik aan dat het geen exacte kopie is? Een leest wordt gebruikt om leer te spannen, om het leer daadwerkelijk op te rekken. Een schoenspanner hoeft het leer niet op te rekken, maar slechts gespannen te houden.

Het komt de duidelijkheid al helemaal niet ten goede als we in sommige gevallen een schoenspanner plots schoenleest noemen.
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011 - 21:37:58 door MMorley

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:39:10
Het is inderdaad een lasted shoe tree en kan niet worden gebruikt om de schoen op te rekken, maar uitsluitend op spanning te houden met de juiste houten vorm van de shoe last.
Gelukkig is de prijs van RTW/MTO dan ook lager dan de bespoke exemplaren met een echte shoe last.
Ik ben hier niet zo aan gewend omdat bijvoorbeeld C&J en ook John Lobb geen lasted shoe trees levert, maar dat deze voor meer dan een schoen leest te gebruiken zijn.
Paolo Scafora en Lattanzi leveren voor mijn schoenen wel de resp. Q leest- en Mercurio leest schoenspanners; so I'm learning.  O:)

Laatst bewerkt op: 22 augustus 2011 - 09:21:53 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:43:24
Bij een bespoke schoen krijg je bespoke schoenspanners mee, gemaakt op basis van de bespoke leest. Spanners ≠ leest.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 21 augustus 2011 - 21:50:54
Maar back on topic, ik vind deze erg gaaf:

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #116 Gepost op: 21 augustus 2011 - 22:06:53
Punt noemt prijzen die niet kloppen.

Hij noemt de prijzen die gerekend worden voor bespoke schoenen in blake. Iets dat Riccardo alleen maakt voor SF leden en dus niet regulier verkrijgbaar. Omdat deze schoenen zo voordelig zijn dien je de 1e keer ook te betalen om de leest te laten maken. Dat vervalt bij je 2e, 3e, etc. paar schoenen omdat de leest er dan is en niet meer gemaakt hoeft te worden. Spanners dien je dan dus nog bij te kopen.
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011 - 22:08:36 door Huey
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 21 augustus 2011 - 22:08:15
Ik begreep de post van Leone niet, maar dank voor de verheldering  :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 21 augustus 2011 - 22:36:09
Punt noemt prijzen die niet kloppen.

Hij noemt de prijzen die gerekend worden voor bespoke schoenen in blake. Iets dat Riccardo alleen maakt voor SF leden en dus niet regulier verkrijgbaar. Omdat deze schoenen zo voordelig zijn dien je de 1e keer ook te betalen om de leest te laten maken. Dat vervalt bij je 2e, 3e, etc. paar schoenen omdat de leest er dan is en niet meer gemaakt hoeft te worden. Spanners dien je dan dus nog bij te kopen.

Dan kan je beter een eerste keer een goodyear schoen laten maken en daarna een blake.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #119 Gepost op: 21 augustus 2011 - 22:42:54
Dan kan je beter een eerste keer een goodyear schoen laten maken en daarna een blake.
Waarom? Een goodyear schoen is duurder dan blake + leest bij elkaar.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.