Wat is de 'single width'? 1,50 meter?
Het klopt geachte Velponi dat handwoven Harris Tweeds op een smallere breedte geweven worden, meestal rond de 90 cms is per werver verschillend. De ruiten zoals we van Huntman hebben gezien worden echter meestal op een breedte van 1.40 cms geweven.Indien de breedte 90 cms is is het veiliger de lengte te verdubbelen voor het verbruik
Oke, dus voor een twee delig pak heb je ongeveer 3,5 meter double width (150 cm) nodig van 25 pond per strekkende meter.
Heb je plannen? Ik heb de globale getallen niet paraat, maar de precieze hoeveelheid moet je sowieso even overleggen met de kleermaker of MTM-leverancier.
Gisteren zo'n 6oz Zegna stofje in m'n hand gehad. En het valt me zeker niet tegen. De kleuren zijn niet verkeerd en het voelt ook wel redelijk aan. Het is echter geen zacht aanvoelende stof. En ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat een pak uit deze stof er na 2 jaar nog mooi uitziet. Leuk voor een jasje wat je af en toe aandoet dus.Overigens was dit een 6oz stof uit de "Cool Effect" oid bunch. Zegna claimt dat deze stof de gevoelstemperatuur 10 graden omlaag brengt.
(...) Zijn het wel suitings en geen jacketings?