Auteur Topic: Stoffen  (369173 keer gelezen)

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #765 Gepost op: 20 februari 2013 - 14:43:19
Volledig offtopic natuurlijk, maar dat zijn wel vier tot acht cores op 2,5 GHz he.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #766 Gepost op: 20 februari 2013 - 15:08:10
En dat is weer de volgende wapenwedloop: het aantal processoren.
Ik weet uit betrouwbare bron dat het bijzonder ingewikkeld is om al die cores op efficiënte wijze de informatie te laten verwerken.

Terug on-topic: het marketingtrucje blijft nog steeds gebruikt worden om aan te geven wat de stofkwaliteit is: voor de leek.
Feit is wel dat het lastig is uit te leggen aan iemand die zich er niet in verdiept heeft dat het een samenspel is van weving, gewicht in combinatie met eventueel een indicatief supergetal wat de intrinsieke kwaliteiten zijn van de stof en hoe geschikt het is voor het beoogde gebruik.

Zolang het als een indicatie gebruikt wordt is zo'n getal prima, maar nog te vaak wordt 'hoge kwaliteit' en een hoog supergetal in een adem genoemd.

Oh ja: leuk stukje C. Interessant om te lezen.
Laatst bewerkt op: 20 februari 2013 - 15:09:58 door Mad Hatter

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #767 Gepost op: 05 april 2013 - 00:45:14
ik heb de keuze tussen een drietal stoffen.

twee ervan zijn 120s en eentje is 150s.

ik weet globaal wat het is, maar voor relatief dagelijks gebruik, is een 150s miss te snel versleten? Hoe ervaren andere sf ers dat? Ik heb wel keuze genoeg zodat ik niet elke dag hetelfde aandoe..
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #768 Gepost op: 05 april 2013 - 10:14:45
Hebben we hier niet een topic over? S nummers zijn voor goedgelovige beginners
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #769 Gepost op: 05 april 2013 - 10:30:09
Stukje naar boven scrollen; donkerblauwe tekst.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #770 Gepost op: 05 april 2013 - 10:41:31
Heb alles tegenwoordig 110-120.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #771 Gepost op: 05 april 2013 - 14:22:04
Heb die nummers uberhaupt nooit begrepen. Ken alleen maar engelse onsjes.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #772 Gepost op: 05 april 2013 - 16:34:00
Het getal (120 in Super 120) geeft overigens de lengte in km aan van een (1) draad met een gewicht van 1 kg.
120 m. uit 1 gram garen.

Citaat Shouldermaker 6 april 2006:

Hoe dunner het garen hoe soepeler de stof.  Maar ook logischerwijze hoe sneller de slijtage  Daarnaast is de appretuur van de garens en de soort wol belangrijk.  Appretuur zijn de behandelingen die de wol ondergaat.  Hiermee wordt ook soepelheid en glans en "touch" bepaald.  Soort wol hangt van het soort dier af en als het schapenwol betreft (wat meestal het geval is) van het soort schaap. (merinho wol van merinho schaap en cashmere van de cashmeregeit en angora van de angorageit. Wol van kamelenhaar etc etc)
Verder heb je kamgarens (lange weing gekroesde wol voor gladde stof) en kaardgarens (kortere of lange sterker gekroese wolvezels) voor ruwere stof)  die de touch van de wol bepalen.  Ook de mate van het in elkaar draaien van de ruwe garens (de twill) is van invloed op de stof.
Ja heren er komt veel bij kijken maar dat maakt het interessant en geeft zoveel mogelijkheden

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #773 Gepost op: 05 april 2013 - 17:13:45
Het getal (120 in Super 120) geeft overigens de lengte in km aan van een (1) draad met een gewicht van 1 kg.
120 m. uit 1 gram garen.

120 m. uit 1000 gram garen dan?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #774 Gepost op: 05 april 2013 - 17:21:48
120 m. uit 1 gram garen.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #775 Gepost op: 16 juni 2013 - 18:20:06
dat wordt wel een heel "licht & soepel" pak  :wink:

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #776 Gepost op: 27 juni 2013 - 12:37:54
iets lichter dan navy seersucker van zegna voor volgend jaar zomer (althans de periode tussen mei en september die hier door gaat voor zomer  :?)

en deze gaat op de post naar ambrosi, ook van zegna, mid grijs katoenen sharkskin

En paar staaltjes, zware 16 oz katoen, een bruine beige covert achtige twill en een bruine katoen/linnen mix:

Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #777 Gepost op: 04 augustus 2013 - 22:43:27
Soms zijn er dingen die eigenlijk weinig uitmaken (omdat je stof kiest met je handen en ogen en niet kijkt naar het labeltje), maar die ik gewoon wil weten:

Over die Supers: Klopt het dat de manier van weven ook nogal uitmaakt?

Ik heb twee Duitse (Ferkinghoff, vinden jullie het geen prachtige naam) pakken van Super 100 wol (no comments plix, ik weet het, waarschijnlijk plakkers^^) en twee Italiaanse (Atelier Torino, als dat niet mondain klinkt!) super 100's (een plakker en een halfplakker).  Duitsers gebruiken Tollegno1900 stofjes, Italianen geen flauw idee.

De Duitse voelen veel luchtiger (dunner) aan, ook op de plekken waar er niet is geplakt. Daarentegen voelt de plak Italiaan zachter aan, alsof het dichter geweven is. De halfplak Italiaan is niet alleen errug dik, maar ook redelijk soepel. maar de de stof zelf voelt wat ruw.

Vorige week een MtM (half plak) Susu 110 opgehaald en die voelt weer redelijk dik aan, maar wel weer veel zachter. En veel soepeler. Als ik het prijskaartje goed interpreteer heb ik een "duur" 110-tje gekozen (make 1 en toch 458 voor alleen jasje), erg tevreden mee.

Mijn vraag: Bestaan er dus ook luchtige en dikkere weefmethoden? Het lijkt me dat als je de spoel wat strakker trekt je stuggere kledij krijgt, maar ik ben uiteraard geen wever/kleermaker.

Nog een vraag: Wol spin je, super 100 is dus heel dun, maar ook daar zit blijkbaar verschil in de "draad". De een is veel stugger dan de ander. Ik zou weer denken dat niet alleen de schaapjes (door maagden geborstelde embryo alpaca lammetjes versus door oogstmachines geplukte 18 jarige ooien)maar ook de span kracht bij het weven nogal uitmaakt in wat voor draadje je krijgt.

:arrow: Bahahaha... die Italianen zijn volgens mij ook Duitsers! http://www.atelier-torino.de/en/wool.html
Laatst bewerkt op: 04 augustus 2013 - 23:13:54 door Franklin

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #778 Gepost op: 04 augustus 2013 - 22:53:23
Goh nu ik even op de Atelier Torino site kijk krijg ik de neiging die pakken ritueel te verbranden  :mrgreen:

Citaat
„The German Italian“ – there is a reason why atelier torino is called this way in the fashion trade.

Shoot me now please  :lol:

Gijsbert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #779 Gepost op: 05 augustus 2013 - 13:06:01
Uit het land waar een jasje een sakko heet  #-o need we say more...?